Konkursas „Svajonių komandiruotė su Ditma“. Havajų burtai – egzotiški vaisiai ir atogrąžų miškuose pasislėpę kriokliai

Havajai – jau vien ištarus šį žodį, tarsi ima kvepėti orchidėjomis, prieš akis staiga išnyra užrašas „Atsargiai! Po palme negulėti – krenta kokosai“, o raminanti havajietiška muzika, mintimis nukelia į amžinos vasaros bei nerūpestingo gyvenimo pasaulį. O dabar imkime ir kelioms minutėms nusikelkime į šį taškelį žemėlapyje, ten, kur ir prasidėjo dviejų sesių kelionė, tarp palmių...
Kaip atrodydavo mūsų dienos
Kaip atrodydavo mūsų dienos / I.Peteraitytės nuotr.

Havajų salyną sudaro 132 salos, pagrindinės iš jų – tik šešios. Ilgai, bet nenuobodžiai ieškojusios ir analizavusios nusprendėme, jog atostogas praleisime dvejose iš jų. Tai vienus gražiausių paplūdimių pasaulyje turinti Oahu sala ir gamtos įvairove ir krioklių gausa pasižyminti Maui sala.

I.Peteraitytės nuotr./Lanikai paplūdimys

Lėktuvas nusileido ant Ramiajame vandenyne nutiesto tūpimo tako. Pirmas įspūdis: visa sala kvepėjo gėlėmis, o oro uostas buvo be langų (o kam jie?).  Palmių garbanos, vandenyno spalva ir vietinių šypsenos mus tiesiog užhipnotizavo.

I.Peteraitytės nuotr./Sunset paplūdimys

Kaip ir pridera po hipnozės – jautėmės ramios ir atsipalaidavusios. Kitą dieną iš pat ryto nuėjome pasivaikštinėti po garsųjį Waikiki kurortą. Nusprendusios, kad pusryčių čia nevalgysime, išsikėlėme sau dienos tikslą – pirmas maistas turi būti egzotiškas ir ką tik nuskintas. Jo ieškoti nutarėmė salos gilumoje. Išsinuomojusios mašiną ir kurį laiką  palenktyniavusios su saule, pakelėje pamatėme nedidelę medinę lentelę su užrašu – „Fresh fruits“. Vaisiai pigūs, o jų skonis – „skanesnio dalyko gyvenime nesam ragavusios“. Nusprendėme, kad nuo šiol ragausime viską, kas atrodys egzotiškai ir tai bus mūsų pusryčiai, pietūs ir vakarienė.

Oahu sala yra nedidelė. Norint ją apvažiuoti prireiktų tik kelių valandų. Taip ir važinėjome, kas dieną atrandant vis kitą laukinį paplūdimį ar egzotišką, neragautą vaisių. Verta paminėti, jog papajos čia dieviško skonio (saldžios, sultingos, minkštos, prisirpusios).

Oahu saloje didžiausią įspūdį mums paliko šiaurinė salos dalis, vadinama North Shore. Tai banglentininkų rojus ir kaip patys vietiniai sako – „Tai pasaulinė banglenčių sostinė“.

Kita stotelė – Maui sala

Skersai išilgai iššniukštinėjusios Oahu salą, vietiniu lektuvėliu nuskridome į kitą magišką rojaus kampelį – Maui. Verta paminėti, jog susisiekimas tarp salų labai patogus.

Sakoma, jog Maui didesnis skirtumas jaučiamas tarp klimato kalnuotose vietovėse ir pajūryje nei tarp metų laikų. Taigi šioje saloje taip pat keliom dienom išsinuomavome automobilį ir leidomės į gyvenimo kelionę. Savo odisėją pradėjome nuo rytinės salos pusės, kurioje kelias yra neasfaltuotas ir pavojingas. Dauguma automobilių nuomos kompanijų draudžia važiuoti šuo keliu, nes jame beveik neįmanoma prasilenkti. Kelias labai siauras: vienoje pusėje – skardis, kitoje – kalnai, taigi... bet kurią minutę galima nukristi. Mes važiavome. Vaizdai ir įspūdžiai nenusakomi, kaip pasakose sakoma – nei raštu aprašysi, nei žodžiu apsakysi.

I.Peteraitytės nuotr./Idiliakas saulėlydis
I.Peteraitytės nuotr./Idiliškas saulėlydis

Dar vienas Maui stebuklas – Kelias į Haną („Road to Hana“). Važiuojant ilgu ir vingiuotu keliu į Haną galima pamatyti: vaizdingus peizažus, bambukų giraites, atogrąžų miškus ir begalę krioklių. Oras – šilta ir drėgna. Juk tropikai. Tą dieną savo kelionę pradėjom nuo 6:00 ryto. Pirmas sustojimas: kriokliai. Atradusios atogrąžų miškuose pasislėpusius krioklius, nutarėme juose ir išsimaudyti. Orchidėjų kvapas ir raminanti havajietiška muzika mus lydėjo visą dieną.

Žingsnis į gyvenimo saulėlydį

Ir, žinoma, turbūt vienas įspūdingiausių potyrių mūsų gyvenime buvo saulėlydis nuo Haleakala ugnikalnio. Tai didžiausias pasaulyje užgesęs ugnikalnis. Šis saulėlydis patenka į pasaulyje gražiausių saulėlydžių dešimtuką. Nuo šio ugnikalnio atsiveria milijono vertas vaizdas, kuris sukelia daugybę emocijų. Stovėti virš debesų ir nematyti žemės. Debesys dar niekad neatrodė taip arti. Sutemus, kai mėnulis ėmė atsispindėti ant debesų, važiavome atgal į viešbutį. Važiuojam, kol matom kur važiuoti. Jei pamatome debesį – sustojam. Išlipam. Palaukiam, kol jie per mus pereis. Važiuojam toliau. Jausmas nepakartojamas.

I.Peteraitytės nuotr./Haleakala ugnikalnio stebuklai

Žinoma, kelionė iki Havajų yra varginanti ir ne pigi, tačiau viskas atsiperka neįkainojamais įspūdžiais. Patarimas keliautojams: stenkitės kuo mažiau užsibūti garsiajame Waikiki, nes Havajų burtai slypi salos gilumoje. Ir nebijokite pasiklysti. Kaip kažkas yra pasakęs, kad pati įdomiausia ir kupiniausia nuotykių kelionė prasideda fraze „aš žinau trumpesnį kelią“. Tai veikia.

Kalbant apie žygius – Havajai tam ideali vieta. Trasos yra įvairiausių sunkumų: ilgos, trumpos, miškuose, kalnuose. Trasų pabaigoje gali būti ugnikalnio krateris arba kalnuose pasislėpęs krioklys.

Pasaulis kupinas staigmenų ir jis toks spalvingas ir įvairus, kad taip ir norisi sugerti visą jo žavesį. Kaip Markas Tvenas yra pasakęs – „Kelionės yra priešnuodžiai prietarams, aklam prisirišimui ir siauram mąstymui.“