Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„7bet Rally Lazdijai“ varžybose startuos net devyni ekipažai su N5 technika

Jau artėjantį savaitgalį, gegužės 17-18 dienoms Lazdijuose bus duotas startas šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionatui. Sezono prologu tapsiančias „7bet Rally Lazdijai“ varžybas, į kurias atvyks per aštuonias dešimtis dalyvių iš šešių šalių, organizuoja „Marimotors Racing“. Šįkart jūsų dėmesiui – naujienos apie N5 automobiliais čia startuosiančius ekipažus, rašoma pranešime.
N5 automobiliai Lietuvos ralyje
N5 automobiliai Lietuvos ralyje / Viliaus Šaltenio nuotr.
Temos: 2 Lazdijai Ralis

Lietuvos automobilių ralio čempionatas startuoja jau artėjantį savaitgalį Lazdijuose, tačiau dalis N5 technikos šiemet jau ne kartą ir ne du lenktyniavo ir yra pakankamai „apšilusi“.

Viskas prasidėjo dar gilią žiemą Lietuvoje bei Latvijoje. Vėliau, kai pas mus keliai bandė atsigauti po žiemos speigų, Martynas Samsonas su savo „Škoda Fabia N5“ lakstė Portugalijoje. Keliams Lietuvoje išdžiūvus, kas savaitgalį vienur ar kitur buvo rengiami testai, kuriuose įgūdžius žadino N5 „bernai“.

Generalinėje repeticijoje prieš „7bet Rally Lazdijai“, kuri vyko Visagine, buvo galima išvysti penkis N5 automobilius, o štai į Lazdijus suvažiuos net devyni šią techniką vairuojantys ekipažai.

Šiemet „Škoda Fabia N5+“ trijulė bus aptrupėjusi – iš jos pasitraukė Martynas Samsonas, kuris Lietuvoje dabar važiuos su BMW markės automobiliais. Tačiau vienas itin įdomus su N5 bei Martynu susijęs projektas bręsta „Samsonas Motorsport“ bazėje.

Pasitraukus Martynui, LARČ1 įskaitoje lieka važiuoti du vienas kito verti ir visą praėjusį sezoną itin smarkiai tarpusavyje lenktyniavę Linas Vaškys bei Eugenijus Sladkevičius. Abudu jie turėjo testus, abu važiavo praeitą savaitgalį Visagine. Tiesa, Linas Vaškys susidūrė su problemomis ir nefinišavo. Tuo tarpu Eugenijus Sladkevičius dar ir atsinaujino techniką prieš LARČ startą.

„Pasiruošti „7bet Rally Lazdijai“ manau pavyko gerai, automobilis turės naują širdį, tai viskas turėtų būti teigiamai. Aišku, įdomu kaip patiems pavyks atlaikyti tokią konkurenciją, nes panašu, kad niekas nesiruošia praleisti šitų varžybų ir TOP10 išsilaikyti manau bus reikalų, nes visi greiti bernai užsiregistravę. Na, manau po truputį įgausime tempą“, – teigė E.Sladkevičius

Tikroji pasiutpolkė bus šokama LARČ5 įskaitoje, kur net septyni N5 klasės ekipažai rungsis tarpusavyje. Tarp to septyneto – net trys naujokai, tad pirma apie juos.

Didžiausia staigmena yra Irmantas Buivydas, kuris, nusipirkęs iš Roko Steponavičiaus „Ford Fiesta N5“, su ja Visagino ralyje darė stebuklus ir visai nedaug trūko, kad būtų lipęs ant bendros įskaitos podiumo. Šis jaunojo lenktynininko tempas pakėlė antakius visiems mačiusiems jo važiavimą bei laikus, o ir pats Irmantas, iš tik priekiu varomos „Ford Fiesta R2T“ persėdęs į 4WD techniką, iškarto nusitaikė į greičiausius N5 „berniokus“.

„Nesame praleidę nė vienerių šio organizatoriaus varžybų. Čia dalyvavome kai buvo rengiamas Mini ralis, vėliau irgi važiavome, kai varžybos turėjo ralio sprinto statusą, o dabar sugrįšime jau kaip A lygos dalyviai. Augome kartu su šituo raliu. Tas kraštas, Lazdijų apylinkės mums kažkiek matytos, gal ir atkarpų greičio ruožuose bus važiuotų“, – sakė I.Buivydas

Kitas debiutantas N5 būryje yra iš Nedo Radišausko „VW Polo N5“ nusipirkęs Giedrius Firantas, kadaise visus žiūrovus be žado palikdavęs su „BMW M3“, o vėliau „Mitsubishi Lancer Evolution VIII“. Tai itin greitas lenktynininkas ir bus be galo įdomu stebėti kaip jam seksis prisipratinti prie visiškai kitokios filosofijos automobilio. Tiesa, Giedriaus debiutas galbūt bus iš pradžių kiek kuklesnis, nes ekipažas neturėjo normalių treniruočių ir pilnai automobilyje galės apsiprasti tik pačiuose Lazdijuose.

„Automobilis lyg bus paruoštas, bet neišbandytas. Jei būčiau silpnas – verkčiau kaip nespėju ir nepasiruošęs, tik gamta silpnų nemėgsta. Neturėsime papildomų treniruočių, Lazdijuose bus pirmas kartas su N5 ant žvyro“, – sakė G.Firantas.

Trečias debiutantas nebus visiškas debiutantas, nes Jaak Tammeka jau yra vairavęs Dariaus Biesevičiaus „Ford Fiesta N5“. Tai įvyko šią žiemą, „Winter Rally Aukštaitija“ varžybose bei praeitą savaitgalį Kėdainiuose, kur vyko Mini ralio pirmasis etapas. Kėdainiuose Jaak finišavo antras bendroje įskaitoje bei pasirodė su nauju dizainu – galbūt ir dažniau šį estą pamatysime Lietuvoje? Beje, Jaak tai bus debiutas LARČ.

Likę keturi lenktynininkai Lietuvos ralio bendruomenei su N5 technika jau puikiai pažįstami ir visi keturi turi savų tikslų bei kozirių. Pagal prognozes, pirmais smuikais šioje klasėje turėtų griežti Deividas Gezevičius, kuris prie N5 būrio pernai metais prisijungė tik įpusėjus sezonui. Visgi net vėlyvas prisijungimas parodė, jog Deividas kovos tik dėl aukščiausių pozicijų. Visą „Ford Fiesta N5“ automobilio priežiūrą bei tobulinimus atlikdamas savomis rankomis Deividas tikisi, jog įdėtas darbas atsipirks nuo pirmų kilometrų.

„Pirmajam startui ruošiuosi savaitgaliais, dienomis ir naktimis – visas laisvas laikas – vis dar prie automobilio. Todėl viliuosi, kad per varžybas automobilis važiuos sklandžiai ir leis pasimėgauti. Ralis ypatingas tuo, jog arti yra Lenkijos sienos, bus proga pigiau apsipirkti, nes viską išleidau automobiliui“, – juokavo D.Gezevičius

Dar vienas „Ford Fiesta N5“ automobilis, kurį bus labai įdomu sekti, priklauso Aurimui Eidžiūnui. Šis vilnietis, visą tarpsezonį skyręs savo vairavimo bei stenogramos lavinimui, jau prieš pora savaičių Visagine savo greičio ruožų laikas parodė, jog darbas nenuėjo veltui. Kitas svarbus dalykas yra tas, jog šalia Aurimo sėdės vienas perspektyviausių Lietuvos šturmanų – Ugnius Vainevičius.

„Ruošiamės raliui kaip visada. Garažas ruošia automobilį, o po Visagino jokių didelių darbų nėra numatyta – gal tokie profilaktiniai kaip sankabos keitimas ar viso automobilio peržiūra.

Iš Martyno Samsono gavome Ugnių Vainevičių, kuris užims šturmano poziciją Lazdijuose. Turėjome susirašymo treniruočių, papildomų testų neplanuojame, nes Lazdijuose bus „Shakedown“ greičio ruožas. Nematau jokių klausimų ar niuansų, kodėl mums turėtų kažkas nesisekti. Su Ugniumi pakankamai paprastai bendraujame ekipažo ribose ir viskas labai aišku, yra ir kuo pasidalinti, ir apsikeisti nuomonėmis. Ugnius tikrai turi ką pasiūlyti darbo tobulinimui.

Šio savaitgalio ralis labai ypatingas, nes tai sezono pradžia, o tai pat susijęs su mūsų pagrindiniais partneriais „7bet“, dėl ko mums labai smagu. Matome, jog konkurencija bus ypatingai didelė – vien N5 automobilių devyni, o ir R5 gretos pasipildė, taip pat keletas greitų „Mitsubishi Lancer Evolution“. Manau, kad jau ne tik TOP10, bet ir TOP15 yra labai stiprus Lietuvoje. Džiaukimės tobulėjančiu Lietuvos raliu“, – pasakojo A.Eidžiūnas.

VIDEO: Welcome to 7bet Rally Lazdijai 2024!

Po ne itin sėkmingo 2023 m. sezono atsitiesti bandys Paulius Beniušis bei Tomas Šmagarys. Pastarasis, kaip ir Aurimas, daug laiko skyrė treniruotėms su pasaulinio lygio treneriu Kristian Sohlberg. Tomas žiemos metu keletą savaičių krimto vairavimo bei stenogramos subtilybes tolimojoje Laplandijoje bei dalyvavo legendiniame „Arctic Lapland“ ralyje su savo „Hyundai i20 N5“.

Tuo metu Paulius Beniušis žiemą skyrė savo „Citroen C3 N5“ tobulinimui kas iškart davė vaisių – kaunietis be didesnių problemų sėkmingai finišavo Visagino ralyje, susukdamas nemažai sportinių kilometrų.

„7bet Rally Lazdijai“ varžybose dalyvių lauks per 100 km greičio ruožų, kuriuos prieš startą patikrinus „Dacia“ automobiliais važiuojantiems SAF ekipažams, prasidės kova tarp N5, R5 bei kitų kategorijų dalyvių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius