Interneto galimybės ir staigus jo įtakos augimas visų pasaulio valstybių ir jų gyventojų kasdienybėje jau įtvirtino naujas vartojimo tendencijas visuose verslo sektoriuose. Tarp jų ir turizmo. Pastaruoju metu Lietuvoje šie pokyčiai ypač akivaizdūs.
Kelionės keliasi į internetą
Pasak „AirGuru“ pardavimo vadovo Justino Albertyno, mažiau nei prieš dešimtmetį kelionės lėktuvu į Paryžių ir atgal kaina galėjo siekti daugiau nei 500 eurų. Tačiau į turizmo rinką įžengus pigių skrydžių bendrovėms, dabar Prancūzijos sostinė beveik ranka pasiekiama – nesunkiai rasite skrydžio bilietus, pigesnius nei 30 eurų.
Dešimtmetis pakeitė ir pačius pirkėjus. Jie drąsesni. Nemaža dalis keliautojų pradėjo aktyviai ieškoti norimų skrydžių, dėlioti persėdimus ir juos pirkti savarankiškai. Ilgas diskusijas su kelionių agentais, begalę dokumentų ir popierinius kelionės bilietus galite padėti į stalčių ir tiesiog pamiršti.
TAIP PAT SKAITYKITE: 2015-ieji: kokie turistai atkeliaus į Lietuvą ir kur važiuos patys lietuviai?
Interneto populiarumas ir funkcionalumas ypač sustiprino konkurenciją tarp pačių kelionių konsultantų. Siekiant prisitaikyti prie rinkos, jiems prireikė permąstyti savo veiklos pobūdį, kryptį bei planus.
Nemaža jų dalis persikėlė į internetą ir savo potencialius pirkėjus pradėjo konsultuoti virtualioje erdvėje. Taip stengiamasi sutaupyti pirkėjų laiką, padidinti operatyvumą ir sudaryti patogias turistinių paslaugų įsigijimo sąlygas iš bet kurios pasaulio vietos.
J.Albertyno teigimu, pastebimos ne tik pasikeitusios pirkimo tendencijos, bet ir naujai susiformavę keliautojų įpročiai.
Anksčiau tik kelionių organizatorių paslaugomis pasikliovę keliautojai vis dažniau keliones planuojasi patys. Tai daryti skatina patogūs interneto įrankiai, leidžiantys lengvai įsigyti skrydžio bilietus, užsisakyti viešbutį bei išsinuomoti automobilį.
„Interneto dėka, šis procesas sutrumpėjo vos iki kelių minučių. Persikėlusios į internetą kelionių organizatorių siūlomos kryptis ir paslaugos taip pat išlieka populiarios. Šiandien klientams pateikiami internetiniai katalogai, kitų keliautojų atsiliepimai bei reitingai suteikia galimybę nuspręsti, kokį kurortą ar viešbutį verta rinktis“, – teigia „AirGuru“ atstovas.
„Vienas įdomiausių dalykų, iliustruojančių keliautojų įpročių pokyčius yra tas, kad ilgainiui kelionių konsultantų darbo vieta tampa nebe tokia svarbi. Į realų kelionių agentūros biurą užsuka vos 1 proc. mūsų klientų.
Likusiems pakanka interneto prieigos ir elektroninės bankininkystės“, – mintimis apie pokyčius turizmo rinkoje dalinosi J.Albertynas.
Keliaujame dažniau, ilgiau ir toliau
Pašnekovas pastebėjo, kad kelionių krypčių geografija išsiplėtė. Populiarumo viršūnėje tebesirikiuoja lietuvių jau anksčiau mėgtos šalys Turkija, Egiptas, Kreta, Bulgarija.
Tačiau neatsilieka ir naujosios kryptys, kurių pasirinkimą lemia pigių skrydžių bendrovių pasiūlymai. Tarp jų – Sardinija, Sicilija, Kipras, Kanarų salynas bei dalelė Azijos – Tailandas ir Vietnamas.
Anksčiau į ilgesnės trukmės keliones būdavo vykstama kartą per metus, dabar tokių gali būti dvi ir daugiau. Pastaruoju metu labai išpopuliarėjo savaitgalio kelionės.
Turizmo departamento duomenimis, trumpoms kelionėms lietuviai dažniausiai renkasi kitas Europos šalis.
Taip pat keičiasi ir keliautojų amžiaus amplitudė: į keliones išsiruošia vis vyresnio amžiaus žmonės.
„Pastebiu, jog mūsų klientai, vos grįžę iš vienos kelionės jau planuoja kitą. Tą įrodo ir statistika: keleivių, kuriuos aptarnauja Lietuvos oro uostai, skaičius didėja. Žmonės vis dažniau užsuka į kelionių agentūrų puslapius ir kai kurie jų kasdien peržiūri kelionių pasiūlymus.
Keliones planuoti dabar skatina kiekvienas žingsnis: socialiniai tinklai, mobilieji telefonai, naujienlaiškiai, forumai, tinklaraščiai, draugų pasakojimai. Išsitrina sienos ne tik keliaujant, bet jau kelionės rinkimosi procese“, – komentavo J.Albertynas.