-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos oro uostų vadovas: apie aviacijos dabartį ir ateitį, darbuotojų atleidimus ir naują realybę

Pernai Lietuvos oro uostai skelbė apie rekordinius keleivių ir skrydžių srautus. O šiemet situacija visai kita – per 11 mėnesių skrydžių sumažėjo 50 proc., o keleivių – 70 proc. Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis 15min interviu pripažįsta, kad situacija nepavydėtina.
Marius Gelžinis
Marius Gelžinis / Lietuvos oro uostų nuotr.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių, tačiau šiemet šie skaičiai nepalyginamai mažesni.

Skaičiuojama, kad šių metų lapkritį aptarnauta 43,3 tūkst. keleivių, kai pernai tuo pačiu metu pro Lietuvos oro vartus praskrido 496 563 asmenys.

Dėl šios priežasties Lietuvos oro uostams per šiuos metus teks atsisveikinti su penktadaliu darbuotojų.

Nepaisant nepavydėtinos situacijos, M.Gelžinis nestokoja optimizmo.

„Negaliu būti pesimistas, turiu būti optimistas ir tuo užkrėsti kitus“, – interviu 15min kalbėjo jis.

– Šiuo metu gyvename naujoje realybėje, kaip daugelis sako. Ką ta nauja realybė reiškia oro uostams?

– Reikėjo labai greitai prisitaikyti, daug ko išmokti, nes niekas neturėjo patirties, kaip valdyti tokią situaciją, kaip kovoti su koronavirusu. Be to, Europoje vis dar neturime vienodų reikalavimų ir nesame vadinamajame Europos „burbule“. Dabar su organizacija „ACI Europe“, kuri vienija oro uostus, bandome suvienodinti reikalavimus, kad draudimai, leidimai visose šalyse būtų vienodi.

– O kaip manote, ar tai pasiekti apskritai yra realu?

– Galbūt šimtu procentu ne, bet apie 80 proc. įmanoma. Žinoma, pavyzdžiui, mūsų kaimynai latviai uždraudė skrydžius tarp Vilniaus ir Rygos dėl pandemijos situacijos Lietuvoje. Nors Pasaulio sveikatos organizacija tiesiai šviesiai sako, kad nereikėtų drausti keliauti, nes COVID-19 paplitimas tarp keliautojų yra mažesnis nei vienas procentas. Todėl nėra būtinybės šios grupės išskirti iš visos masės.

Lietuvos oro uostų nuotr./Marius Gelžinis
Lietuvos oro uostų nuotr./Marius Gelžinis

– O kokia situacija Lietuvos oro uostuose kalbant apie skrydžių ir keleivių statistiką?

– Spalį turėjome apie 77 tūkst. keleivių, lapkritį apie 43 tūkst. keleivių. Keleivių skaičius sumažėjo, bet tikimės, kad gruodžio mėnesį bus atsigavimas, nes žmonės nori, o kai kurie ir turi keliauti.

Oro bendrovės tai jaučia ir mato savo pardavimų sistemose. Tikimės, kad šį gruodį visuose Lietuvos oro uostuose įvyks 1800–1900 skrydžių, arba apie 40 proc. 2019 metų gruodžio srauto. Situacija nebloga, nes žmonių noras keliauti nedingo.

– Talino, Rygos oro uostai skaičiuoja, kad per šių metų 10 mėnesių srautai sumažėjo 7080 proc. Pas mus situacija panaši ar geriau išgyvenome?

– Deja, skaičiai yra panašūs, apie 80 proc. sumažėjimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius