Dabar populiaru
Publikuota: 2018 sausio 30d. 10:07

Keliaujame sveikai: kaip kelionės tikslą pasiekti žvaliam ir energingam

Nuovargis kelionėje
123rf.com / Nuovargis kelionėje

Po intensyvaus darbo laikotarpio pagaliau pradėjus gyventi atostogų režimu, kūnas gali iškrėsti netikėtą pokštą ir sunegaluoti. Taip nutinka todėl, kad kiekvieną dieną patirdami stresą, per mažai miegodami nusilpniname savo imuninę sistemą, kuri keliaujant ir pasikeitus sąlygoms gali neatlaikyti patiriamų pokyčių. Jau pradedant kelionę verta pagalvoti apie tai, kaip galima sustiprinti savo organizmą pakeliui į poilsio vietą.

Apie tai, kaip kelionės tikslą pasiekti žvaliam ir energingam, pasakoja patyręs keliautojas ir tarptautinių kelionių autobusu organizatoriaus „Eurolines“ vadovas Edmundas Pavlovas, bei dalijasi savo asmenine patirtimi apie procedūras, padedančias ištverti net ilgiausius atstumus.

Mankšta kelionės metu

Ilgą laiką leidžiant sėdimoje padėtyje kūnas apsunksta. Tokiu atveju bent keletą kartų kelionės metu vertėtų padaryti bazinius tempimo pratimus. Tam nereikia skirti daug laiko, pakanka vos kelių minučių. Tempimus atlikite kojoms, rankoms, kaklui, pečiams ir nugarai. Kai kuriuos pratimus galima atlikti ir patogiai bei saugiai įsitaisius kėdėje, na, o nusprendus prasimankštinti stipriau, galima tai padaryti autobusui sustojus.

Tempimo pratimai naudingi ir prieš miegą, nes atpalaiduoja raumenis. Jeigu kelionės autobusu metu sunkiai sekasi užmigti, tempimo pratimai gali tapti maloniu būdu atsipalaiduoti ir padėti pailsėti.

Kvėpavimo pratimai naudingi mažinant nerimą, kurį kūnas jaučia kelionės metu. Žmogus pripratęs nuolat judėti, atlikti bent minimalius judesius. Kelionių, kurios gali trukti ir 12 valandų, metu galimybės judėti dažnai būna apribojamos. Kvėpavimo pratimų yra gausybė, tačiau pats paprasčiausias – giliai įkvėpus orą, jį šiek tiek užlaikyti ir tada iškvėpti. Sąmoningas kvėpavimas sumažina stresą, pakelia nuotaiką, sureguliuoja kraujo spaudimą.

Didesni aktyvaus gyvenimo entuziastai kelionės metu gali padaryti ir aktyvesnę mankštą. Priklausomai nuo maršruto, autobusas dažniausiai stoja kas 4 valandas. Atvykus į sustojimo vietą, per 15–20 minučių galima treniruotis, atliekant paprastus pratimus: šuoliukus, atsispaudimus, pritūpimus ar net ramiai apibėgti artimiausią kvartalą. Jei su savimi turite kilimėlį, galima padaryti ir kelis saulės pasisveikinimus.

„Tiesa, net ir didžiausiems sporto entuziastams kelionės metu nereiktų persistengti. Gavus didelį krūvį, po ilgo sėdėjimo, organizmas gali sureaguoti nepalankiai. Pratimai turi būti atliekami tokiu tempu, kad kūnas nepatirtų streso“, – pasakojo E.Pavlovas.

Mityba kelionės metu

„Kelionės metu patartina vengti daug angliavandenių turinčio maisto todėl, kad organizmas juos greitai paverčia į energiją. Neišnaudojama energija linkusi virsti į antsvorį. Jeigu norisi maisto su angliavandeniais, tada rinkitės avižas.

Vida Press nuotr./Obuoliai
Vida Press nuotr./Obuoliai

Keliaujant, kaip pagrindinį maistą galima rinktis gerųjų riebalų ar baltymų turintį maistą. Baltymų įsisavinimui mūsų organizmas atiduoda didelį kiekį energijos, todėl rezultatas bus priešingas, nei vartojant angliavandenių turintį maistą“, – pasakojo sporto klubo „Pegasas Gym“ treneris ir mitybos specialistas Mantas Milevskis, toliau patardamas, kokį maistą reikia rinktis keliaujant.

Valgyti daugiau daržovių. Daržovės yra puikus vitaminų šaltinis. Šis lengvas maistas ne tik naudingas dėl savo medžiagų, bet ir neapsunkins organizmo.

Keliaujant naudokitės taisykle, jog negalima pasiekti visiško sotumo jausmo.

„Verta pagalvoti ir apie vaisius. Ruošdamiesi į kelią, pasiimkite bent keletą obuolių ar apelsinų. Jei pamiršote, jų galima rasti kone bet kurioje pakelės parduotuvėje“, – pasakojo M.Milevskis.

Nepersivalgyti. Keliaujant naudokitės taisykle, jog negalima pasiekti visiško sotumo jausmo. Valgykite, kol jausitės 80 proc. sotūs. Sudėtinga pajausti tą ribą, kai jau vertėtų padėti užkandį į šalį. Siekiant neperžengti šios ribos, vertėtų valgyti mažesnes porcijas, nei tai darome kasdien. Nebūtina iš karto suvalgyti visos porcijos, likutį galime pasilikti užkandžiui vėlesniam laikui. Per didelis kiekis kalorijų gali palikti žymes kūne ir svarstyklių rodmenyse.

Prieš lipant į autobusą verta pagalvoti ir apie vitaminus, o jei prieš kelionę nepasiruošėte kokybiško maisto ir planuojate valgyti pakelės užeigose, vitaminų atsargos vis tiek yra reikalingos. Verta pagalvoti apie vitaminus A, D ir C bei cinką. Šios medžiagos padeda palaikyti imunitetą, kuris keliaujant gali susilpnėti. Tam, kad nereikėtų atskirai komplektuoti, galima iš karto pasiimti vitaminų paketą, kuriame jau surinktos visos reikiamos medžiagos.

Kaip ir bet kurią kitą dieną, taip ir kelionės metu, itin svarbu išgerti pakankamai vandens. Prieš leidžiantis į kelionę, pasirūpinkite, kad jo pasiimtumėte pakankamai. Vanduo padeda palaikyti tinkamą medžiagų apykaitą. Tai yra mūsų sveikatos pamatas. „Ne veltui ir savo kelionėse kiekvieną keleivį nemokamai vaišiname mineraliniu vandeniu“, – pasakojo patyręs keliautojas ir tarptautinių kelionių autobusu organizatoriaus „Eurolines“ vadovas Edmundas Pavlovas.

„Jei keliaujate saulėtą dieną, visada išlipę pasimėgaukite saulės voniomis. Tai natūralus vitamino D šaltinis. O ir malonu jausti šildančius saulės spindulius“, – pasakojimą užbaigė Edmundas Pavlovas, linkėdamas kiekvienam kelionės tikslą pasiekti kupinam energijos ir entuziazmo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Kultūros rusų kalba draudimas Lvovo srityje sulaukė Vakarų diplomatų kritikos

Popiežiaus vizitas 15min iš Romos Aktualu

Pranciškaus kelionių puošmenos? Dieviški netikėtumai

Aktualu

Klaipėdos moterų drama: bijo siautėjančio užpuoliko

Sportas

Pergalingą įvartį ypatingai atšventęs V.Urbonas: „Prieš rungtynes pasakiau, kad jis turi įmušti“

Vardai

Karštas J.Jaručio 30-metis „Lofte“: „Freaks On Floor“ pristatė jubiliejinį albumą „Gold“

Sportas

Dūmai, emocijos ir įtampa: „Žalgiris“ parbloškė „Sūduvą“

Gyvenimas

Lėtinės mieloleukemijos diagnozę išgirdusi Virginija: „Jei ne vyras, nežinau, ar būčiau ištvėrusi“

Aktualu

Prie Panevėžio kaktomušą sukėlęs „klevo lapas“ atsidūrė metalo gniaužtuose, dar keturi žmonės sužeisti

Popiežiaus vizitas Aktualu

G.Grušas: savaitgalį pasaulio dėmesys bus nukreiptas į Lietuvą

Interviu Aktualu

P.Haroche: „Europos gynyba neturi priklausyti nuo kitame žemyne gyvenančių žmonių interesų“

N-18 Vardai

46-erių Carmen Electra nusifotografavo visiškai nuoga: buvusi „gelbėtoja“ atrodo perpus jauniau

Gyvenimas

Milane pristatyta banglenčių sporto įkvėpta naujoji „Sportmax“ kolekcija

Sportas

I.Barysas ir E.Petrauskas žaibiškai sudorojo varžovus, merginų kovą laimėjo lietuvė

Popiežiaus vizitas Aktualu

Privaloma popiežiaus vizito programos dalis: kodėl jis susitinka su jaunimu?

Vardai

Amalia Damonte – moteris, kurią popiežius Pranciškus norėjo vesti: atstumtas atsigręžė į Dievą

Gyvenimas

15min ištyrė kai kurių šaltinių vandenį: ar tikrai turi gydomųjų galių ir kaip tinkamai laikyti?

Pasaulis kišenėje

Lina Ever aplankė Ispanijos miestą, kurio vėją S.Dali kaltino dėl savo pamišimų

Popiežiaus vizitas Pasaulis kišenėje

„airBaltic“ – oficialus popiežiaus Pranciškaus oro vežėjas vizito Baltijos šalyse metu

Kultūra

„Alisa Stebuklų šalyje“ – niekada nebuvo iliustruota lietuvių, tačiau tai gali pasikeisti

Kultūra

Paroda „Žaibo prisiminimas“ primins skaudžius žydų išgyvenimus

Naujienos

Aktualu

Kultūros rusų kalba draudimas Lvovo srityje sulaukė Vakarų diplomatų kritikos

Popiežiaus vizitas Pasaulis kišenėje

„airBaltic“ – oficialus popiežiaus Pranciškaus oro vežėjas vizito Baltijos šalyse metu

Kultūra

„Alisa Stebuklų šalyje“ – niekada nebuvo iliustruota lietuvių, tačiau tai gali pasikeisti

Kultūra

Paroda „Žaibo prisiminimas“ primins skaudžius žydų išgyvenimus

Verslas

Prieš susitikimą su popiežiumi klesti sulankstomų kėdučių prekyba

Popiežiaus vizitas Aktualu

Vatikano radijo žurnalistas: popiežius yra geriausia reklama pasaulyje, kurios nenusipirksi

Gyvenimas

Nesinaudojantys socialiniais tinklais – išskirtinės asmenybės?

Aktualu

Valdantieji paskelbė referendumo tekstą, siūlo balsuoti du sekmadienius

Maistas

Atėjus darganai paguos pyragas: 3 klasikiniai receptai

Aktualu

R.Urbonaitė: I.Šimonytės dalyvavimas prezidento rinkimuose taptų dilema G.Nausėdai

Aktualu

Šilutės rajone – gaisras name: nukentėjo žmogus

Aktualu

Verda diskusijos dėl kontroversiškojo Generolo Vėtros atminimo lentos

Aktualu

S.Skvernelis: jaunuoliai renkasi populiarias, o ne reikalingas profesijas

Gyvenimas

„Moschino“ kolekcijos drabužiai – tarsi nuspalvinti flomasteriu

Aktualu

Sukilo dėl D.Kepenio iniciatyvų Seimą supažindinti su ajurveda

24sek

„Mavericks“ vairininkas atskleidė, kokia bus D.Nowitzkio rolė komandoje

Vardai

Amalia Damonte – moteris, kurią popiežius Pranciškus norėjo vesti: atstumtas atsigręžė į Dievą

Aktualu

Nauji policijos drabužiai: 9 mln. eurų už beveik nepakitusias uniformas

Aktualu

Abortų tvarkos liberalizavimas Airijoje: kas pakeitė šalies laikyseną?

Aktualu

D.Tuskas tebemano, kad įmanoma pasiekti „visiems naudingą“ susitarimą dėl „Brexit“

Vardai

Daugiau vandens

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje