Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip įveikti jūrligę

Jūrligė ištinka keliaujant
Guowen Wang, Flickr.com / Jūrligė ištinka keliaujant
Šaltinis: Žvalus.lt
0
A A

Ką daryti, jei įveikti atstumą galite tik pėsčiomis, bet kokia transporto priemonė sukelia jūrligę? Įsigyti patogią avalynę ir nusiteikti ilgiems žygiams? Arba pasinaudokite keliais paprastais patarimais, kurie padės išvengti pykinimo ir supimo kelionėje.

Renkantis transporto priemonę keliavimui, atminkite, kad didesniuose laivuose ir lėktuvuose supa mažiau, nei mažesniuose. Taigi, šiuo atveju dydis tikrai svarbus. Perkant bilietus rinkitės vietas, kuriose juntama silpnesnė vibracija ir mažiau kratoma:

  • Lėktuve: vietos salono centrinėje dalyje, tarp sparnų;
  • Automobilyje ir autobuse: vietos priekyje, kurios išdėstytos judėjimo kryptimi;
  • Laive: viršutiniame ir viduriniame deniuose, arčiau laivagalio;
  • Traukinyje: priekiniuose ir viduriniuose vagonuose, centrinėse kupė.

Apie maistą prieš kelionę

Jei nusimato tolima kelionė, tuomet reikia atidžiai iš anksto apmąstyti savo mitybos racioną.

Likus 1–2 savaitėms iki kelionės

Naudinga: padidinti suvartojamų skysčių kiekį iki 1,5–3 litrų per parą, rekomenduojama laikytis hipoalerginės dietos ir valgyti daug maistinių skaidulų turinčių produktų.
Kenksminga: vartoti alkoholinius gėrimus.

Kelionės išvakarėse negalima persivalgyti, tačiau tuščiu skrandžiu keliauti taip pat nepatartina.

Likus 1,5–2 valandoms iki išvykimo iš namų

Naudinga: suvalgyti nedidelę porciją košės, neriebaus karšto patiekalo, bet kokių daržovių salotų, vaisių; išgerti mėtų arbatos su citrina, askorbo rūgšties (2,5 g miltelių ištirpinti stiklinėje šilto vandens su cukrumi).
Kenksminga: gerti gazuotus gėrimus, valgyti „sunkų“ maistą: riebius, keptus, rūkytus produktus.

Kelionėje

Atsisėskite patogiai, maksimaliai atloškite sėdynę, atsipalaiduokite. Įleiskite gryno oro. Įsijunkite mėgstamą muziką, pasistenkite negalvoti apie galimą negalavimą. Ilgoje kelionėje rekomenduojama kas 5–7 min. gurkštelėti šilto skysčio. Mėtų arbata su citrina – puiki priemonė nuo supimo, sultys ir morsai – geriausias energijos ir vitaminų šaltinis kelyje, o negazuotas mineralinis užtikrins reikiamą skysčių kiekį organizme.

Jei pajutote jūrligės požymius

Jei pajutote, kad pradeda pykinti, sučiulpkite citrinos riekelę ar rūgštų saldainį. Itin efektyviai pirmuosius pykinimo požymius padeda įveikti askorbo rūgštis (dozė 1–3 g).

Po liežuvių įsidėkite validolio tabletę, savijauta pagerės per 20–30 min.

Galima pakramsnoti ir pauostyti imbiero šaknies. Šią priemonę jūrligei įveikti nuo senų laikų naudoja tolimųjų plaukiojimų jūreiviai. Tiks ir imbieriniai sausainiai, ypač jei negaluoja vaikai. Vaistinėse galite įsigyti imbiero kapsulių.

Jei pykinimas nepraeina, savijauta vis blogėja, veidą ir kaklą nuvalykite šaltu rankšluosčiu, giliai įkvėpkite ir iškvėpkite.

Jūrligės atveju itin padeda aromaterapija. Pakvėpuokite rozmarino, mėtos, citrinos, imbiero ar ramunėlių eteriniu aliejumi.

Jūrligę įveikti gali padėti taškinis masažas

  1. Vienos rankos didžiuoju pirštu ritmingai masažuokite kitos rankos tašką, esantį delno centre.
  2. Intensyviai patrinkite rankų riešus.
  3. Pamasažuokite taškus, esančius už ausų galiukų.

Jei niekas nepadeda...

Jei išbandėte visas išvardintas priemones ir jums niekas nepagelbėjo, tenka imtis medikamentų. Jūrligei nuslopinti nėra konkretaus vaisto, vartojami įvairūs preparatai. Prieš juos vartojant būtinai perskaitykite informacinį lapelį, susipažinkite su galimu šalutiniu poveikiu. Vaistus nuo pykinimo geriausia išgerti likus 30–60 min. iki kelionės pradžios.

O jei norite įveikti jūrligę visiems laikams – teks gerokai pasistengti. Efektyvi profilaktinė priemonė yra vestibiuliarinio aparato treniravimas. Tam ypač tinka tinklinis, plaukimas, akrobatika, važinėjimas dviračiu. Į mankštą vertėtų įtraukti ritmingus nusilenkimus, galvos pasukiojimus, šuoliukus.

Kad vestibiuliarinio aparato treniruotės būtų veiksmingos ir teisingos, reikia pasikonsultuoti su fizioterapeutu, kuris sudarys individualių treniruočių komplektą .

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min