-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Konservatoriai teigia informacinei kampanijai išleidę tiek pat, kiek surinko iš gyventojų pajamų mokesčio

Daugiausia lėšų iš gyventojų pajamų mokesčio surinkę konservatoriai teigia, kad panašią sumą išleido su tuo susijusiai informacinei kampanijai.
Pinigai
Pinigai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

„Išleidome panašiai tiek, kiek surinkome“, – BNS sakė valdančiosios Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) rinkimų štabo vadovas Raimundas Alekna.

Neoficialiomis žiniomis, reklaminei kampanijai, kuria raginta partijai skirti 1 proc. gyventojų pajamų mokesčio, valdančioji konservatorių partija išleido apie 700 tūkst. litų, tačiau R.Alekna šių žinių nepatvirtino.

Valstybinė mokesčių inspekcija šią savaitę pranešė, kad partijoms gyventojų skirta mokesčio dalis siekia 1 946 915 litų.

TS-LKD surinkta dalis didžiausia. Jai 1 proc. gyventojų pajamų mokesčio (GPM) skyrė 7,8 tūkst. žmonių, bendra suma siekia 504 984 litus.

Reklamuoti šiemet pirmą kartą suteiktą galimybę gyventojams pervesti dalį savo pajamų partijoms konservatoriai taip pat investavo daugiausia.

R.Alekna neatskleidžia konkrečios sumos, kiek kainavo reklaminio vaizdo klipų kūrimas, transliavimas per televiziją ir internetą, specialios internetinės nuorodos sukūrimas ir kita, jis teigia, kad informacinė kampanija pasiteisino ne finansiškai, o ugdant pilietiškumą.

„Siekėme ne finansinės naudos, norėjome paskatinti pilietiškumą. Raginimai nebuvo tiesiogiai aukoti partijai, o kviesta būti sąmoningais renkant valdžią“, – aiškino TS-LKD rinkimų štabo vadovas.

Pavasarį startavusi konservatorių partijos organizuota reklama per televizijas ir internete, tuomet sukėlė kai kurių nevyriausybinių organizacijų pasipiktinimą, mat jų duomenys reklaminėje partijos svetainėje paskelbti be išankstinio pačių organizacijų perspėjimo.

„LiJOT organizacijų, įtrauktų į tinklalapyje vardijamų paramos gavėjų sąrašą, vardu, reiškiame susirūpinimą tokiu neatsakingu elgesiu. Raginame nedelsiant reaguoti į nevyriausybinių organizacijų atstovų kreipimąsi ir išimti iš tinklalapio informaciją, kuri iki jos paviešinimo nebuvo suderinta su mūsų organizacijomis“, – tąkart pareiškime teigė LiJOT prezidentė Loreta Senkutė.

Dar viena į reklaminę šios naujovės kampaniją investavusi partija – Liberalų sąjūdis. Anot jo rinkimų štabo vadovo Raimondo Imbraso, tam išleista apie 20 tūkst. litų.

Šiai partijai 3,4 tūkst. gyventojų paaukojo 228 551 litą.

Daugiausiai gyventojų savo GPM dalį skyrė Lenkų rinkimų akcijai – 9,5 tūkst., o jų pervesta suma siekia 207 933 litus.

„Liberalų sąjūdis apie akciją informavo tik internete ir socialiniuose tinkluose. Reklamos apimtys tikrai nebuvo įspūdingos – tam skyrėme apie 20 tūkst. litų. Galime pasidžiaugti, kad partijos narius ir simpatikus mums pavyko sutelkti per socialinius tinklus, tai visiškai pasiteisino“, – tvirtino R.Imbrasas.

Kitos partijos jokių kampanijų nevykdė.

Liberalų ir centro sąjungos rinkimų štabo vadovas Raimundas Palaitis BNS sakė, kad informacija apie galimybę 1 proc. GPM pervesti partijai platinta tik vidiniais komunikacijos tinklais partijos nariams. Tai nieko nekainavo. Kita vertus, jis atkreipė dėmesį, kad jų surinktos sumos – 130 487 litų – neužtenka net partijos rinkimų užstatui padengti.

„Bet tai labai reikalingi pinigai“, – kalbėjo liberalcentristas.

Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, iš viso prašymus pervesti partijoms mokesčio dalį pateikė 45 786 gyventojai.

Daugiausiai gyventojų savo GPM dalį skyrė Lenkų rinkimų akcijai – 9,5 tūkst., o jų pervesta suma siekia 207 933 litus.

Valdančiajai Tėvynės sąjungai-Lietuvos krikščionims demokratams savo pajamų mokesčio dalį pervedė kiek mažiau, 7,8 tūkst. gyventojų, bet jų paaukota suma didesnė – 504 984 litai.

Darbo partijai 1 proc. nuo sumokėto GPM skyrė 6,3 tūkst. gyventojų, partija gaus 176 421 litą. Partija „Tvarka ir teisingumas“ gaus 113 761 litą iš 3 tūkst. mokesčio dalį pervedusių gyventojų, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga – 58 784 litus iš 1,6 tūkst. gyventojų, sąjunga TAIP iš 1,4 tūkst. gyventojų gaus 67 015 litų.

Iš viso parama pervesta 36 partijoms iš oficialiai registruotų 45, tačiau kai kurioms partijoms savo dalį mokesčio skyrė tik keli žmonės, o beveik dvidešimties partijų rėmėjų nebuvo nė šimto.

Gyventojų skirta dalis GPM partijoms bus pervedama bendra tvarka kaip ir 2 proc. GPM gaunančioms organizacijoms, pinigai turėtų jas pasiekti iki lapkričio 15 dienos.

Galimybė 1 proc. GPM pervesti partijoms įsigaliojo šiemet, Seimui kartu priėmus pataisas, kuriomis remti partijas uždrausta verslui, o gyventojams ribotas aukas leidžiama aukoti tik politinės kampanijos metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius