Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2021 birželio 30d. 13:22 , Atnaujinta: 2021 birželio 30d. 13:33

Oficiali ataskaita: oro linijos masiškai pažeidinėjo keleivių teises

Oro uoste
123rf.com nuotr. / Oro uoste
COVID-19 pandemijos metu oro linijos masiškai naudojosi keleiviais ir pažeidinėjo jų teises: užuot grąžinusios pinigus už atšauktus skrydžius, neteisėtai vertė keleivius priimti kuponus. Tai savo ataskaitoje pripažino Europos Audito Rūmai.

Palaikydama ne tik valstybėms politiniu požiūriu, bet ir milijonams keleivių svarbų Europos Audito Rūmų dokumentą, Keleivių teisių gynimo asociacija (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) primena, kad šios neteisėtos oro linijų praktikos aukomis nuo 2020 m. kovo iki 2021 m. kovo tapo dešimtys milijonų keleivių, nemaža dalis jų taip ir neatgavo pinigų už atšauktus skrydžius.

„Pandemijos metu, kai oro linijos gavo beprecedenčius gelbėjimo paketus iš savo vyriausybių, keleiviai negavo nieko. Finansinė pagalba oro linijoms ir kelionių organizatoriams buvo skirta iš mokesčių mokėtojų pinigų, tuo tarpu keleiviai-vartotojai buvo priversti tapti didelių bendrovių kreditoriais ir ne savo noru suteikti jiems paskolas be procentų”, – teigė portalo „OroSkundas.lt“, kurį valdanti bendrovė yra Keleivių teisių gynimo asociacijos APRA narė Lietuvoje ir padeda keleiviams ginti teises sutrikus skrydžiams, vienas įkūrėjų Balys Rimkus.

Nemaža dalis keleivių taip ir neatgavo pinigų už atšauktus skrydžius.

Ataskaitos autorių duomenimis, vien per tris praėjusių metų mėnesius (nuo kovo iki gegužės) buvo parduota daugiau nei 50 mln. bilietų į skrydžius, kurie taip ir neįvyko, rašo rte.ie.

Nors ES teisės aktai įpareigoja oro linijas atlyginti keleiviams už atšauktus ar atidėtus skrydžius, daug klientų sulaukė ne pinigų, o jiems buvo įsiūlyta kuponai. Tačiau jeigu oro linijos, pavyzdžiui, taptų nemokios, klientų turimų kuponai nebūtų apsaugoti finansiškai.

Tyrimo autoriai pripažino, kad tik labai mažai šalių pateikė detalią informaciją apie atšauktus skrydžius. Pavyzdžiui, tai padarė Portugalija. Jos duomenimis, per 2020 m. buvo atšaukta 5,5 mln. bilietų. Už 60 proc. jų buvo grąžinti pinigai, už 28 proc. – duoti kuponai (nėra garantijos, kad keleiviai su jais sutiko). 5 proc. (apie 300 tūkst. bilietų) atvejų iki metų pabaigos dar nebuvo išspręsti.

B.Rimkus pridūrė: „Jei vis dar turite už atšauktus skrydžius oro linijų įsiūlytus kuponus, turėtumėte žinoti – oro linijos privalo jums grąžinti pinigus ir dar nevėlu dėl to kreiptis”, – pažymėjo keleivių teises ginančios įmonės atstovas.

APRA asociacijos vertinimu, Europos Audito Rūmų priimta ataskaita, patvirtinanti ES oro keleivių teisių pažeidimus COVID pandemijos metu, turėtų tapti geru postūmiu stiprinant keleivių teises ir užkirsti kelią būsimiems oro linijų pažeidimams.

Keleivių teisių gynimo asociacija primena, kad skrydžiams sutrikus (pvz., kai oro linijos ilgam atideda planuotą skrydį ar jį atšaukia) Europos oro keleivių teises saugo ES reglamentas EB 261.

Šis reglamentas yra vienas pavyzdinių Europos vartotojų teises saugančių teisės aktų, kuriuo siekiama suteikti tinkamą apsaugą oro linijų keleiviams.

Jei vis dar turite už atšauktus skrydžius oro linijų įsiūlytus kuponus, turėtumėte žinoti – oro linijos privalo jums grąžinti pinigus ir dar nevėlu dėl to kreiptis.

„Nuo pat šio reglamento įsigaliojimo 2004 metais oro linijos nuolat bandė ieškoti būdų, kaip jį apeiti ir sutrukdyti keleiviams pasinaudoti jiems suteiktomis teisėmis. Vis dėlto tą padaryti oro linijoms tampa vis sudėtingiau, ir naujoji Europos Audito Rūmų ataskaita yra dar vienas didelis žingsnis stiprinant reglamentą bei visų keleivių teises”, – tvirtino „OroSkundas.lt“ atstovas B.Rimkus.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

SEB verslo augimo programa

01:37:23

Video

41:01
28:04
00:35

15min metų knygų rinkimai

Esports namai

URBAN˙/

Grožio programa 360°

Sveikata

Naujas testas
Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje