Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Slidinėjimo kurortų rinkodaros triukai, kuriuos jums reikėtų žinoti

Bendras slidinėjimo trasų ilgis yra bene svarbiausias dalykas kurortui, siekiant pritraukti kuo daugiau užsienio turistų ir išplaukti į kuo platesnius tarptautinius vandenis. Žinoma, trasų kokybė lygiai tokia pati svarbi, tačiau, pavyzdžiui, Austrijoje reiktų jau paieškoti slidinėjimo regiono, kurio trasos būtų paruošiamos nepatenkinamai. O štai bendras trasų ilgis yra labai skirtingas.
Sniego skulptūros
Sniego skulptūros / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

slides@15min.lt

Junkitės prie „Slidininkų rojaus“ grupės tinkle „Facebook“.

Natūralu, kad slidininkui iš Lietuvos, ar iš kitų panašiai nuo Alpių regiono nutolusių šalių, dydis yra labai svarbu. Visgi atostogos Alpėse tikrai nepigios, paprastai būna vieną kartą per metus, su jomis siejami dideli lūkesčiai, todėl renkamės didžiausius regionus, patikrintus per ankstesnes keliones, taip pat pagal draugų rekomendacijas ar patikėdami garsiai tarptautinėje erdvėje skambančiu slidinėjimo kurorto vardu.

Tą puikiai supranta ir kurortų rinkodaros specialistai, todėl visais įmanomais būdais bando išpūsti savo kurorto dydį. Vienas nekalčiausių būdų – į bendrą trasų ilgį įtraukti pažymėtas, bet neruošiamas trasas (vadinamas „skiroute“, kurios paprastai žymimos geltona spalva arba punktyrine linija). Taip daro Skivelto ar Išglo regionai bei daugelis kitų. Tiesa, minėti regionai savo puslapiuose pateikia ir atskirus skaičius: kiek yra ruošiamų trasų, kiek neruošiamų ir pan.

Įdėmiau panaršęs po jų tinklalapį gauni visą teisingą informaciją. Mažiau nekaltas triukas yra kai bendrą trasų ilgį pavadina „groomed slopes“ (liet. – paruošiamos trasos), bet prie jų priskiria trasas, kurios iš tikrųjų nėra ruošiamos, t.y. nėra „groomed“, o oficialiame puslapyje nepateikia informacijos apie slidinėjimo trasų ilgius pagal jų tipus. Tada belieka tik įdėmiai išanalizuoti trasų žemėlapį ir pasidaryti išvadas patiems, kiek yra jums tinkančių trasų. Taip dažniau elgiasi mažesni slidinėjimo kurortai.

Matuoja ir skersai, ir išilgai

Na, o visų populiariausias triukas, kurį naudoja didžioji dauguma slidinėjimo kurortų, yra trasų ilgio skaičiavimas. Jeigu jums atrodo, kad tai yra standartizuota, tai tikrai ne.

Slidinėjimo kurortų trasų kilometražo skaičiavimai yra pačių slidinėjimo kurortų reikalas. Iki šios dauguma slidinėjimo kurortų skaičiuoja trasos ilgį vingiuota trajektorija, t.y. imituojant slidininko slydimą. Tik trajektorija yra žymiai platesnė, neretai nuo vieno trasos krašto iki kito. Labai plačios trasos ilgį nepasikuklina padvigubinti, nes ja galima nusileisti du kartus kaip skirtingomis trasomis. Dėl tokių triukų kai kuriems slidinėjimo kurortams pavyko išpūsti kilometražą ne procentais, o kartais.

Labai plačios trasos ilgį nepasikuklina padvigubinti, nes ja galima nusileisti du kartus kaip skirtingomis trasomis.

Dėl tokių triukų kiek daugiau nei prieš metus kilo didelis skandalas,  apie tai buvo plačiai rašoma žiniasklaidoje. Skandalo priežastimi tapo kartografo Christopho Schrahės iš Vokietijos parengta ataskaita apie tikrąjį slidinėjimo kurortų trasų ilgį.  Tikrasis trasos ilgis, anot jo, yra jos ilgis tiesia linija, t.y. taip, kaip ir daugelis iš mūsų įsivaizduoja nurodomą atstumą.

O jau kiekvieno slidininko ar snieglentininko reikalas, kokia trajektorija jis ją įveiks. Praleidęs apie 1000 valandų prie kompiuterio ir pasinaudojęs šiuolaikinėmis kartografijos ir GPS navigacijos technologijomis, Ch.Schrahe apskaičiavo 500 slidinėjimo kurortų tikruosius trasų ilgius. Rezultatai buvo tokie šokiruojantys, kad Šveicarijos turizmo institucijos net pagrasino sankcijomis. Šios šalies slidinėjimo kurortai buvo tarp tų, kurių triukai buvo įspūdingiausi.

Pavyzdžiui, didžiausio Šveicarijos slidinėjimo kurorto 4 Vallees trasų ilgis iš tikro yra 164 km, vietoj jų pačių skelbiamo 412 km. Tai daugiau nei dvigubai didesnis skirtumas. Likusių slidinėjimo kurortų trasos „susitraukė“ nuo 20 proc. iki 150 proc.

ischgl.com iliustr./Trasų ilgio matavimo būdai
ischgl.com iliustr./Trasų ilgio matavimo būdai

Austrijos kalnų keltuvų kompanijų asociacija žengė dar toliau skaidrumo link. Ji parengė standartizuotas rekomendacijas, kaip reiktų apskaičiuoti trasų ilgį. Jos nurodo, kad slidinėjimo trasos ilgis turi būti skaičiuojamas tiesiai ir kad tam neturi daryti jokios įtakos trasų plotis.

Savaime suprantama, kad nei vienam Austrijos kurortui šių rekomendacijų taikymas bendro trasų ilgio nepailgintų. Slidinėjimo kurortų rinkodaros specialistai tai puikiai suprato, todėl nelabai suskubo jas taikyti. Kiti ginčijo tokią metodiką, laikydami ją netikslia.

Jau du sezonai, kaip Mayrhofenas skelbia turintis 133 km trasų vietoj 159 km.

Tačiau atsirado ir nepabijojusių naujo trasų ilgio apskaičiavimo. Vieni pirmųjų skaidresniam verslui pasiryžo Cilertalio slėnio slidinėjimo kurortai.

Jau du sezonai, kaip Mayrhofenas skelbia turintis 133 km trasų vietoj 159 km, Hintertuksas 59 km vietoj 86 km, Cilertalio Arena 133 km vietoj 163 km, o Hochcilertalis tik 77 km vietoj anksčiau skelbto 181 km. Per kelis metus dar keli Austrijos slidinėjimo kurortai pasekė jų pavyzdžiu ir atliko perskaičiavimus.

Išglas pasielgė dar kitaip: jis ir toliau visur skelbia, kad turi 238 km trasų, tačiau savo tinklalapyje pateikia trasų ilgį net trimis skaičiavimo būdais (a) – senasis; b) – tikrasis; c) – apskaičiuotas vien tik GPS pagalba).

ischgl.com iliustr./Išglo trasų ilgis
ischgl.com iliustr./Išglo trasų ilgis

Tačiau didžioji dauguma slidinėjimo kurortų vis dar skaičiuoja trasų ilgį senuoju būdu, jau nekalbant apie kitas Alpių šalis, kurios kol kas neprisijungė prie austrų iniciatyvos ir nei vienas slidinėjimo kurortas nėra viešai atlikęs trasų ilgio perskaičiavimo.

Reikia tikėtis, kad ateis laikas, kai visi Alpių slidinėjimo kurortai pradės taikyti vienodą metodiką ir slidininkams bus aišku, kuris gi slidinėjimo kurortas yra didesnis ar mažasenis vertinant pagal slidinėjimo trasų ilgį.

Slidininkų blog'o konkursas
Slidininkų blog'o konkursas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius