-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2021-ųjų Lietuvos ralio sezonas: aukso amžius, intrigos ir kitų metų perspektyva

Besibaigiant metams 15MIN tradiciškai apžvelgia svarbiausius metų įvykius. Rubrikos GAZAS skaitytojai turbūt pritars, kad bene labiausiai intriguojantis įvykis šiais metais Lietuvos automobilių sporte buvo nacionalinis ralio čempionatas ir jo eiga. Apie nenuspėjamą, staigmenų kupiną bei iki pat galo įtampą išlaikiusį Lietuvos ralio sezoną nusprendėme pasikalbėti su tinklaraščio „Ralio savaitė“ autoriumi Viliumi Šalteniu.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Vytauto Pilkausko nuotr.

Kova iki galo

Šiais metais Lietuvos automobilių ralio čempionatą sudarė penki etapai – po vieną Kelmėje, Mažeikiuose, Rokiškyje, Elektrėnuose bei Zarasuose. Vertinant etapus pagal juose vykusią artimą kovą verta pradėti nuo antrojo etapo „Orlen Lietuva Rally“. Būtent jame užsimezgė itin artima kova tarp Vaidoto Žalos su Andriu Malnieku ir Martyno Samsono su Ervinu Snitku.

Gana išskirtiniai, ilgomis tiesiosiomis pasižymėję greičio ruožai čia lėmė tai, kad galutinėje šio ralio rikiuotėje Vaidotas Žala triumfavo kiek mažiau nei šešių sekundžių atotrūkiu nuo artimiausių persekiotojų.

Jau kitas etapas Rokiškyje vėl pateikė staigmenų. Vaidotui Žalai patyrus nesėkmę, dėl lyderių pozicijų ėmė kautis Martyno Samsono ir Ervino Snitko bei ukrainiečių Valerijaus Gorbano ir Sergejaus Larenso ekipažai. Iki finišo likus vienam greičio ruožui ekipažus skyrė vos trečdalis sekundės. Visgi paskutinius trylika kilometrų greičiau įveikė Ukrainos lenktynininkai.

Pats dramatiškiausias buvo paskutinysis sezono etapas „Rally Aukštaitija“. Į Zarasus Vaidotas Žala, Martynas Samsonas ir Valerijus Gorbanas atvyko turėdami beveik vienodą taškų skaičių. Visi trys ekipažai „tilpo“ į trijų taškų intervalą. Na ir čia pirmąjį netikėtumą užfiksavo Vaidotas Žala, kuris dar per testinį greičio ruožą pademonstravo nesuvokiamai laimingai pasibaigusį akrobatinį triuką. Kai jau atrodė, kad toks šaltas dušas Vaidotą Žalą nuramino, septintame greičio ruože jis vėl patyrė incidentą. Šįkart dar vieno šanso jam jau niekas nebedavė ir „mėlynųjų“ „Agrorodeo“ fanų kariauna buvo priversta nuleisti vėliavas.

Dėl Lietuvos čempiono vardų liko kovoti Martynas Samsonas su savadarbe „Ford Fiesta N5+“ ir Valerijus Gorbanas, vairuojantis seną, tačiau laiko patikrintą WRC kategorijos „Mini“. Nervų karas tarp ekipažų atsispindėjo rezultatuose, tačiau jau devintame greičio ruože Martyno Samsono automobilis patyrė techninį gedimą, po kurio ekipažas virto.

Tapo aišku, kad Lietuvos ralio čempiono titulas iškeliaus į Ukrainą. Tą supratęs Valerijus Gorbanas pastebimai sumažino tempą, dėl ralio nugalėtojų vardų leisdamas pasimušti Vladui Jurkevičiui ir Dominykui Butvilui. Pastarieji čia užvirė tikrą pragarą. Likus vienam greičio ruožui abu ekipažus skyrė nesuvokiamas laiko tarpas – 0,1 sek. Paskutinius kilometrus stabilesnis buvo daugiau patirties asfaltinėse trasose turintis Dominykas Butvilas. Jis tapo ralio nugalėtoju, o Lietuvo čempiono vardą užsitikrinęs Valerijus Gorbanas „ramiai“ atvažiavo trečioje pozicijoje.

Vienas įspūdingiausių sezonų

Taigi toks ralio sezonas yra tikra vyšnia ant Lietuvos automobilių sporto torto. Beje, šios apžvalgos pašnekovas, tinklaraščio „Ralio savaitė“ autorius Vilius Šaltenis prisimena ir daugiau intriguojančių sezono baigčių, nutikusių vos prieš keletą metų.

„Tikrai pamenu, jog bent kelių čempionatų likimas sprendėsi paskutiniuose etapuose. Paskutinis prisiminimas yra iš 2018-ųjų, kai Giedrius Notkus tapo čempionu, nepaisant Vaidoto Žalos dominavimo tais metais. Pavyzdžiui tie patys 2018-ieji metai ir „Winter“ ralis, kuriame B.Vanagą ir G.Notkų po finišo skyrė apskriti nuliai.

Asmeninio archyvo nuotr./Vilius Šaltenis (kairėje)
Asmeninio archyvo nuotr./Vilius Šaltenis (kairėje)

Manau, kad tokį šių metų sezoną lėmė daug įvairių ir skirtingų faktorių bei detalių, sukritusių ypatingai palankiai. Čempionate liko Vaidotas Žala, į kurio greitį visi aplinkiniai gali lygiuotis. Tuomet Martynas Samsonas pagaliau susikūrė patikimą automobilį, o taip pat nuo metų pradžios suko labai sudėtingus bei daugybę patirties suteikiančius sportinius kilometrus Europoje. Tai lėmė puikią Martyno sportinę formą. Krūvą kilometrų suko ir Vladas Jurkevičius, ypač lengvai prisijaukinęs naują automobilį, tad į sezono pradžią jis, kaip ir Martynas, atvyko puikios formos.

Valerijaus patirties bagažas bei savo automobilio pažinimas yra turbūt sunkiai išmatuojamas, o pridėjus pasirengimą kiekvienam Lietuvos ralio čempionato etapui turime tą itin retą reiškinį, kai čempionato naujokas bei svečias iš karto gali lipti ant kulnų greičiausiems vietiniams. Dominyko greitį ir galimybes visi puikiai žinome.

Prie šio itin „karšto“ ekipažų kokteilio pridėkime šių metų čempionato etapus. Žemaitijoje turėjome dulkes, didžiulį dėmesį bei konkurenciją iš Lenkijos čempionato dalyvių. Viekšniai mus pasitiko su visiškai kitokio profilio keliais, nei buvome įpratę. Rokiškyje kortas gerokai permaišė lietus pirmąją ralio dieną. Elektrėnuose viskas buvo kaip ir įprastai, o atgimusi „Aukštaitija“ pateikė ypatingų greičio ruožų.

Viską sudėjus išėjo tikrai vienas įspūdingiausių ralio sezonų Lietuvos istorijoje. Kadangi konkurencija pasidarė milžiniška, o raliai tikrai ne iš lengvųjų, natūraliai turėjo prasidėti greičiausiųjų klaidos, nes norint aplenkti varžovus buvo privalu išeiti iš komforto zonos bei ieškoti kitokių techninių, sportinių ar psichologinių sprendimų.

Pradedant Viekšniais, rimtesnes klaidas viename ar kitame ralyje padarė visi lyderiai išskyrus V.Gorbaną, kuris pelnytai ir išsivežė trofėjų į pietryčius. Su kiekviena klaida keisdavosi padėtis tiek čempionato įskaitose, tiek pačių lyderių galvose. Visą šią metamorfozę buvo galima juste justi tiek kiekvieno ralio atmosferoje, tiek ekipažų automobilių trajektorijose. Viso to apogėjus buvo pasiektas Aukštaitijoje. Manau šis ralis, kaip ir sezonas, dar ilgai gyvuos pokalbiuose“, – apibendrino Vilius Šaltenis.

Kiti metai intriguoja ne ką mažiau

Taigi, šių metų ralio sezonas buvo toks, kokių pasitaiko tikrai ne dažnai. Dauguma pastaraisiais metais jau buvo pripratę prie velniško Vaidoto Žalos tempo bei stabilumo ir stebėdavo tik mikrodvikovas jam už nugaros. Tačiau šiemet viskas buvo kitaip. Be to, tokia įvykių seka leidžia turėti pagrįstų lūkesčių, kad ir kitų metų sezonas galėtų būti bent jau panašus į 2021-ųjų. Pretendentų į šį titulą tik daugėja. Visiems puikiai žinomi Vaidotas Žala, Martynas Samsonas, Valerijus Gorbanas, nekvestionuojamo greičio Dominykas Butvilas, ateities Lietuvos čempionas Vladas Jurkevičius, galbūt savo taikiklį iki galo susikalibruosiantis Giedrius Notkus.

„Šį sezoną bus sunku perspjauti. Vien dėl automobilių įvairovės, kadangi prieš kiekvieną sezoną visada yra klaustukas – kas ir su kuo kitąmet važiuos. Tačiau kaip besusidėliotų kito sezono startinė rikiuotė, tikiu, kad kovų tikrai nestigs. Jei iš šio sezono lyderių kažkas kitąmet ir nebevažiuos, yra kas užims jų vietą. Juolab kad kitąmet prisideda ir vienas išvažiuojamasis etapas, kuriame ypač išryškės ekipažų profesionalumas“, – tvirtino Vilius Šaltenis.

Auga kokybė ir kiekybė

Pasak Viliaus Šaltenio, pastaruoju metu labai aiškiai matomas ralio augimas. Ir čia pašnekovas kalba ne tik apie lenktynininkų skaičių, naudojamą techniką, organizatorių sprendimus, bet ir visą ralio bendruomenės progresą bei dėmesį šiai disciplinai.

„Manau labai svarbu, kad lygis auga į daugelį pusių bei krypčių. Iš techninės pusės turime jau tikrai nemažai R kategorijos automobilių. Velniai griebtų, netgi patys gaminame R4 klasės automobilį, kuris jau susilaukė daug susidomėjimo. Tuomet žiniasklaidos lygis irgi kyla geometrine progresija. TV, videoblogai, tiesioginės transliacijos, straipsniai ir taip toliau. Tokio kiekio bei kokybės sklaidos niekada nėra buvę.

Jeigu finansai bei laikas leistų, turbūt galėtume turėti kokius 8 čempionato etapus. O ir be jų veiklos netrūksta, nes atsirado puikių, iniciatyvių žmonių. Šiais metais matėme puikių lietuvių pasirodymų svečiose šalyse. Ir kitais metais jų matysime turbūt dar daugiau.

Pagaliau turime žvyrinį Mini ralio čempionatą, ralio mokyklą, kurioje ralio „pradinukai“ skrieja žvyrkeliuose, o ne slalomo aikštelėse. Turime labai stiprų virtualų Lietuvos ralio čempionatą. Kitaip tariant – auksinis laikotarpis, kurį reikia saugoti, vertinti bei neperdegti“, – sakė pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius