Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Emocijos „Omnitel 1000 km lenktynėse”: lietuvius aplenkė svečiai iš Belgijos (video, nuotraukos)

Nugalėtojų BMW
Valdo Jaručio ir Tomo Pikturnos nuotraukos / „Omnitel 1000 km lenktynės“ jau įpusėjo
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

9 val. 3 min. – tiek laiko prireikė Belgijos „KS Motorsport” ekipos lenktynininkams Stevui Vanbellingenui, Wardui Sluy ir Benny Smetsui, vairavusiems „BMW Silhouette” automobilį, įveikti visą „Omnitel 1000 km lenktynių” distanciją ir jų garbei skrodžiant dangų šventiniams saliutams pirmiesiems kirsti finišo liniją.

VISOS NAUJIENOS APIE LENKTYNES (spausk čia)

Taigi pirmąjį įrašą į prasidėjusio šių lenktynių antrojo dešimtmečio pirmąjį puslapį įrašė belgai, išsivežę iš Lietuvos sunkiai iškovotą, tačiau labai brangią jiems pergalę.

Trečiąsias paeiliui „Omnitel 1000 km lenktynes” laimi užsienio arba mišri lietuvių ir užsienio sportininkų komanda – vargu ar galima buvo tikėtis tokio scenarijaus ir šiemet. Nepaisant, kad išvakarėse vykusias šių lenktynių kvalifikacines varžybas laimėjo belgai, tačiau toks jų „akibrokštas” tik dar daugiau ugnies įpūtė į liepsnojantį aistrų laužą.

Kaip ir buvo tikėtasi, iššūkį belgams nuo pat lenktynių pradžios metė neslėpusi ambicijų siekti tik pergalės „Oktanas Racing“ komanda, kurios sportininkai broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai ir Robertas Kupčikas 1000 km trasoje tramdė „Porsche 997 GT3“.

Lyderio estafetę abi komandos ko gero vežė po lygiai. Gal net keliais ratais daugiau – lietuviai. Įpusėjus lenktynėms, kurias ženklino 167–asis ratas, pirmavo varžybų šeimininkai, svečius iš

Valdo Jaručio ir Tomo Pikturnos nuotraukos/Lietuviai liko antri
Valdo Jaručio ir Tomo Pikturnos nuotraukos/Lietuviai liko antri

Belgijos lenkdami 2 ratais. Treti buvo RIMO komandos sportininkai, vairuojantys dyzelinę BMW ir nuo varžybų lyderių atsilikę 7 ratais, o ketvirtąją vietą užėmė „BMP Martin Sport“ lenktynininkai, vairavę „Honda Civic Type–R“ ir nuo trečiąją vietą užimančių varžovų atsilikę tik 17 sekundžių.

Tačiau didžiausia intriga kilo iki varžybų pabaigos likus kiek mažiau nei 100 ratų. Nepabūgę alinančio karščio žiūrovai sulaikę kvapą sekė lyderių dvikovą iki pat finišo. Paskutinis „Porsche“ vairavęs R. Kupčikas visą laiką 6–8 sek. ratą įveikdavo greičiau, nei varžovai. Tačiau tokios persvaros neužteko.

„Oktanas Racing“ lenktynių finišą kirto irgi nuvažiavusi 334 ratus, tačiau nuo nugalėtojų atsilikusi 1 min. 33,432 sek. ji liko antra. Taigi, revanšo prieš užsieniečius, apie kurį vis garsiau kalbama šių lenktynių užkulisiuose, lietuviams ir vėl teks laukti...

Ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio užkopusi Lenkijos „Fuchs MP Sport Star Moto“ komanda, kurios lenktynininkai Maciejus Marcinkewizcius, Maciejus Stanco ir Pawelas Potockis vairavo

Valdo Jaručio ir Tomo Pikturnos nuotraukos/Trečioje vietoje liko ekipažas ia Lenkijos.
Valdo Jaručio ir Tomo Pikturnos nuotraukos/Trečioje vietoje liko ekipažas iš Lenkijos.

„Ferrari 430 GT3 Scuderia“, nuo nugalėtojų atsiliko net 15 ratų. Tačiau ir tokią poziciją ji atsikovojo tik lenktynėms artėjant prie finišo. O varžybų viduryje dėl automobilio aušinimo sistemos ir pavarų dėžės kaprizų lenkai buvo patekę į savotišką duobę, kai favoritais laikyti sportininkai balansavo ties penktąja pozicija.

Ketvirtąją vietą užėmė irgi viena iš favoričių laikyta „Bauer Racing“ komanda – Ramūnas Čapkauskas, Tomas Šipkauskas ir Konstantinas Calko – vairavę „AMG Kit Car“, tačiau nuo lyderių ši ekipa atsiliko 17 ratų.

18 ratų nugalėtojams pralaimėjo dyzelinę BMW vairavę RIMO komandos sportininkai Rimantas Blažulionis, Saulius Vitkauskas ir Vaidas Navickas, kuriems atiteko penktoji bendrosios įskaitos vieta, o šeštojoje liko „BMP–Martin Sport“ lenktynininkai Arūnas Granskas ir Martynas Samuitis, vairavę „Hoda Civic Type–R“ ir nuo nugalėtojų atsilikę 22 ratais.

Lenktynių klasifikaciją gavo 34 komandos iš 42 jas pradėjusių. Likusiems koją pakišo gedimai ir avarijos. Bene labiausiai visus išgąsdino „Cargo Vilnius“ ekipos narį Nerijų Mierkį ištikusi nesekmė, kai trasoje užsidegė jo vairuojamas „Porsche 944 Turbo“. Tačiau ugnį greitai nuslopino budinti ugniagesių tarnyba, o sportininkas nenukentėjo.

Dar atkaklesnė kova vyko klasėse.

Ne visad laimi greičiausias

1000 km lenktynės – ne sprintas. Komandų vadovams reikia gerokai pasukti galvas parenkant ne tik ekipai, bet ir konkretiems jos nariams skirtingą strategiją ar taktiką. Tuo ir įdomios „Omnitel 1000 km lenktynės”, nes nugalėtoją jose lemia daugybės faktorių visuma.

VIDEO: Emocijos finišavus Omnitel 1000km lenktynėse 2010

Ką tik pasibaigusiose greičiausiai vieną ratą – per 1 min 21,032 sek. – įveikė „Oktanas Racing” narys R. Kupčikas. Geriausias belgų komandos „KS Motorsport” laikas – 1 min 23,568 sek, o lenkų „Fuchs MP Sport Star Moto“ – 1 min. 22,356 sek.

Regis, lietuviai čia turi apčiuopiamą pranašumą, o lenkų „Ferrari 430 GT3 Scuderia“ greitesnis nei belgų „BMW Silhouette“? Tad kodėl lietuviai su lenkais, turėdami greitesnį bolidą, nepranoko varžovų nei kvalifikacinėse, nei pagrindinėse lenktynėse?

Atsakymų begalė. Tačiau bene svarbiausia ilgų nuotolių varžybose, tokiose kaip „Omnitel 1000 km lenktynės“, ne tik greitas, bet ir patikimas, tolygiai paklūstantis bet kuriam ekipažo nariui automobilis.

Didžiausias priešas – karštis

Į lenktynių spaudos centrą užsukęs „Autopiloto“ žurnalistas ir pirmosios „Varovo“ komandos lenktynininkas Renaldas Gabartas, beje, dalyvaujantis jau septintose maratoninėse lenktynėse Palangoje ir tik du kartus neužkopęs ant podiumo, gyrė renginį, kuriam, jo nuomone, negali likti abejingų.

„Lenktynių organizatoriams rašyčiau dešimt balų, jei jie sugebėtų varžyboms parinkti dieną, kai temperatūra dešimčia laipsnių žemesnė, – juokavo gerai nusiteikęs Renaldas. Pasak jo karštis apsunkino lenktynes ne vienai komandai.

„Pirmąsias 40 minučių dar gali ištverti, o paskui nejučiom imi dirsčioti į laikrodį, kiek gi dar liko iki vairuotojų kaitos? Kartą ištroškęs siurbtelėjau vandens ir vos nenusvilau. Karštas kaip ką tik užplikyta arbata“, – įspūdžiais apie lenktynininko būseną bolide dalijosi Renaldas.

Iš tiesų taip jau sutampa, kad būtent lenktynių dieną Palangoje fiksuojami metų karščio rekordai. Pernai kepino 32 laipsnių, šiemet varžybų starte termometro gyvsidabrio stulpelis pakilo iki 33,2, o po pietų – ir iki rekordinių 35 laipsnių Celsijaus.Varžybų starte termometro gyvsidabrio stulpelis pakilo iki 33,2, o po pietų – ir iki rekordinių 35 laipsnių Celsijaus.

Dėl karščio kentėjo ir favoritai. Įpusėjus varžyboms į penktąją vietą smuktelėjo lenkai. Ir ne dėl žioplos klaidos, o todėl, kad garažuose teko ilgai vėsinti perkaitusius jų bolido agregatus.

„Padvaiskas ir Ko“ ekipa irgi bandė gelbėti dėl karščio milžiniškus krūvius patiriančią „Toyota Supra“ aušinimo sistemą, tačiau visgi buvo priversti sudėti ginklus įveikę 249 ratus.

Ne vieną perkaitusį lenktynininką teko tiesiog traukti už pažastų jį keičiančiam ir komandos draugams. Tačiau sąlygos – visiems vienodos, o jas nugalėti ir anksčiau varžovų kirsti finišo liniją – dviguba garbė ir pelnytas džiaugsmas.

Renginio puošmena – naujovės

Didžiausias automobilių sporto renginys ne tik Baltijos šalyse – vienuoliktosios „Omnitel 1000 km lenktynės“ – į savo istoriją neabejotinai įeis ir renginių gausa.

Mielą sau užsiėmimą čia galėjo rasti ir jaunas, ir jau pagyvenęs, ir net nelabai besidomintis automobilių sportu.

Net atvykusius svečius iš užsienio sužavėjo sumaniai organizuotas ir ne tik mažųjų lankytojų simpatijų nusipelnęs saugaus eismo skatinimo kompleksas, šiemet pasipildęs nauju turiniu, pirmą kartą surengtos istorinių automobilių lenktynės, pirmą kartą ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse „Omnitel 1000 km lenktynių“ rėmuose vykusios naktinės išvermės ir ekonomiškumo varžybos, kuriose varžėsi naujausių technologijų „Volkswagen Tiguan“, gausybės žiūrovų susilaukusios „drag“ varžybos ir dar daugelis kitų įdomių ir prasmingų renginių, praturtinusių „Omnitel 1000 km lenktynes“.

Prieš lenktynių atidarymą jų dalyvius ir žiūrovus pirmą kartą renginio istorijoje sveikino ir šalies karinės oro pajėgos, pateikusios dar vieną siurprizą, privertusį visus užversti galvas aukštyn. Virš trasos kelis kartus dangų perskrodė karinis naikintuvas–daugiafunkcinis lengvasis atakos lėktuvas L–39ZA, kurį pilotavo Marius Matulaitis, parodomąjį skridimą dedikavęs Lietuvos legendinių lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno transatlantinio skrydžio 77–osioms metinėms.

O kvalifikacines lenktynes laimėjusi belgų komanda buvo nustebinta ir spaudos konferencijoje prisipažino nesitikėjusi tokio pagerbimo, kai juos savo taure apdovanojo Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Vienuoliktosios „Omnitel 1000 km. lenktynės“,kuriomis mes gyvenome ištisus metus, šiandien jau tampa istorija. Nuo rytdienos pradedame galvoti apie naują, kitais metais čia vyksiantį renginį“, – dėkodamas lenktynių rėmėjams ir dalyviams, sportininkams ir žiūrovams, renginį transliavusioms televizijoms, jį nušvietusiems žurnalistams, susirinkusius linksminusiam būriui estrados žvaigždžių varžybų uždaryme kalbėjo jas rengiančios UAB „Promo Sportas“ direktorius Darius Jonušis. 

Komentarai
Parašykite atsiliepimą apie 15min