Kaip praneša VTD, Lietuvos verslo paramos agentūra patvirtino paraiškas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-V-812 „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“ priemonę.
Patvirtintos visos septynios VTD paruoštos paraiškos.
Elektroninė rinkodara
„Jau įvyko konkursas Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio prekės ženklo koncepcijos, šūkių, grafinio ženklo ir vienodo rinkodaros priemonių stiliaus sukūrimui, netrukus bus pasirašyta sutartis ir pradėtas kūrimo procesas. Su nauju prekės ženklu pradedame vykdyti aktyvią elektroninę rinkodarą“, – sako Rasuolė Andrulienė, VTD Turizmo plėtros skyriaus vedėja.
Viena svarbiausių minėtos paraiškos veiklų – rinkodaros socialiniuose tinkluose, reklamos interneto portaluose bei turinio rinkodaros paslaugų įgyvendinimas. Netrukus bus paskelbtas konkursas šioms veikloms vykdyti ir iki šiol pristabdyta komunikacija socialiniuose tinkluose startuos naujai – bus vykdoma efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose tikslinėse rinkose ir Lietuvoje, reklamos kampanijos užsienio kelionių portaluose, žiniasklaidos priemonėse.
Šiuo metu paskelbtas konkursas e-reklamos kampanijai, skirtai žydų tautybės žmonėms Izraelyje, Pietų Afrikos Respublikoje (PAR) ir Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV).
Kartu planuojamas interneto svetainės Lietuvosmarsrutai.eu atnaujinimas, sukuriant išsamią ir funkcionalią turizmo informacijos platformą bei mobilias aplikacijas turistams. Jau pradėti darbai kuriant vaizdo reklamas apie Lietuvą – jas ketinama transliuoti tarptautiniais kanalais; dirbama su įvaizdiniu filmu apie Lietuvą, virtualios realybės filmais, kurie skirti parodoms ir renginiams, ir kitomis veiklomis.
Turizmo atstovavimo paslaugos užsienyje
Šiuo metu vyksta konkursai kompleksinių rinkodaros priemonių įgyvendinimui įsigyti tikslinėse rinkose – Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Švedijoje, Vokietijoje.
Kitais metais kompleksinės rinkodaros priemonės bus įgyvendinamos Prancūzijoje, Norvegijoje, Japonijoje, JAV ir Kinijoje. Šiuo pereinamuoju laikotarpiu, siekiant veiklų tęstinumo, VTD aktyviai vykdė priemones atvykstamajam turizmui skatinti – pavasarį dalyvavo tarptautinėse turizmo parodose, šią vasarą Lietuvos turizmo galimybės jau pristatytos JAV turizmo specialistams organizuojamame renginyje ASTA Destination EXPO, XV Šokių šventės Baltimorėje metu kvietėme Pasaulio lietuvius keliauti į Lietuvą.
Netrukus Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektai bus pristatyti renginių serijoje trijuose Japonijos miestuose.
Turizmo pristatymo renginiai
Rusijoje, Baltarusijoje, Lenkijoje, Latvijoje ir Estijoje bei Ukrainoje jau pradėti organizuoti Lietuvos turizmo galimybių pristatymai – tokių šiemet bus surengta iki penkiolikos. Pastarieji ypač sėkmingi birželį vyko Baltarusijoje bei Ukrainoje.
Pažintiniai turai po Lietuvą užsienio žurnalistams, kelionių operatoriams
Vien šiemet ES lėšomis planuojama Lietuvos turizmo galimybes pristatyti daugiau nei 70 užsienio žiniasklaidos atstovų. Pirmieji atvyks jau liepos pabaigoje, tarp jų – „National Geographic Israel“ žurnalistai. Taip pat bus rengiami pažintiniai turai užsienio kelionių organizatoriams. Jų mūsų šalyje apsilankys beveik 60.
Vietinio turizmo skatinimas
Startuoja veiklos skirtos vietiniam turizmui skatinti. Gegužę tris savaites trijose populiariose radijo stotyse vyko projektas „Labas, Lietuva!”, daugiau nei pusšimtis laidų ragino keliauti po šalį, lankytis renginiuose. Pirmą kartą bus atliekamas vietinio turizmo tyrimas, siekiant išsiaiškinti, koks yra vietinis turistas, kas lemia jo apsisprendimą keliauti, kur jis ieško informacijos ir pan.
Jau yra paskelbtas konkursas TV laidų ciklui sukurti ir transliuoti, artimiausiu metu bus vykdomos turinio rinkodaros veiklos televizijoje, rengiamasi turizmo galimybes pristatyti didžiuosiuose renginiuose Lietuvoje (pavyzdžiui, Jūros šventėje bei Sostinės dienose), planuojami Lietuvos žurnalistų ir turizmo specialistų pažintiniai turai po šalies regionus.
Statistikos departamento duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvos apgyvendinimo įstaigos sulaukė arti pusės milijono (468,8 tūkst.) turistų, 12,2 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2015 m. Vietinių turistų skaičius išaugo 12,9 proc., užsienio turistų sulaukėme 11,5 proc. daugiau.
Pernai tokiu pat laikotarpiu atvykstamasis turizmas krito beveik 1 proc. 2015 metai Lietuvos turizmo sektoriui taip pat buvo sėkmingi – atvykstamasis turizmas augo 2,3 proc., o vietinis – net 10,3 proc.