Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šveicaras perskrido Lamanšą! (atnaujinta 20.32 val.)

Šveicaras nuotykių ieškotojas penktadienį, rugsėjo 26 dieną perskrido Lamanšą iš Prancūzijos į Angliją specialiu sparnu, prie kurio pritvirtinti keturi reaktyviniai varikliai. Skrydį buvo tiesiogiai transliuojamas per BBC televiziją.
Yves Rossy perskrido Lamanšą.
Yves Rossy perskrido Lamanšą. / „Scanpix“ nuotr.

Šveicaras nuotykių ieškotojas penktadienį perskrido Lamanšą iš Prancūzijos į Angliją prie savo nugaros pritvirtintu specialų sparną su keturiais reaktyviniais varikliais. Skrydis buvo tiesiogiai transliuojamas per BBC televiziją.

Šveicarijos avialinijų pilotas 49-erių metų Yves Rossy šitokiu būdu pirmas pasaulyje kirto vieną intensyviausių laivybos magistralių – 35 km pločio Lamanšo sąsiaurį ir sėkmingai nusileido parašiutu lauke šalia švyturio netoli Doverio baltojo klifo. Dėl nepalankaus oro skrydžio startas buvo atidėtas du kartus.

Skrydis per sąsiaurį apie 200 km per valandą greičiu netruko nė 10 minučių. Y.Rossy, kuris šiaip pilotuoja keleivinį lėktuvą „Airbus“, iššoko iš lėktuvo daugiau kaip 2500 metrų aukštyje, įjungė savo reaktyvinius variklius ir kaip paukštis nuskriejo virš vandens maždaug 2400 metrų aukštyje nuo Kalė Prancūzijoje iki Doverio Anglijoje.

Jis neturėjo jokios vairalazdės, todėl kryptį galėjo keisti kaip paukštis – pasukdamas galvą ar kojas.

Skrydis prasidėjo prieš pat 12 val. 7 min. Grinvičo (15 val. 7 min. Lietuvos) laiku, o 12 val. 15 min. (15 val. 15 min.) jis jau buvo virš Britanijos sausumos. Žiūrovų akivaizdoje danguje nubrėžęs kilpą jis išskleidė parašiutą virš sparno ir netrukus saugiai nutūpė lauke prie Doverio baltojo klifo – kreidos uolienų skardžio.

„Aš įrodžiau, kad galima skristi kaip paukščiui, – sakė plačiai šypsodamasis lakūnas. – Mano tikslas buvo įgyvendinti svajonę. Kai turi galvoje idėją, tikrovėje ją pasiekti yra nuostabiausias dalykas, kurį gali padaryti.“

Paklaustas, ką jis jautęs ore, Y.Rossy pajuokavo: „Tai kažkoks mišinys ekstazės ir pastangų likti susitelkus – nes aš vis galvojau, juk vanduo ten apačioje gerokai šaltas.“

Nusileidęs į ariamą lauką pilotas buvo akivaizdžiai susijaudinęs, o tuo metu jam buvo padedama išsivaduoti nuo pritvirtintos sparno konstrukcijos.

„Buvo puiku. Jaučiuosi gerokai ramesnis, negu prieš skrydį. Sąlygos buvo puikios“, – sakė jis pulkui žurnalistų, atskubėjusių prie planuotos nutūpimo vietos, kad užduotų kuo daugiau klausimų.

„Jau esu panašiai skraidęs daugybę kartų, bet dar niekad tokioje garsioje vietoje kaip Lamanšas, kuri skraidydavo garsieji aviatoriai. Viskas man buvo nauja“, – pasakojo Y.Rossy.

Y.Rossy skriejo tuo pačiu maršrutu kaip ir prancūzų aviatoriaus Louis Bleriot, kuris pirmasis orlaiviu kirto Lamanšą 1909-aisiais.

Jis dažniausiai skraido firmos „Swiss International“ lėktuvu „Airbus“ tarp Ciuricho ir Hitrou. Savo reaktyvinį sparną jis kūrė ir tobulino penkerius metus.

Maždaug 8 pėdų (2,43 m) sparnas pagamintas iš lengvos kompozitinės medžiagos ir sveria apie 55 kg (kartu su degalais).

Lakūnas vilkėjo ugniai atsparų kombinezoną, kad apsisaugotų nuo ugninio reaktyvinio srauto, einančio virš jo kojų.

Visą kelionę šį nuotykių ieškotoją lydėjo du maži lėktuvai ir du sraigtasparniai. Iš jų „reaktyvinis žmogus“ buvo filmuojamas. Vieną kamerą turėjo ir Y.Rossy – ja filmuotas tikras vaizdas iš paukščio skrydžio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius