Tačiau šeštadienį varžybos prasidėjo ir keliolika lietuvių surėmė ietis septintame 2013-ųjų Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) etape. Dėl įvairių priežasčių dalis lietuvių dalyvauti atsisakė, tad kiekvienoje klasėje varžėsi tik po kelis ralio ekipažus. Viso – septyniolika, iš kurių du ekipažai buvo sudaryti iš lenkų, nusprendusių pasivaržyti su greičiausiais lietuviais.
Lyderiai – du
Septintas LARČ etapas įsimins sportininkų nesėkmėmis. Iš visų startavusių automobilių tik koks ketvirtadalis visą ralio distanciją įveikė be didesnių techninių nesklandumų ar lenktynininių incidentų.
Vienas jų trečiame greičio ruože ištiko tuometinį lietuvių įskaitos lyderį Ramūną Čapkauską. Jo ir Tomo Šipkausko „Mitsubishi Lancer Evo“ trečią GR pabaigė su padanga be oro – vienoje atkarpoje ją pradūrę, sportininkai prarado apie keturias minutes.
Nuo šio momento apie lyderio poziciją niekam net pasvajoti neleido Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas. Jie visą ralio distanciją įveikė per 58 min. 39,3 sek. ir prieš antroje vietoje likusius Giedrių Notkų su Daliumi Strižanu laimėjo daugiau nei dvi minutes. Trečias liko Vaidotas Žala su Dainiumi Alekna, G.Notkaus ekipažui pralaimėję kiek mažiau nei tris minutes.
Nesėkmių ruožas lietuviams
Lietuviams Lenkijos keliai nebuvo labai svetingi, ypač – dalyvaujantiems ir Europos ralio čempionato įskaitoje. Lietuvos ralio čempionatas vyksta kartu su Europos čempionatu, tačiau pirmasis vyksta tik šeštadienį, o greičiausių Europos ralistų kovos vyks ir visą sekmadienį.
Su greičiausiais europiečiais varžėsi trys lietuvių ekipažai: D.Butvilas su R.Vaitkevičiumi, Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku bei Martynas Samutis su Ramūnu Šaučikovu. Šeštadienį į finišą savo eiga atriedėjo tik D.Butvilo „Mitsubishi Lancer Evo“: V.Švedas trečiame GR užklimpo, o M.Samuitis paskutiniame, septintame GR, prakirto padangą bei likus keliems kilometrams iki „lietuviško“ finišo baigė pasirodymą.
Poz. | Nr. | Ekipažas Automobilis |
Grupė Klasė |
Laikas (min.) |
Atsilikimas Skirtumas |
---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Butvilas/Vaitkevičius Mitsubishi Evo X |
2 |
58:39.3 |
|
2 | 75 | Notkus/Strižanas Mitsubishi Evo IX |
2 |
1h00:55.2 |
2:15.9 2:15.9 |
3 | 74 | Žala/Alekna Subaru Impreza STI SPEC-C |
3 |
1h03:37.9 |
4:58.6 2:42.7 |
4 | 73 | Čapkauskas/Šipkauskas Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 |
1h07:21.6 |
8:42.3 3:43.7 |
5 | 52 | Domżała/Zawada Ford Fiesta |
6 |
1h08:57.9 |
10:18.6 1:36.3 |
6 | 77 | Raišys/Dusevičius BMW M3 |
7 |
1h09:51.5 |
11:12.2 0:53.6 |
7 | 80 | Pipiras/Babachinas Renault Clio |
4 |
1h10:20.6 |
11:41.3 0:29.1 |
8 | 66 | Kasperczyk/Syty Skoda Fabia |
6 |
1h10:28.9 |
11:49.6 0:08.3 |
9 | 39 | Survilaitė/Survilienė Mitsubishi Lancer Evo IX |
2 |
1h13:38.9 |
14:59.6 3:10.0 |
10 | 84 | Murnikovas/Valiulis BMW 325 |
7 |
1h15:12.6 |
16:33.3 1:33.7 |
Europos ralio čempionato įskaitoje po pirmos dienos, įveikus 90 km, greičiausias – prancūzas Bryanas Bouffier. Iš antros vietos tik septintame GR pasitraukus Robertui Kubicai, šią poziciją užėmė Kajetanas Kajetanowiczius, trečias – Michalas Solowowas.R.Kubica incidentą patyrė toje pačioje vietoje kaip ir M.Samutis bei airis Craigas Breenas.
Viduryje kelio, likus keliems kilometrams iki finišo, buvo išlindęs akmuo (ar kita kliūtis) ir šie trys sportininkai tos kliūties nepastebėję apgadino savo automobilius. Padangą prakirtęs M.Samuitis toliau net nebevažiavo, R.Kubica su ant šono gulinčiu dešiniu priekiniu ratu dar nuvažiavo iki finišo, o C.Breenas, važiuodamas ant ratlankio, taip pat sugebėjo finišuoti greičio ruože.
Sekmadienį Europos ralio čempionate lieka dar 89,35 km ilgio greičio ruožų, o finišas numatomas apie 21 valandą Lietuvos laiku.
Europos ralio čempionato įskaitos „Top 10“ po šeštadienio greičio ruožų:
Poz. | Nr. | Ekipažas Automobilis |
Grupė Klasė |
Laikas (min.) |
Atsilikimas Skirtumas |
---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Bouffier/Panseri Peugeot 208 |
2 |
55:12.7 |
|
2 | 7 | Kajetanowicz/Baran Ford Fiesta R5 |
2 |
55:29.5 |
0:16.8 0:16.8 |
3 | 4 | Sołowow/Rozwadowski Ford Fiesta RRC |
2 |
56:18.6 |
1:05.9 0:49.1 |
4 | 1 | Kopecky/Dresler Skoda Fabia S2000 |
2 |
56:23.7 |
1:11.0 0:05.1 |
5 | 10 | Hołowczyc/Kurzeja Ford Fiesta RRC |
2 |
56:59.6 |
1:46.9 0:35.9 |
6 | 9 | Kościuszko/Szczepaniak Ford Focus R5 |
2 |
57:02.8 |
1:50.1 0:03.2 |
7 | 26 | Staniszewski/Drahan Ford Fiesta S2000 |
2 |
57:16.7 |
2:04.0 0:13.9 |
8 | 2 | Breen/Vanneste Peugeot 207 S2000 |
2 |
57:17.4 |
2:04.7 0:00.7 |
9 | 24 | Oleksowicz/Kuśnierz Ford Fiesta S 2000 |
2 |
57:28.6 |
2:15.9 0:11.2 |
10 | 27 | Gryazin/Chumak Ford Fiesta S 2000 |
2 |
57:52.2 |
2:39.5 0:23.6 |
16 | 11 | Butvilas/Vaitkevičius Mitsubishi Evo X |
2 |
58:39.3 |
3:26.6 0:07.0 |