Į kelionę aplink pasaulį išvykę lietuviai kojas apšilo Niujorke ir pataria, ką ten verta pamatyti

„Svajonių ambasadoriai“ – Aušrinė Smaleckaitė ir Gediminas Venskūnas – daugiau nei pusmetį ruošėsi, planavo ir svajojo apie kelionę aplink pasaulį ir kaip patys sako, vis dar netiki, kad svajonė išties pildosi. Tačiau jie jau kelyje ir pirmasis jų taikinys yra miestas, kuris niekada nemiega – Niujorkas.
Aušrinės ir Gedimino kelionės pradžia ir pirmoji stotelė – Niujorkas
Aušrinės ir Gedimino kelionės pradžia ir pirmoji stotelė – Niujorkas / Asmeninė nuotr.

Priežastis, lėmusi kelionės pradžią Jungtinėse Amerikos Valstijose, buvo ne pigaus skrydžio radimas, o visos kelionės maršruto derinimas atsižvelgiant į Australijos kryptį, kurioje svajotojai žada dešimčiai mėnesių tapti imigrantais – dirbti ir studijuoti.

„Taip pat svarbus aspektas buvo adaptacija prie keliautojo statuso – Jungtinėse Amerikos Valstijose daugumoje sustojimų gyvensime pas draugus arba gimines, todėl pamanėme, jog taip bus lengviau įsilieti į naują gyvenimo etapą“, – sakė Aušrinė ir Gediminas.

Asmeninė nuotr./Aušrinės ir Gedimino kelionės pradžia ir pirmoji stotelė – Niujorkas

Kelionė prasidėjo gana ilgu, tačiau ne ypatingai varginančiu skrydžiu per Atlanto vandenyną. Į Niujorką lietuvaičiai atvyko apie 22 valandą vietos laiku, tad buvo nemiegoję ir jau svajojo apie saldų miegą draugų namuose, kuriuose buvo susitarę paviešėti.

Tačiau svajones teko atidėti į šalį, nes oro uoste teko praleisti dvi neplanuotas ir nerimo pilnas valandas.

„Dar skrydžio metu visų skrydžio keleivių buvo paprašyta užpildyti muitinės deklaracijos formą 6059B, kurioje reikėjo nurodyti adresą, kuriuo apsistosime viešnagės metu. Atrodytų lyg ir nesudėtinga, tačiau mes tikslaus adreso neprisiminėme, bet per daug nepanikavome, nes žinojome, jog tikslų adresą į Facebook mums yra atsiuntęs draugas. Manėme, kad nesudėtingai jį galėsime patikslinti jau nusileidę oro uoste ir prisijungę prie ten esančio wi-fi. Tačiau, bevielio interneto oro uoste nebuvo!

Ir lyg to būtų maža, telefono ryšys dėl neaiškių priežasčių taip pat neveikė. Galbūt ir būtume prasmukę, jeigu būtume pakliuvę pas mažiau pareigingą ir linksmesnį muitinės ir pasienio apsaugos tarnybos pareigūną. Tačiau, kaip sakoma, kai nesiseka, tai nesiseka. Pareigūnas griežtai pasakė, kad be tikslaus adreso į Jungtines Amerikos Valstijas nepakliūsime, ir jam visai buvo neįdomu, kad adresą turime visai čia pat, tik neturime jokių galimybių pasižiūrėti“, – apie situaciją oro uoste sakė pora.

Pasak jų, neliko nieko kita, kaip suktis iš esamos situacijos. „Susiradę apsauginį darbuotoją, papasakojome savo problemą ir prašėme pasidalinti jo turimu mobiliuoju internetu. Spėkite, ar pavyko? Ne! Tačiau po ilgesnių įkalbinėjimų darbuotojas leido paskambinti iš jo mobilaus telefono, tačiau galėjome skambinti tik į Jungtinių Amerikos Valstijų numerį. Ir čia susidūrėme su dar viena bėda, mes turėjome tik lietuvišką draugo numerį. Dėkui Dievui, paskutinę akimirką prisiminėme pusseserę, kuri gyvena Čikagoje, tad paskambinome jai ir ji prisijungusi prie mūsų Facebook paskyros atsiuntė taip reikalingą adresą“, – dabar jau su šypsenomis veiduose apie tai pasakojo Aušrinė ir Gediminas.

Į Niujorką pora atskrido gegužės 2 dieną ir, nors Lietuvoje tuo metu buvo vėsoka, miestas gigantas ne ką labiau šildė nei oras Vilniuje. Visos viešnagės metu temperatūra svyravo tarp 10-18 laipsnių ir kone nuolat pūtė žvarbus vėjas. Tačiau, kaip patys sako, svajonių ambasadoriai yra pripratę, kad ten, kur atvyksta, orai kiek subjūra ir ne itin džiugina šiluma, tad pernelyg neliūdėjo.

„Tiesą sakant, prieš išvykstant net nežiūrėjome orų prognozių, nes manome, kad ne dėl gero oro žmonės plūsta į Niujorką, o dėl to, kad tai miestas, kuris niekada nemiega. Tai galimybių miestas, kuris užburia savo galybe jau žengiant pirmuosius žingsnius jame. Ir visai nesvarbu, ar sninga, ar šviečia saulė. Todėl vėsesnis oras nesugriovė mūsų planų, nes jame visada yra ką veikti ir pamatyti. Ypač turint omenyje, kad kai kurios pramogos ar objektai yra po stogu“, – sakė Aušrinė ir Gediminas.

Jiedu neslėpė, kad Niujorkas pasirodė kiek kitoks nei jį buvo nupiešusios vaizduotės iki apsilankant. Tačiau tikrasis vaizdas buvo netgi geresnis.

„Lankydami miestą kartais tyčia, kartais netyčia nuklysdavome į vietas, kurių, atrodytų, tokiame gigantiškame mieste net būti negali. Pasirodo, jame gali rasti labai ramių ir jaukių kampelių, parkų, kvartalų, kuriuose žmonių būna ne daugiau nei priemiesčiuose. Ir tai labai džiugina, kadangi turistų lankomose vietose žmonių būna daugiau negu norėtųsi ir tai ilgainiui šiek tiek vargina“, – sakė Aušrinė ir Gediminas.

Sudalyvavo prezidentiniame „šou“

Vieną iš kelionės dienų vaikštinėdami po vakarėjantį Niujorką ir ieškodami jaukios kavinukės, kurioje galėtų atsigerti arbatos Aušrinė ir Gediminas netyčia sudalyvavo neeiliniame renginyje – visa gatvė buvo užblokuota, įvažiavimai ir išvažiavimai į ją uždaryti, nes JAV prezidentas arba jo šeimos nariai važiavo namo.

Pasijautėme kaip savotiškame kalėjime. Galų gale po valandos stovinėjimo vienoje vietoje, šou prasidėjo. Didžiulis pulkas apsaugos darbuotojų, policininkų, karo mašinų ir netgi greitosios pagalbos automobilių pajudėjo tikslo link.

„Visas šis spektaklis tęsėsi apie valandą. Iš pradžių nesupratome, kas vyksta, kodėl piko metu yra uždaroma pagrindinė gatvė, kuria po darbo namo keliauja tūkstančiai niujorkiečių. Todėl patys stabtelėjome pažiūrėti, kuo visa tai baigsis, nes nuojauta kuždėjo, jog vyks kažkas tikrai įdomaus. Iš pradžių manėme, kad įvažiavimai į gatvę uždaromi tik tam tikroje atkarpoje, tačiau vėliau pastebėjome, jog policininkų ekipažas vis didėja ir uždaroma vis daugiau įvažiavimų. Net prie pėsčiųjų tilto stovėjo policininkai. Tai reiškia, kad ne vien mašinos, o ir pėstieji buvo priversti likti vienoje kelio pusėje ir laukti, kol didysis žmogus nuvažiuos kur jam reikia.

Matėme, kad minia nebuvo patenkinta tokios bereikšmės galios demonstravimu ir visai kaip mes norėjo, kad visai tai kuo greičiau baigtųsi. Teko palaukti dar geras 15 minučių po to, kai visa kolona pravažiavo ir tuomet pareigūnai leido pereiti gatvę bent jau pėstiesiems“, – sakė Aušrinė ir Gediminas.

Įdomus, bet brangus miestas

Keliautojai ragina nepamiršti, jog Niujorke viskas kainuoja išties nemažai, todėl norintiems aplankyti kuo daugiau objektų pataria įsigyti turistinį pasą (angl. New York pass), kuris, tarkime, trims dienoms kainuoja 200 dolerių ir su juo galite apsilankyti praktiškai visose įdomiausiose lankytinose vietose.

Nors iš pirmo žvilgsnio suma atrodo nemaža, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, jog vieno objekto lankymas kainuoja po 35 dolerius, todėl susumavus visus objektus, nemažai išlošiate ir nereikia laukti eilėse kol nusipirksite bilietą, nes jį jau turite.

„Tačiau jeigu turite biudžetą su limitu, geriau pasiieškoti nemokamų pramogų. O kalbant apie mokamas, rinktis tas, kurių neaplankę, gailėsitės“, – patarė lietuviai.

Ką jie patys rekomenduotų?

„Iš nemokamų pramogų rekomenduojame persikėlimą su keltu į Steiteno salą, pasivaikščiojimą po centrinį parką, Taimso aikštę, Volstrytą, Pasaulio prekybos centro memorialą ir kainuojantį, tačiau tik 3 dolerius persikėlimą su oro gondolomis į Ruzvelto salą. Iš mokamų siūlytume nepraleisti progos pakilti į Empire State building.

Tačiau siūlome kilti iki 86 aukšto, kadangi kilti aukščiau kainuoja kur kas daugiau, o vaizdas beveik nesiskiria. Tik užkilus taip aukštai pamatai šio miesto mąstą ir galią. Vaizdas tikrai atims žadą.

Taip pat daugeliui įspūdį paliks Niujorko Moma muziejus, tačiau jo 100 proc. negalime rekomenduoti, nes manome, kad matėme ir įspūdingesnių muziejų (pvz.: Luvro muziejus Paryžiuje) arba parodų (Šarūno Saukos paroda „Žmogus su Saukos veidu“).

Nepamirškite ir žymaus Brodvėjaus teatro ir jų siūlomų spektaklių. Draugai mums rekomendavo miuziklą „Cats“, kuriuo buvome suplanavę mėgautis paskutinį vakarą Niujorke, tačiau kadangi tie patys draugai paskutinę akimirką pasiūlė nueiti į ledo ritulio varžybas Madison Square Garden arenoje, negalėjome atsisakyti“, – neslėpė pora.

Apsispręsti, ką rinktis – teatrą ar ledo ritulį, padėjo faktas, kad stebėti varžybas jie galėjo pirmoje eilėje.

„Sėdėjome visai šalia tokių žvaigždžių kaip amerikietiško futbolo žaidėjas Justinas Lee Tuck, aktorius Cuba M. Gooding Jr., laidų vedėjas ir aktorius Johnas Oliveris, aktorė Debra Messing ir daugelis kitų. Jausmas buvo išties ypatingas, visą vakarą praleidome plačiai išsišiepę. Tiesą sakant, net pačių varžybų labai atidžiai nestebėjome, nes vaizdai iš šalies atrodė vertesni dėmesio“, – neslėpė Aušrinė ir Gediminas.

Jiems taip pat įdomu buvo pamatyti, kaip profesionaliai dirba apsaugos darbuotojai, akylai stebintys kiekvieną, kuris įeina ir išeina į areną.

„Ne ką mažiau jaudinanti patirtis buvo apsilankyti VIP kambariuose, kuriuose pertraukų metu garsenybės susirinkdavo užkąsti, pavalgyti ar išgerti. Iš arenos išėjome sočiais pilvais ir kupini įspūdžių. Esame labai dėkingi už tokią galimybę, kadangi renginys paliko neišdildomą įspūdį ir efektingai vainikavo viešnagės Niujorke pabaigą“, – sakė Aušrinė ir Gediminas.

Nors „Svajonių ambasadorių“ kelionė tik prasidėjo, jie jau spėjo atrasti kultūrinius ir bendravimo skirtumus tarp europiečių ir amerikiečių.

„Amerikiečiai yra kur kas laisvesni, atviresni ir labiau linkę padėti bei bendrauti. Todėl pasiruoškite būti „super“ mandagiais, nes amerikiečiai su jumis būtent taip bendraus, o jūs juk nenorite pasirodyti nemandagiais arba nedėkingais! Ir bendraus jie visur: kai įlipsite į liftą su jumis pasisveikins nepažįstamasis, pasiteiraus, kaip laikotės, kaip klostosi jūsų diena ar palinkės gero vakaro. Tad pasirankiokite vietinių frazių, kuriomis mandagiai ir nesunkiai sugebėsite palaikyti trumpą pokalbį“, – pataria Aušrinė ir Gediminas.

Daugiau nuotraukų ir naujausius poros kelionės įspūdžius galite rasti socialiniuose tinkluose.