-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Miestai tarp skrydžių. Guangdžou – pažintis su kitokia Kinija

Guangdžou man pirmiausia buvo miestas su sunkiai ištariamu pavadinimu. Teko net internete ieškoti, kaip jį teisingai parašyti lietuviškai. Bet net ir po to lengviau nepasidarė. Manau, kad pagrindinis Guangdžou miesto trūkumas yra jo pavadinimas. Kiekvienas gali įvardyti du didžiausius Kinijos miestus, o kalbant apie trečiąjį prasideda sunkumai. Jis būtent ir yra mūsų šios dienos herojus – Guangdžou.
Rytas Guangdžou
Rytas Guangdžou / V.Mikaičio nuotr.

Specialiai vykti į šį miestą, kol neaplankytas Pekinas, Šanchajus ar Honkongas, turbūt ryžtųsi nedaugelis, tačiau puiki galimybė bent jau trumpam susipažinti su Guangdžou yra tarpas tarp skrydžių.

Guangdžou yra pagrindinė „China Southern“ oro linijų bazė Kinijoje. Šios oro linijos aktyviai dirba Europos rinkoje ir kviečia europiečius atrasti Pietryčių Aziją naudojantis jų paslaugomis. Tailandas, Singapūras, Indonezija ar kitos Pietryčių Azijos šalys yra pasiekiamos persėdant Guangdžou. Persėdimai gali trukti net keliolika valandų, todėl tą laiką siūlau išnaudoti trumpai pažinčiai su miestu.

Šįkart skridome į Indonezijos sostinę Džakartą, ir mūsų tarpas tarp skrydžių Guangdžou buvo penkiolika valandų. Kinijoje nusileidome penktą vakaro, o skrydis į Džakartą turėjo būti kitą rytą. Turėjome visą vakarą pasidairyti po šį Kinijos didmiestį.

Jau išlipę Guangdžou oro uoste buvome maloniai nustebinti. Pasirodo, „China Southern“ oro linijos rūpinasi jumis visą laiką, kol esate su jais. Jei tarpas tarp skrydžių yra naktį, oro linijos suteikia nemokamą viešbutį ir transportą iki jo. Viešbučius galima išsirinkti patiems iš keliolikos siūlomų variantų. Išsirinkome esantį arčiau miesto, kad turėtume daugiau laiko išeiti pasižvalgyti vakare.

V.Mikaičio nuotr./Guangdžou bokštas naktį
V.Mikaičio nuotr./Guangdžou bokštas naktį

Jau bent trejus metus Kinija taiko palengvintas sąlygas patekti į šalį žmonėms, keliaujantiems tranzitu. Kadangi Kinijos oro vežėjai agresyviai taikosi būti pagrindiniais europiečių pervežėjais į Aziją, valstybė jiems padeda. Turintiems tranzitinius bilietus keliuose pagrindiniuose Kinijos oro uostuose išduodami trumpalaikiai 1–3 parų leidimai patekti į Kinijos teritoriją be vizų. Tai puiki motyvacija pasirinkti Kinijos oro vežėjus.

Šią politiką prieš dvejus metus išbandėme su Pekinu ir likome labai patenkinti. Šįkart atėjo Guangdžou eilė.

Vyraujanti nuomonė, kad Kinijoje įdomus tik Šanchajus ar Pekinas, nėra sąžininga Guangdžou atžvilgiu. Jis yra šiek tiek netipinis Kinijos miestas, turintis savo unikalų gyvenimo ritmą, virtuvę ir atmosferą. Jame vyrauja laisvesnės idėjos nei likusioje Kinijoje. Tai turbūt lėmė, kad nuo likusios Kinijos miestas yra atskirtas kalnais.

V.Mikaičio nuotr./Guangdžou vaizdas prie Perlo upės
V.Mikaičio nuotr./Guangdžou vaizdas prie Perlo upės

Dėl jo išskirtinumo ir laisvumo miestas yra nuolatinis revoliucinių ar persitvarkymo idėjų lopšys Kinijoje. Be to, jis yra pakankamai turtingas tiek finansiškai, tiek kultūriškai, tiek istoriškai. Kad įrodytų šiuos dalykus, jam reikia daugiau reklamos, nes kol kas trumpalaikiai keliautojai daugiausia čia atvyksta išbandyti vietinę virtuvę ir apsipirkti.

Nusigauti į miestą iš oro uosto patogiai galima metro. Kelionė truks apie 45 minutes. Metro bilieto kaina tokia nedidelė, kad net neatsimenu, kiek centų. Viešbučių kainos mieste irgi nesikandžioja, nes pasirinkimas didelis, ir bet kurios kišenės savininkas atras sau tinkamą variantą.

Beje, Guangdžou daug kur neoficialiai įvardijamas kaip Kinijos gero maisto sostinė. Čia ypač garsėja patiekalai iš vaisių karaliumi laikomo durijaus. Kiti jį laiko ne karaliumi, o siaubu dėl jo specifinio aštraus kvapo. Dėl to vaisius kai kuriose vietose yra net uždraustas. Pavyzdžiui, Singapūro metro mačiau užrašą, draudžiantį durijų net įsinešti į traukinį. Guangdžou iš durijaus ruošiami įvairūs patiekalai, kuriuos užsieniečiai smagiai kerta. Net miesto gidai reklamuoja miestą, kaip geriausių patiekalų iš durijaus vietą.

„Scanpix“/AP nuotr./Durijus
„Scanpix“/AP nuotr./Durijus

Tiesą sakant, prieš lankydamas Guangdžou tikėjausi pamatyti pilką, smoge paskendusį, pilną gamyklų milijoninį Kinijos kaimą su dulkėtais šaligatviais ir daugybe dviračių. Tai, ką pamačiau, buvo visiškai atvirkščiai mano vaizduotei proporcingas vaizdas.

Miesto centras yra puiki vieta pasivaikščioti. Turint nedaug laiko optimaliausia būtų išlipti Changshou Lu metro stotelėje ir nuo čia pradėti pažintį. Šiame rajone sutelkta daugiausia prekybos ir pasilinksminimo vietų mieste. Čia yra ir dvi pagrindinės miesto pėsčiųjų zonos – Pekino ir Šanchajaus gatvės. Jos žymios savo apsipirkimo vietomis, dėl kurių dauguma turistų ir vyksta į Guangdžou. Ir pavalgyti, žinoma. Miestiečiai sako, kad dabartinė kinų virtuvė užgimė būtent pas juos.

Jei nenorite apsipirkinėti, nuo Changshou Lu galima ir šiaip pradėti ekskursiją po miestą, nes netoliese yra įdomių lankytinų objektų tokių kaip Liurongo, Guangšajaus šventyklos, Hušengo mečetė ir kiti. Guangdžou yra turbūt vienas tolerantiškiausių visoms religijoms miestų Kinijoje.

V.Mikaičio nuotr./Guangšajaus šventykla
V.Mikaičio nuotr./Guangšajaus šventykla

Mieste gausu parkų, tačiau jų lankymas priklauso nuo laiko, kurį turėsite. Kai kurie parkai dideli ir tikrai pareikalaus daug laiko sąnaudų. Tačiau gera žinia tai, jog nors miestas yra milžiniškas, pačią miesto širdį galima per daug nepervargus apvaikščioti pėsčiomis. Siūlau prieš kelionę pasidaryti namų darbus ir apsibrėžti sau palankiausią maršrutą. Taip nesugaišite laiko paieškoms vietoje. Galima nuvykti į Šamiano salą, joje yra įdomi britų ir prancūzų laikų architektūra.

Dauguma miesto objektų yra gražūs ir verti dėmesio, tačiau, mano nuomone, niekas neprilygsta Kantono arba Guangdžou bokštui. Galimybė apžvelgti vietovę iš aukštai man yra viena įdomiausių pramogų keliaujant. Šis bokštas dabar yra antras pagal aukštį Kinijoje. Trumpą laiką jis net buvo aukščiausias pasaulyje, kol nepastatė aukštesnių. Jo aukštis yra 604 metrai, ir viršuje yra apžvalgos aikštelė. Pakilimas kainuoja apie 20 eurų. Daugoka, bet verta. Ir apskritai, jei mieste turite ypač mažai laiko, siūlyčiau pirmiausia aplankyti būtent šį bokštą.

V.Mikaičio nuotr./Gražuolis bokštas
V.Mikaičio nuotr./Gražuolis bokštas

Kitas labai kompaktiškas ir geras laiko praleidimas mieste turint ribotą laiką – naktiniai kruizai Perlo upe laivu. Bilietus galima įsigyti žymesnių viešbučių administracijose. Kruizai gali trukti iki kelių valandų ir kainuoti nuo kelių iki dvidešimt kelių eurų, priklausomai nuo trukmės ar kitų paslaugų. Tai yra puiki pramoga pavargusiems po ilgo skrydžio arba šiaip tingintiems vaikščioti.

Net ir tų kelių valandų ekskursija mieste leidžia pajusti miesto dvasią ir kažkiek susipažinti su Kinija. Bet kuriuo atveju tai yra geriau, nei keliolika valandų sėdėti oro uoste. Nepamirškite, kad Kinijoje vis dar blokuojami „Facebook“ ir „Youtube“. Man neveikė nei „Whatsapp“, nei „Viber“ programos. Taigi net ir turėdami internetą oro uoste ar viešbutyje – ne kažką nuveiksite. Geriau išlįskite lauk susipažinti su miestu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius