Žūklės laimikis. Fantastiškos atostogos Kroatijoje prie Šumbaro ežero, garsėjančio karpiais

Žūklės laimikių serialą tęsia visas grožinis kūrinys, o ne tik kelios nuotraukėlės. Už nuostabią istoriją esame dėkingi meškeriotojui Sauliui ir jo žmonai. Žemiau pateikiame laiško tekstą su istorija.
Sauliaus karpis, sumeškeriotas Kroatijoje, Šumbaro ežere
Sauliaus karpis, sumeškeriotas Kroatijoje, Šumbaro ežere, vėliau paleistas. / 15min.lt skaitytojo nuotr.

Žūklės naujienos „Facebook“ tinkle. Junkis ir tu į žvejų grupę!

Norėčiau trumpai papasakoti apie atostogas, praleistas Kroatijoje, prie legendinio Šumbaro ežero. Apie jį daugelis, ypač karpininkai, yra girdėję, bet nedaug kas buvęs prie šio karpiais turtingo telkinio. Šiame pasakojime noriu apšviesti žmones, kurie sugalvos praleisti atostogas ne Turkijoje ar dar kažkur, o būtent Kroatijoje, nes klimatas ten ne ką prastesnis nei šiltuosiuose kraštuose, ir tuo pačiu labai neišsiplečiant papasakoti apie patirtus įspūdžius.

Aplankyti šią šalį ir susigrumti galbūt su gyvenimo žuvimi važiavome jau antrą kartą.Trys draugai – aš (Saulius), Mindaugas ir Ramūnas. Po praėjusių metų žūklės nei vienas iš mūsų trijulės net neabejojojme, jog vyksime vėl ir vėl į šį nuostabų telkinį, nes jame yra kažkas, kas užkabina ilgam ir lyg magnetas traukia ir traukia.

Jame yra kažkas, kas užkabina ilgam ir lyg magnetas traukia ir traukia.

Kadangi vykome jau antrą kartą, tai pasiruošimas žūklei buvo gal 10 kart paprastesnis. Nes puikiai žinojome, ko mums reiks ir ką galima palikti Lietuvoje. Po kartaus praėjusio karto, šiemet sektorius rezervavome iš anksto balandžio mėn. 4-tai dienai. Tai vienam asmeniui kainuoja 30 eurų už tris paras, kadangi po skambučio ir suderinimo į numatytą sektorių sodinamas vietinis, kuris ir „laiko“ tą vietą.

Kelionė prasidėjo iš šiaurės Lietuvos – Biržų miesto, automobilis „VW Sharan“ buvo prikrautas sausakimšai. Mūsų laukė 1600 kilometrų kelionė. Pakeliui sustojame Kaune pas Darių, pasiimam baltyminius kukulius, ir į kelią. Lenkiją kertame naktį (kas dažniau važiuoja į vakarus, žino kodėl), o nesibaigiantys šios šalies kellių remontai gali iš kantrybės išvesti bet kurį. Pasikeisdami kas 500 km spaudžiam pirmyn. Būtinai sustokite ir paragaukite lenkų nacionalinio patiekalo, „fliakų“ sriubos, skanumėlis. Kirtę Lenkiją nepamirškite susimokėti už kelius, išsipirkti vadinamąsias kelių vinjetes Austrijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje.

Tai galite padaryti vos tik kirtę sieną pirmoje degalinėje. Iki Šumbaro nuvykti trunka beveik para. Stenkitės atvykti naktį, kad galėtumėte nusnausti ir rytą pradėti pailsėję. Taip pat būkite pasiruošę Kroatijos pasieniečiui iškrauti visą automobilį ir parodyti ką vežatės (mums taip „pasisekė“ tiek vykstant į priekį, tiek grįžtant). Žūklei reikia būti pasiruošus bet kokioms sąlygoms, kadangi oras labai staigiai kaitaliojasi. Mums teko ir karščio, ir uragano ir netgi -3‘C šalnos paragauti.

Šumbare žmonės svetingi, lengvai bendraujantys ir nuoširdūs – iš kart parodys, paaiškins, patars kur žvejoti, kur ieškoti perspektyviausių vietų. Noriu perspėti, jog savų matų naudoti negalima, o jie nuomuoja už 4 eurus visai

15min.lt skaitytojo nuotr./Sauliaus amūras, sumeškeriotas Kroatijoje, Šumbaro ežere

žvejybos sesijai. Taip pat galima užsisakyti pietus į sektorių (4,5 euro). Žūklės vietos gražiai sutvarkytos, galima vaikščioti vien su šlepetėmis :-).

Apie pašarų kiekius. Žvejams, nebuvusiems Šumbare galiu patarti 5–6 paroms pasiimti apie 15 kg. kokybiškų boilių, apie 10 kg pelečių, 5 kg kanapių bei pora kilogramų lubinų arba tigrinių riešutų. Kukurūzus galima įsigyti jau šutintus vietoje – 10 kg tekainuoja 4 eurus.

Mes bandėme naująją „BH baits“ produkciją, tiksliau ją bandė mano kolegos. Tai „Ocean Fruit“ ir „Tutti Essence“ kvapų boilius bei „BH baits“ peletes. Aš žvejojau pernai man puikiai pasiteisinusiais tiek Šumbare, tiek ir Lietuvoje „SBS plum shelfish“ ir kaip atsarginį variantą turėjau „Sticky Baits bloodworm“ kvapo boilius, kurie mane ir išgelbėjo.

Pasiruošimas žūklei

Pasiruošimas žūklei prasidėjo švintant – palapinės, pašarų maišymas, dugno tyrinėjimas. Tai užtruko iki vidurdienio. Sektoriai nutolę vienas nuo kito apie 50 metrų, todėl stovyklavietė buvo įkurta viduriniąjame. Pirma para praėjo ramiai ir tik antroje paroje pasisekė Ramūnui. Adrenalino antplūdį jautėme visi ir po trumpos kovos karpis jau pozavo prieš mūsų fotoobjektyvą. Neužilgo ir vėl jam kibo, paskui vėl, vėl ir vėl.

Mes su Mindaugu jau sunerimome, kodėl nekimba mums? Ir štai antros paros naktį mane pažadina čaižus garsas. Kulkos greičiu prilekiu prie meškerių, pakertu. Vyrai pasirodo nuo manęs nei kiek neatsilieka ir stovi jau pasiruošę graibštą. Po gan ilgos kovos gražuolis 17-tukas atgula ant mato. Jis susigundė „Sticky Baits“ matyliaus kvapo boiliu. Rankos dreba, širdis atrodo tuoj, tuoj iššoks iš krūtinės. Po keletos minučių viskas stoja į savas vėžes – fūūū, ne veltui atvažiavau, jau ramu. Tą pačią naktį Mindaugas pakelia 18 kg amūrą.

Tuo tarpu Ramūnas po trijų parų žūklės mus lenkia jau šešiais karpiais. Jis šeria „BH baits Ocean Fruit“ boiliais ir mums pasirodė, jog jis čia „varo“ į vienus vartus. Neišlaiko Mindaugo nervai ir jis persikelia už Ramūno į sekantį sektorių. Ir jis neprašauna – pradėjęs šerti „BH baits Tutti Essence“ kartu su „Ocean Fruit“ sulaukia kibimo po kibimo – per parą pas jį 5–6 karpiai „lipa“ į krantą ir jis greitai prasimuša į lyderius.

Mindaugo didžiausias karpis svėrė 25 kg.

Tuo tarpu pas mane žuvis ateidavo tik naktį ir tai tik po vieną kol nepakeičiau „Plum shelfish“ į „Sticky Baits bloodworm“. Veiksmas žymiai pagerėjo, per dieną pavyko pagauti du karpius, per kitą naktį tris. Labai neišsiplėsdamas pasakysiu, jog iš viso „ant menčių“ buvo paguldytos 45 žuvys – aš pagavau 12, didžiausias karpis svėrė 21 kg, Ramūnas – 16 žuvų, didžiausias 24 kg. Mindaugo didžiausias karpis svėrė 25 kg.

Reziumuojant šią nuostabią išvyką ir puikią žūklę užskaitau kaip labai vykusią. Kiekvienas pagerinome savo iki šiol buvusius rekordus užsikeldami karteles į neregėtas aukštumas. Kelionė (viską įskaičiavus) man atsiėjo 2500 Lt. Ir nereikia mums jokių poilsių kažkur kurortuose ar dar velnias žino kur. Karpių žūklė yra atgaiva tiek kūnui, tiek sielai.

Visiems, dvejojantiems vykti ar ne, sakau – važiuokite. Karpį Šumbare pagauti nėra lengva, tačiau kiekviena sugauta žuvis Jus pakylės į neregėtas aukštumas.

Ačiū savo šeimynai, kuri mane supranta. Ačiū visiems draugams, kurie mus palaikė morališkai, padėjo įsigyti kokybiškos produkcijos, pasidalino patirtimi, na ir žinoma -