Dabar populiaru
Publikuota: 2013 birželio 12d. 14:00

Atostogų ritmu

Atostogų ritmu
Shutterstock nuotr. / Atostogų ritmu

Psichologai teigia, kad kiekvienam darbuotojui privalu per metus bent kartą pasilepinti atostogomis. Idealu, jei atostogauti pavyksta ir kelis sykius, o poilsis trunka ne trumpiau nei tris savaites. Deja, šiuolaikinio gyvenimo ritmas toks intensyvus, jog apie kone mėnesį trunkančias atostogas daugelis galime tik pasvajoti. Kita vertus, iš anksto planuodamos trumpas, bet kokybiškas atostogas, galime pailsėti kur kas labiau nei tinginiaudamos nors ir visą mėnesį. Na, beveik.

Atostogų planavimas – misija BŪTINA

 

Ne veltui kiekvienam darbuotojui Lietuvoje priklauso mėnesis kasmetinių atostogų. Gydytojai ir psichologai pataria netaupyti poilsio dienų, nes už tokį taupumą sumokėsite labai brangiai – sveikatos ir geros savijautos sąskaita. Psichologų teigimu idealios atostogos turėtų trukti lygiai tris savaites. Pirmąją atostogų savaitę dar tebegyvename darbo ritmu – pirmosiomis dienomis galvoje sukasi neatlikti darbai ir nauji planai, pergyvename, ar nepamiršome ko perduoti mus pavaduojančiam kolegai, todėl sugrįžę į biurą po savaitės atostogų jaučiamės taip ir nepailsėjusios. Antrąją poilsio savaitę jau pajuntame tikrąjį atostogų ritmą, atsipalaiduojame, tarsi ateina nušvitimas, kurio metu suvokiame, kad „darbas – ne vilkas ir į mišką nepabėgs“.  Pradedame iš tiesų mėgautis laisvės pojūčiu ir galimybe skirti laiko sau ir draugams. Tik trečiąją savaitę prasideda pats kokybiškiausias poilsis – darbai visai pamiršti, pačios jaučiamės pailsėjusios, energingos, būtent dabar atostogų teikiamas laimės pojūtis yra pats didžiausias. Kartais trečiajai savaitei baigiantis kai kurios netgi galime pradėti nuobodžiauti, norėti sugrįžti pas kolegas, pradedame ilgėtis spartesnio tempo, galvojame, kaip čia įdomiau apsirengus pirmąją darbo dieną. Nuobodulio jausmas reiškia, jog organizmas jau pilnai pailsėjo ir yra pasirengęs sugrįžti į įprastą režimą. Štai kodėl dažnai po ilgų atostogų į darbus kimbame su malonumu.

 

Atostogos taupiu ritmu

 

Neretai nuo svajonių atostogų mus atitolina ribotas biudžetas, tačiau yra daugybė būdų, kaip suplanuoti puikias atostogas neišleidžiant daug pinigų.

 

1. Planuokite iš anksto. Svarstyti apie vasaros atostogas derėtų pradėti dar žiemą. Žiemą daugeliui kelionių taikomos nuolaidos, todėl ankstyva rezervacija padės sutaupyti. Be to, iš anksto įsigijusi kelionę nebegalėsite atidėlioti taip ilgai laukto poilsio. Jei dar neišsirinkote kelionės tikslo, pasinaudokite paskutinės minutės pasiūlymu – tokia kelionė bus ne tik pigesnė, bet ir kur kas įdomesnė. Žinoma, jei esate iš tų, kurios mėgsta laikinai pabėgti nuo šaltos žiemos, dabar – pats metas pradėti planuoti kelionę.

 

2. Kelionės maršrutą planuokite pati. Paprastai dalį atostogų kainos sudaro mokestis kelionių agentūrai, kuri suplanuoja kelionę už jus. Nors tai atrodo itin patogu, daug labiau džiaugsitės atostogas suplanavusi pati. Naršydama internete ne tik neabejotinai atrasite vertų aplankyti vietų ir turistų neišmintų takų bet ir, dėliodamasi atostogų maršrutą savarankiškai galėsite kontroliuoti jų biudžetą bei iš anksto numatyti galimas išlaidas.

 

3. Pasidomėkite lankytinų vietų ir transporto kainomis. Didžiąją dalį kelionės išlaidų sudaro transporto bilietai ir bilietai į lankytinas vietas. Pasidomėkite tuo naršydama internete – taip galėsite nesunkiai atrasti pigiausius būdus keliauti bei sutaupyti, įsigyjant kelionės bilietus iš anksto ar pasinaudojant akcijomis.

 

4. Diskutuokite su keliautojais. Nebijokite užsiregistruoti keliautojų diskusijų svetainėse. Taip ne tik gausite vertingų patarimų, bet susipažinsite ir su vietiniais šalies, į kurią vykstate, gyventojais, kurie papasakos apie keliavimo jų valstybėje ypatumus ar pasiūlys puikią kompaniją. O galbūt neturite su kuo keliauti į norimą vietovę ir surasite bendraminčių, su kuriais dar pavyks ir pasidalinti kelionės išlaidas?

 

Atostogos
Shutterstock nuotr. / Atostogos

 

5. Pasirūpinkite maisto atsargomis. Nors sumuštinių krimsti ištisas savaites ir neketinate, pasirūpinkite, kad kelionės krepšyje būtų pakankamai lengvų užkandžių. Išalkusios tarp valgymų neretai išlaidaujame užkandžiams, todėl iš anksto apgalvotas maisto krepšelis padės sutaupyti net kelias dešimtis eurų – už tiek galima nusipirkti ir bilietą į kitą miestą, ir jaukią vakarienę prašmatniame restorane. Saujelė riešutų, ryžių trapučiai, vaisiai, geriamas jogurtas ir grūdų batonėliai – sveiki ir sotūs užkandžiai, kurie ne tik neužima daug vietos rankinėje bet ir neleis išalkti keliaujant.

 

6. Bendraukite su  vietiniais. Nuvykusi į svečią šalį nebijokite susipažinti su vietiniais gyventojais. Jie padės surasti nebrangias ir vietinių gyventojų pamėgtas užkandines, patars, kokias vietas iš tiesų aplankyti, o kurių neverta, papasakos, kiek sumokėti už taksi paslaugas jiems yra normalu, kad niekas neapgautų ir parodys, kur rasti nebrangių, bet autentiškų suvenyrų lauktuvėms.

 

7. Apsistokite svečių namuose. Vietoje ištaigingų viešbučio apartamentų verčiau rinktis jaukius ir tvarkingus svečių namus. Juose gyventi kur kas pigiau, o kai kurie nenusileidžia ir šeimyniniams viešbučiams. Jei planuojate vienoje vietoje apsistoti ilgėliau, pasidomėkite kambarių nuomos kaina. Kartais išsinuomot nedidelį butą apsimoka labiau nei atrodo, ypač jei keliaujate kompanijoje. Nebūsite priversti nuolat valgyti restoranuose, galėsite iš vietinių produktų pasigaminti maisto apartamentų virtuvėje. Kita puiki alternatyva – kempingas. Jeigu negąsdina bendri dušai ir nepažįstamų žmonių gausa, miegojimas palapinėje be didesnio komforto, visa tai tik sustiprins avantiūros pojūtį. Kuo didesnis skirtumas tarp atostogų ir įprastos kasdienės aplinkos ir sąlygų, tuo didesnis atotrūkio jausmas, geresnė psichologinio poilsio kokybė.

 

8. Keliaukite su draugais. Nors iš pirmo žvilgsnio kelionė su draugais gali pasirodyti išties brangi, atsakingas jos planavimas su gerais bičiuliai leis nemažai sutaupyti. Iš anksto sutarkite, kas už ką  atsakingas, kokias vietas norite aplankyti. Nepamirškite aptarti ir kiekvieno finansinių galimybių – sutarkite, kokios pinigų sumos nenorite viršyti. Geriausia, kai kompanijos pomėgiai ir lūkesčiai panašūs. Kita vertus, jei norite aplankyti muziejų, o draugai tenori mėgautis paplūdimiais, nebijokite nuo kompanijos trumpam atsiskirti, kad įgyvendintumėte ir savo asmeninius planus. Ir pati atostogų metu nedarykite nieko, kas neteikia malonumo. Juk svarbiausia kompanijoje – vieniems kitų nevaržyti, o palaikyti ir atrasti visus džiuginančių kompromisų.

 

9. Paskirstykite dienos išlaidas. Planuodama taupias atostogas iš anksto numatykite, kiek pinigų galite skirti vienai kelionės dienai bei, kokios išlaidos yra būtinos – nakvynė, maistas ir kt. – ir kokį biudžetą sau galite leisti papildomam pasilepinimui. Stenkitės laikytis numatyto režimo, apgalvokite pirkinius ir nepamirškite pasilikti pakankamai pinigų pragyvenimui sugrįžus iš atostogų.

 

10. Rinkitės mažiau turistų lankomas vietas. Neretai turistų pamėgtose kavinėse ar restoranuose pietauti kainuoja brangiau nei vietinių lankomose kavinukėse, o ir maistas tokiose vietose nebūtinai atitinka kainą, kurią už jį sumokame. Naršydama internete galite atrasti tikrų vietinės virtuvės šedevrų, kurie nebūtinai bus patys gražiausi, iki jų gali tekti paėjėti toliau nuo miesto centro, bet užtai bus mėgstami vietinių gyventojų, patirtis bus autentiška, o patiekalai – ne tik skanesni bet ir neištuštins piniginės.

 

Shutterstock nuotr. / Atostogos
Shutterstock nuotr. / Atostogos

 

5 organizmo ženklai, kad metas atostogauti

 

1. Energijos trūkumas – tai  signalas, kad mūsų organizmas pavargęs ir jam reikalingas poilsis. Stresas, įtemptas darbo grafikas, buities rūpesčiai ir rutina mus vargina ne tik psichologiškai, bet ir fiziškai.

 

2. Vis dažniau aplankanti prasta nuotaika – taip pat nuovargio ženklas. Kai esame pavargę, kur kas sunkiau išlikti pozityviems, vis dažniau apninka slogios mintys. Todėl net ir trumpos atostogos yra būtinos, kad gera nuotaika sugrįžtų.

 

3. Nuovargis būna ne vien fizinis, bet ir emocinis. Moksliškai įrodyta, kad ilgai neatostogaujant gali išsivystyti depresija –  viskas atrodo kur kas blogiau nei iš tiesų yra, norisi mesti darbus, atsiranda tuštumos pojūtis. Visa tai trukdo susikaupti, todėl prastėja ir darbo kokybė. Norėdamos išvengti klaidų ir neapgalvotų sprendimų privalome pailsėti – kelios poilsio dienos kitoje aplinkoje padės sugrįžti į įprastą ritmą. Kodėl gi neprisidūrus poros dienų prie savaitgalio ir neišbandžius pigių skrydžių bendrovių siūlomų kelionių ir neaplankius Graikijos paplūdimių ar vienos iš Skandinavijos šalių sostinių?

 

4. Kai mūsų smegenims reikia poilsio, lengviau pamirštame įvairius dalykus – kur padėjome raktus ar draugės gimtadienį. Atsidarius kompiuterį darbe nebeatsimename, ko ieškome ar kokią užduotį turėjome atlikti. Jei užmaršumas ėmė kamuoti nuolat – nebeturite jokio pasiteisinimo – metas atostogauti. Atostogų metu atsistatys ir atmintis.

 

5. Ilgalaikis nuovargis yra toks pat pavojingas kaip ir ligos. Jei nekreipsime dėmesio į nuovargį, mūsų organizmas ras pačių netikėčiausių būdų apie tai priminti. Be depresijos gali pasireikšti įvairios alergijos, o virškinimo sutrikimų priežastimi yra ne netinkamas maistas, o stresas ir poilsio trūkumas.

 

Išbandykite kažką naujo

 

Jeigu visos jūsų atostogos iki šiol būdavo paplūdimiuose, galbūt atėjo metas pabandyti kažką naujo? Ar kada nors kopėte į kalnus? Lipti į Everestą niekas nesiūlo, bet užsimesti ant pečių kuprinę su užkandžiais, apsiauti patogius „haikinimo“ batus ir išeiti ilgesniam pasivaikščiojimui po kalnuotas vietoves – su nakvyne palapinėje ar vienai dienai – niekada nevėlu. O galbūt visada visur skridote lėktuvu ir dabar susigundysite keliavimu mašina ar kemperiu? Išmėginkite ir kitus ilsėjimosi būdus – galbūt jus maloniai nustebins lašišų gaudymas tarp Norvegijos fiordų, o gal – pagyvenimas pas kaimo bobutę, kuriai padėsite tvarkyti ekologišką ūkį ir kuri išmokys kepti kaimišką duoną ir sodinti gėles? Svarbiausia – drąsiai naudokite jums priklausančias poilsio dienas, nebijokite naujovių ir atraskite sau tinkamiausią atostogų ritmą.

 

Straipsnis yra parengtas bendradarbiaujant su kampanija „Sugrįžk į ritmą su Activia!“

Activia
Activia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REKLAMA

 

Temos: 1 Atostogos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Mano namas

Gaminkite protingai

Sveikata

Gyvenimas

Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje