Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Battery super sprint“ – „Omnitel 1000 km lenktynių“ uvertiūra (nuotraukos)

„Battery super sprint“ – „Omnitel 1000 km lenktynių“ uvertiūra
Valdo Jaručio ir Tomo Pikturnos nuotr. / „Battery super sprint“ – „Omnitel 1000 km lenktynių“ uvertiūra
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ketvirtadienio rytą Palangos Vytauto gatvė vėl gyveno tokiu ritmu, kuris didžiausiam šalies kurortui būdingas tik kartą metuose, kai čia iškilmingai skelbiama „Omnitel 1000 km. lenktynių“ pradžia.

Dar gerokai iki jų uvertiūros, kuria pagrįstai laikomos pirmosiomis į gausią didžiųjų lenktynių programą įrašytos pačios trumpiausios, tačiau azartiškos „Battery super sprint“ lenktynės, karštos saulės išvarginti poilsiautojai apgulė Palangos centro gatvių prieigas. Jomis nusidriekė margaspalvis visų 42 komandų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Belgijos ir Didžiosios Britanijos paradas. 

Galingi, greiti automobiliai daugeliui lietuvių – lyg magnetas. Ypač – dar nematyti. Todėl netenka stebėtis, kad gausybė žiūrovų iškart apspito vieną iš tokių monstrų – „Lotus 116“, kurį pilotuos eksperimentinių automobilių X1 klasės naujokų komandos „BarBar'a Racing Team“ nariai Andrius Austinskas ir Martynas Griška.

“Mums dviems bus tikrai sunku“, – lengvo pasivažinėjimo nesitiki naujokai, tačiau džiaugiasi jų nuomone pasirinkę tinkamą automobilį.Galingi, greiti automobiliai daugeliui lietuvių – lyg magnetas. Ypač – dar nematyti. Todėl netenka stebėtis, kad gausybė žiūrovų iškart apspito vieną iš tokių monstrų – „Lotus 116“.

„Lotus 116“ turbo variklis – 2,0 litro darbinio tūrio, maksimalus greitis – 260 km/val., o tik 800 kg. sveriantis automobilis 100 km/val. greitį pasiekia per 4,3 sek., o 100 km sudegina apie 35, tad visoms lenktynėms prireiks maždaug 500 litrų degalų.

Dar didesnio susidomėjimo susilaukė „Omnitel 1000 km lenktynėse“ startuosiančios „51 State Gecko Racing“ komandos išvairuotas „Spire GTR“ automobilis. Bolido rėmas ir kėbulas pagal specialų užsakymą pagamintas „Spire Sports Cars“ gamykloje Didžiojoje Britanijoje, o visos likusios dalys sukomplektuotos ir paruoštos Lietuvoje.

„Tai pirmą kartą Lietuvoje rengiamose lenktynėse pasirodysiantis tokio modelio automobilis, kurio vertė – per 100 tūkstančių litų, – sakė šios komandos narys Valdas Juozas Vilūnas. – 13–tuoju numeriu  paženklintas X1 klasės lenktyninis automobilis, su kuriuo mūsų visas ketvertas tikisi sėkmingai įveikti 1000 km. lenktynių distanciją, išsiskiria ne tik savo dizainu, bet ir techninėmis charakteristikomis.“

Tačiau ar tai realiausi pretendentai į geidžiamiausius „Omnitel 1000 km lenktynių“ laurus, įvardyti šiandien nedrįstų niekas. Vieno pagrindinių renginio organizatorių, lenktynes rengiančios UAB „Promo Sportas“ direktoriaus pavaduotojo Dariaus Grinbergo nuomone, realiausiais pretendentais į absoliučių nugalėtojų titulą reikėtų laikyti GT ir X1 klasės automobilius vairuojančius sportininkus, tarp kurių laukiama irgi nemenka konkurencija.

Todėl būriui entuziastingų automobilių sporto gerbėjų D. Grinbergas patarė dėmesį atkreipti į svečius iš Belgijos, „KS Motorsport“ ekipos narius Steve Vanbellingeną, Wardą Sluysą ir Benny Smetsą, startuosiančius su „BMW Silhouette“. Ši komanda „Omnitel 1000 km. lenktynėse“ dalyvauja antri metai paeiliui ir, suprantama, atvyko ne todėl, kad tik dalyvautų.

Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie dar vieną svečių iš Lenkijos, „Fuchs MP Sport Star Moto“ komandos ekipažą – tituluočiausią šios šalies žiedinių lenktynių meistrą Maciejų Marcinkiewiczių, Maciejų Stanco ir Pawelą Potockį, kurie žvalgybos mūšiu pamokas išmoko jau pernai, o šiemet atvairavo į Palangą „Ferrari 430 GT3 Scuderia“ ir neslepia ambicijų po lenktynių užkopti ant nugalėtojų garbės pakylos.

Taip jau atsitiko, kad pernai ir užpernai Palangoje triumfavo užsieniečių arba mišrios lietuvių ir užsieniečių komandos. Todėl šiemet varžybų organizatoriaus, „Promo Sporto“ darbuotojai dar priimdami paraiškas juto karingas lietuvių nuotaikas nebeužleisti aukščiausiojo garbės pakylos laiptelio.

Ar ne per didelės šeimininkų ambicijos? D. Grinbergo nuomone, jos tikrai pagrįstos. Į čempionų karūną su „Porsche 997 GT3“ jau seniai taikosi „Oktanas Racing“ sportininkų trio – Nemunas ir Nerijus Dagiliai, kuriems šiemet talkins Robertas Kupčikas, „Bauer Racing“ lenktynininkai Ramūnas Čapkauskas, Tomas Šipkauskas ir Konstantinas Calko, vairuosiantys prototipą „AGM Cit Car“ ir daugelis kitų jau minėtų ir neminėtų sportininkų.

Tačiau 1000 km. lenktynės – ne sprintas, todėl šių metų karalių įspėti labai sunku. Ilgose, beveik 10 val. trunkančiose batalijose pergalę lemia labai daug faktorių. Tuo ir įdomios šios lenktynės.

Vytauto gatvėje šurmuliuojant šventiškai nusiteikusiai kurorto gyventojų ir jo svečių miniai UAB „Promo Sportas“ direktorius Darius Jonušis pakvietė sportininkus svetingai priimančių Palangos ir Klaipėdos miestų bei Kretingos rajono merus Vytautą Stalmoką, Rimantą Taraškevičių ir Juozą Mažeiką tarti keletą žodžių žiūrovams ir „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyviams.

Šventines kalbas ir vario dūdų trenksmą netrukus nustelbė galingų motorų gausmas, paskelbęs prasidėjusias „Battery super sprint“, o kartu ir vienuoliktąsias „Omnitel 1000 km lenktynes“. Jas iš arti norėjo matyti daugiau žiūrovų, nei jų galėjo talpinti Vytauto gatvės šaligatviai.

„Battery super sprint“ lenktynės tikrai neprailgo, o nugalėtojus sveikino visi varžybas stebėję žiūrovai. Pirmoji šių trumpų sprinto lenktynių finišo liniją kirto „Bauer Racing“ komanda, kurios atstovas R. Čapkauskas su „AMG Kit Car“ trasoje sugaišo tik 5,63 sek.

Antrąją vietą užėmė „Auto ABC – SGR“ ekipa, kurios lyderis Dovilas Čiutelė su legendiniu „VAZ 2104“ sugaišo 5,78 sek., o trečioji su „Seat Ibiza“ finišavo „Zanussi Evo Performance“, kurios narys Vytas Bilinskas trasą įveikė per 5,99 sek.

Iškart po prologo lenktynių iš Vytauto gatvės visos 42 komandos išskubėjo į lenktynių miestelį, kur netrukus bus surengta pirmoji „Omnitel 1000 km lenktynių“ treniruotė.
 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min