-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tarp „Kanų liūtų“ suriaumojo ir animacija

„Kanų liūtų“ peržiūros Lietuvoje jau seniai sulaukia didelio dėmesio, tad nieko nuostabaus, kad ir šiemet bilietai buvo iššluoti greičiau nei mandarinai per kalėdines prekybcentrių akcijas. Nors planuota rodyti geriausius 2013-ųjų metų „Kanų Liūtų“ darbus tik vieną dieną, norinčiųjų juos pamatyti atsirado tiek daug, kad „Forum Cinemas“ pasišovė juos visus sutalpinti papildomuose seansuose Vilniuje ir Kaune.
Kanų liūtai
"Pocket films" iliustr.

Visa šita Kanų košė užvirė prieš 60 metų, gūdžiais 1954-aisiais, kai reklamščikai užpavydėjo kino žvaigždėms šlovės ir, kad galėtų patys išsidalinti tviskančias statulėles, paleido į dienos šviesą nuosavą „Kanų liūtų“ reklamos festivalį. Tą kartą peržiūrai buvo pateikti 187 darbai, palyginimui šiemet Kanuose – 34 300 reklamos klipų. Toks kiekis būtų juoda nuodėmė mūsų raudonoms nuo ilgo montažo akims, bet pro jas vis dėlto nepraslydo faktas, kad pastaruoju metu nemenką dėmesį Kanuose susišluoja animaciniai klipai.

Priešingai nei kine, kur 2D animacija jau nugyveno savo amželį (dar kas nors prisimena „Džiunglių knygą“ ar „Liūtą karalių“?), ir nebent tik „Simpsonai“ dar drįsta tėkšti į akis, kad yra senamadiški ir tuo didžiuojasi, reklama vis dar sugeba išnaudoti – ar iš naujo atrasti? – jos potencialą. Visi žinom, visi matėm „Dumb Ways To Die“, šiemet laimėjusį Grand Prix penkiose kategorijose, kas buvo the most ever ir įėjo į „Kanų liūtų“ istoriją. O prieš metus dar buvo „Back To The Start“ – 3D animacinį klipukas, nusinešęs Grand Prix liūtus dviejose kategorijose. Asmeniškai, nors ir ne mūsų favoritas, bet ko jam nenusinešti, jei turėjo visus sėkmės elementus: idėja – check, gerai sukalta vizualinė pusė – check, įsimintinas garso takelis – check. Jį, beje, buvo galima parsipūsti internetu ir ilgą laiką tai buvo populiariausia daina iTunes parduotuvėje.

Neužmirškim, kad tais pačiais 2012-aisias svarbią „Kanų liūtų“ nominaciją „Grand Prix for Good“, skiriamą už geriausią reklamą labdaringai veiklai ar viešosioms paslaugoms, laimėjo „Help I Want To Save A Life“ – klipas, skatinantis tapti kaulų čiulpų donoru. Taigi animacija išties gerai tvarkosi iliustruojant sudėtingus dalykus ir problemų sprendimo būdus.

Lietuviškame fronte animaciniais klipais sprendžiamos problemos gal ne tokios rimtos, pavyzdžiui, „Ežio“ atvėsę santykiai, bet gerai išpildytos ir atsiriekusios publikos dėmesio, diskusijų ir padoraus „YouTube“ peržiūrų skaičiaus. Kuo baigsis animacijos takeliu „Ežiui“ iš paskos šlepsintiems naujiems „Omnitel“ 3D herojams – dar pamatysim. Beje, jei pasikliausime „Swedbank“ žodžiais, jų pačių komunikacijoje jau senokai apsigyvenę trimačiai antinai, kankorėžiai ir ežiukai pateisino lūkesčius su kaupu.

Na ir, kad jau prakalbome apie florą ir fauną, galima prisiminti dar porą smagių lietuviškos animacinės reklamos pavyzdžių: kukliai įgyvendintą „Valdorfo“ pridegusią mėsą, kuri 2012-aisias visai nekukliai triumfavo lietuviškame „Adrenaline“, ir, žinoma, 2011-ųjų metų žiemos hitą „Su šventėm“. Galbūt pirmojo iki šiol ir nebuvote matę nei internete, nei eteryje, tačiau antrąjį turbūt puikiai prisimenate.

Tiek apie animaciją šiam kartui, o ką dar be jos „Kanų liūtai“ turi pasiūlyti – pamatysit kino teatruose jau šį vakarą. Gero žiūrėjimo;)

„Kanų liūtai“: faktai

  • Reklamos festivalį „Kanų liūtai“ įkvėpė Tarptautinis kino festivalis Kanuose.
  • Nugalėtojams įteikiamą Kanų trofėjų sukurti įkvėpė Venecijos San Marco aikštėje stovinti sparnuoto liūto statula. Festivalis pirmą kartą vyko būtent Venecijoje.
  • Pirmasis „Kanų liūtų“ festivalis įvyko 1954-aisiais.
  • Mokestis už savo darbo pateikimą festivaliui, priklausomai nuo kategorijos, svyruoja nuo 435 iki 1275 eurų.
  • Festivalyje dalyvauja darbai iš daugiau nei 90 šalių.
  • Lietuva „Kanų liūtuose“ yra laimėjusi 2 kartus (2007-aisiais ir šiemet).
  • Reklama „Dumb Ways To Die“ yra daugiausiai Grand Prix apdovanojimų pelnęs darbas festivalio istorijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius