Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mūšis turizmo versle – tarp „Megaturo“ ir didžiųjų kelionių organizatorių

Keliautojų ir darbuotojų skundų sulaukusi kelionių bendrovė „Megaturas“ praėjusią savaitę metė kaltinimus didiesiems kelionių organizatoriams. Esą „Novaturas“ ir „Tez Tour“ bendrovę bando išstumti iš rinkos, tačiau didieji kelionių organizatoriai tai vadina melu. Abi pusės neatmeta galimybės santykius aiškintis ir teisminiu keliu.
Blogos atostogos
Blogos atostogos / 123rf.com nuotr.

Primename, kad praėjusią savaitę 15min rašė apie darbuotojų skundus dėl dabartinės situacijos „Megature“. Jie teigė negaunantys algų, negaunantys informacijos iš naujos vadovybės.

Tiek buvusi, tiek naujas „Megaturo“ direktoriai su žiniasklaida nebendrauja, tačiau penktadienį bendrovės puslapyje feisbuke pasirodė naujienų.

Kaltinimai organizatoriams

„Karantino metu, be mūsų žinios, neįspėję Novaturo darbuotojai paėmė visas mūsų sutartis su Megaturo Klientais. Sutarčių vertė virš 2 mln. eurų. Po savaitės Teztour neįspėję ir be mūsų žinios paėmė sutartis su Megaturo Klientais, kurių vertė apie 1 mln. eurų“, – tokia žinutė vėlų penktadienio vakarą buvo paskelbta „Megaturo“ feisbuko puslapyje ir interneto svetainėje.

Komentaruose po šia žinute „Megaturo“ atstovai taip pat davė suprasti, kad konfliktas bus aiškinamasis teismo keliu, tačiau dėl karantino tai esą užtruks ilgiau.

„Jie neperspėję užblokavo sistemas. Siuntė mums apmokėjimui neteisingas faktūras, sukeistomis datomis ir sumomis. Prie avanso datos buvo likučio suma, o prie likučio mokėjimo buvo avanso suma. Mes sieksime teisingumo“, – rašė „Megaturo“ paskyrą valdantis asmuo.

Kitame komentare kelionių organizatoriai kaltinami siekiu „Megaturą“ pašalinti kaip konkurentą. „Būtent tą datą buvo pasisavinta vienašališkai ir neįspėjus bei kartu susitarus pašalinti iš rinkos galimą konkurentą. „Novaturas“ ir „Tez tour“ paėmė iš mūsų būsimų kelionių už 3 milijonus eurų. Už tai paprašė „tylėti“ ir pažadėjo, kad už „tylą“ vėl galėsime grįžti į verslą. Tačiau, kai balandžio 15 dieną dar išrašė kovo 31 dienos data faktūrą už reklamą 31.000 eurų, supratome, kad nepasiduosime ir kovosime už tiesą“, – skelbia žinutė.

15min dar kartą kreipėsi į „Megaturą“ su klausimais. Gavus atsakymus, tekstas bus papildytas.

Ne visus pinigus organizatoriai gavo

Kelionių bendrovės paskyros feisbuke administratorius neslėpė, kad neigiami komentarai yra trinami – esą jie neatitinka tikrovės, ir įmonė taip siekia apsiginti.

Visgi diskusijos apie dabartinę situaciją su „Megaturu“ užvirė ir kitose keliautojų grupėse. Jose žmonės skundėsi ne tik tuo, kad kelionių bendrovė nebendrauja su klientais nei el.paštu, nei telefonu, bet ir dėl esą pradangintų pinigų.

Ne vienas keliautojas rašė, kad kai jų sutartis su „Megaturu“ perėmė kiti kelionių organizatoriai, paaiškėjo, kad „Megaturas“ jiems neperdavęs visų kliento sumokėtų pinigų.

123rf.com nuotr./Kelionė
123rf.com nuotr./Kelionė

„Aš pusę kelionės sumos įmokėjau, ir jos „Tez Tour“ nemato, tik 10 proc.“, – rašė viena keliautoja. Kita skundėsi, kad už kelionę buvo sumokėjusi 20 proc., tačiau kelionių organizatorius mato tik pusę šios sumos. Panašių skundų buvo ir daugiau.

„Taip, tokių atvejų yra ne vienas, – 15min patvirtino „Tez Tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė. – Dabar visi atvejai analizuojami ir vertinami.“

I.Aukštuolytės teigimu, „Megaturas“ yra likęs skolingas ir pačiam kelionių organizatoriui, tačiau kokią tiksliai sumą, ji atskleisti negalėjo laikydamasi konfidencialumo principo.

„Novaturo“ Komunikacijos projektų vadovė Dovilė Zapkutė teigė, kad bendrovė tikrina kelionių rezervacijas, atliktus mokėjimus.

Svarstomi ir teisiniai veiksmai

Pasirodžius 15min straipsniui apie darbuotojų ir keliautojų skundus „Megaturu“, Lietuvos kelionių organizatorius ir agentūras vienijanti Lietuvos turizmo asociacija išplatintame pranešime pabrėžė, kad visą atsakomybę už klientų atostogas prisiima kelionių organizatoriai – jie tiesiogiai pasirūpins kelionių paketus įsigijusiais „Megaturo“ klientais.

Kelionių organizatoriai patys tiesiogiai susisiekia ir dirba su keliautojais, kurie jų keliones įsigijo iš „Megaturo“. „Tez Tour“ tokių klientų turi apie 2,5 tūkst., „Novaturas“ skaičiuoja virš 2 tūkst. rezervacijų.

Luko Balandžio / 15min nuotr.
Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Novaturo“ atstovė keliautojų prašė „netikėti viešai skelbiama melaginga „Megaturo“ informacija“. „Kol kas svarstome visus galimus veiksmus dėl šios situacijos, taip pat ir teisines priemones dėl paskleistos tikrovės neatitinkančios informacijos ir žalos atlyginimo“, – komentavo D.Zapkutė.

„Tez Tour“ teigė šiuo metu dar sprendžiantys dėl galimų tolesnių veiksmų.

Nepranešė pakeitę vadovą

„Megaturas“ skelbia, kelionių organizatoriai perėmė sutartis esą norėdami išstumti bendrovę iš rinkos, tačiau „Novaturo“ ir „Tez Tour“ atstovės teigia, kad sutartys buvo nutrauktos laikantis sąlygų, informavus iš anksto. Priežastis – kelionių agentūra esą nevykdė įsipareigojimų nei klientams, nei organizatoriams.

„Nepriklausomai nuo to, kad perspėjimas buvo išankstinis, jokios reakcijos iš kelionių agentūros sulaukta nebuvo, – 15min pasakojo I.Aukštuolytė. – Pradėjus domėtis situacija paaiškėjo, kad jau po Vyriausybės paskelbto karantino kelionių agentūra pakeitė vadovą, tačiau apie tai kelionių organizatorių neinformavo.“

Tai akcentavo ir „Novaturas“. „Pirmiausias mūsų tikslas, nutraukiant bendradarbiavimo sutartį, buvo teisinga ir aiški komunikacija su klientais bei jų teisių apsauga. Esame biržoje listinguojama bendrovė, todėl visiems savo partneriams taikome aukštus verslo etikos, skaidrumo ir reputacijos standartus. Partnerių taip pat prašome teikti informaciją apie akcininkų, vadovybės pokyčius. „Megaturui“ nesilaikius tiek sutartinių, tiek ir klientų aptarnavimo įsipareigojimų, bendradarbiavimą buvome priversti nutraukti“, – aiškino D.Zapkutė.

Visiems savo partneriams taikome aukštus verslo etikos, skaidrumo ir reputacijos standartus, – sakė „Novaturo“ atstovė.

Primename, kad balandžio pirmoje pusėje pasikeitė „Megaturo“ direktorius. Beveik 20 metų įmonei vadovavusi jos įkūrėja Daiva Breivė pareigas perdavė Minijui Marijui Denisenko. Toks vadovo pakeitimas sukėlė nerimą darbuotojams, o naujuoju direktoriumi susidomėjo ir turizmo rinkos priežiūrą vykdanti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Ji 15min informavo, kad kreipėsi į atitinkamas institucijas dėl pažymų gavimo, siekdama nustatyti naujo bendrovės vadovo nepriekaištingos reputacijos reikalavimų atitiktį.

M.M.Denisenko vardas žiniasklaidoje buvo siejamas su 2004 m. bandytu įvykdyti pasikėsinimu į Kaltanisetos provincijos Dželos miesto merą Rosario Crocettą, su alkoholio bendrovės „Italiana International“ savininko Valdo Jakučio nužudymu. Kaip 15min informavo Generalinė prokuratūra, ikiteisminis tyrimas dėl M.M.Denisenko buvo nutrauktas, nepasitvirtinus įtarimams, t. y. jam nepadarius nusikalstamos veikos.


„Megaturas“ pats kelionių neorganizavo – perpardavinėjo kitų organizatorių produktus. VVTAT pažymi, kad šioms įsigytoms kelionėms atitinkamai galioja tų kelionių organizatorių prievolių užtikrinimo draudimai nuo nemokumo.

„Kelionių organizatorių veikla itin griežtai reglamentuota, jų veiklai taikomi draudimai ir bankų garantijos nuo nemokumo, kurie užtikrina keliautojų įmokų saugumą, todėl kelionių paketus įsigiję žmonės gali jaustis ramiai“, – pabrėžė ir Lietuvos turizmo asociacija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius