Dabar populiaru
Tiesiogiai
Publikuota 2020 01 06, 06:00

Ar sugrąžinti baudos balai už KET pažeidimus padėtų sutramdyti „kelių erelius“?

Prieš kiek daugiau nei dešimtmetį Lietuva atsisakė baudos balų už KET pažeidimus sistemos, tačiau per šį laikotarpį netrūko diskusijų apie tai, kad šią sistemą vertėtų sugrąžinti. Visgi baudos balų grąžinimo klausimas iki šiol taip ir nebuvo plačiau svarstytas, nors saugaus eismo ekspertų ir policijos pareigūnų nuomone, ši sistema galėtų prisidėti prie saugumo keliuose.
Reido akimirka Tik prenumeratoriams
Reido akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Panevėžyje veikiančios vairavimo mokyklos „Vairuotojų akademija“ vadovas ir vairavimo instruktorius Arūnas Matulis teigia, kad baudos balų sistemos buvo atsisakyta visai be reikalo.

Anot pašnekovo, dabar vairuotojo pažymėjimu „kelių ereliai“ rizikuoja tik darydami grubius ar pakartotinius KET pažeidimus. Tuo metu už nedidelius, tačiau taip pat svarbius saugiam eismui nusižengimus taikoma tik bauda. A.Matulio teigimu, finansinė atsakomybė dažniausiai pažeidėjų negąsdina taip, kaip teisės vairuoti praradimas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Vairutuotojų akademija“
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Vairutuotojų akademija“

„Kasdien mieste dirbu su mokiniais ir matau, kaip vyksta eismas, kaip elgiasi vairuotojai. Dešimtys pažeidimų per dieną – nuo posūkių nerodymo ir parkavimosi draudžiamose vietose iki važiavimo per sankryžas tvarkos pažeidimų ar netinkamo manevravimo. Dabar vairuotojas už šiuos pažeidimus rizikuoja gauti tik baudą, bet baudos tikrai dar nėra tokios, kurios atgrasytų nuo tokių pažeidimų.

Šiuo atveju baudos balų sistema tikrai veiktų, nes su kiekvienu pažeidimu vairuotojas vis labiau artėtų prie teisės vairuoti praradimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min