Orlaivio salonuose paprastai palaikoma 22–24 laipsnių temperatūra, kaip ir daugumoje biurų, rašo „The telegraph“. Tokia temperatūra atrodo normali, tačiau svarbu atsiminti, kad keleiviai skrydžio metu beveik nejuda, tad jų kūnai atvėsta. Yra ir maksimali norma – 32,2 laipsnio.
Kiekvienas keleivis gali tik nedaug reguliuoti oro srautus – tik pasinaudoti nedidele ventiliacijos anga virš savo kėdės. Tačiau įgula gali šiek tiek reguliuoti temperatūros lygį pagal lėktuvo zonas, jeigu to prašo keleiviai. Patiems įguloms nariams gali būti sudėtinga įvertinti, ar orlaivyje nėra pernelyg vėsu – juk jie dirba ir nuolat juda, tad ir kūnai sušyla.
Skrydžio metu temperatūra salone taip pat paprastai skiriasi. Taip nutinka todėl, kad oro kondicionavo sistemos būna išjungtos iki tol, kol lėktuvas nepakyla – taip tausojami degalai. Uždaroje patalpoje esant dideliam žmonių skaičiui, salonas greitai prišyla nuo keleivių kūnų.
Viena iš esminių priežasčių, kodėl vidutinė temperatūra lėktuvuose nėra aukštesnė – keleivių sveikata. Mokslininkų teigimu, esant žemesnei temperatūrai turintys hipoksiją žmonės rečiau alpsta. Žmonės alpsta, kai kūno audiniai negauna pakankamai deguonies, ir būklė sudėtingėja dėl mažesnio slėgio ir šilumos.
Keleivių nualpimas dėl hipoksijos yra gana dažnas skrendant. Kad sumažintų tokių atvejų skaičių, oro linijos dažniausiai nusprendžia lėktuvo salone po pakilimo palaikyti neaukštą temperatūrą.
Beje, suslėgtas oras cirkuliuoja ir toje orlaivio dalyje, kur laikomas bagažas ir gyvūnai. Oras ten nukreipiamas iš salono, tad paprastai šiek tiek atvėsta, kol pasiekia bagažo skyrių. Jis taip pat yra ir ne taip gerai izoliuotas.
Kodėl sušąla važiuoklėse pasislėpę nelegalūs keliautojai? Nes jie negali patekti į bagažo skyrių, o važiuoklės skyrius nėra šildomas, jame nėra palaikomas normalus oro slėgis. Taigi, ten įsikūrę keliautojai sušąla ir praranda sąmonę. Jeigu temperatūra ant žemės yra apie 20 laipsnių, tai pakilus į 10 tūkst. m aukštį ji bus -54 laipsniai.
Jei jie ir išgyvena šią skrydžio dalį, nusileidimas dažnai būna mirtinas. Sąmonę praradę nelegalūs keleiviai negali pakeisti savo padėties, pasitraukti, todėl dažnai krenta iš didelio aukščio ar yra sutraiškomi važiuoklės mechanizmo.