Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„European Le Mans“ treniruotėse – Juliaus Adomavičiaus tobulumo paieškos

Šį sekmadienį Le Castellet prieigose esančioje trasoje startuoja trečiasis „European Le Mans“ serijos 4 valandų lenktynių etapas. „Paul Ricard“ trasoje jau ketvirtadienį ūžė automobiliai laisvųjų treniruočių metu, tarp kurių – ir du „Inter Europol Competition“ LMP3 „Le Mans Prototype“ gražuoliai. Vieną iš jų gainiojo ir trasos posūkius bei kvapą gniaužiantį greitį istorinėje Mistralio tiesiojoje mėgino prisijaukinti jaunasis Lietuvos talentas Julius Adomavičius.
Julius Adomavičius, treniruotės Paul Ricard trasoje Europos Le Mano serijoje
Julius Adomavičius, treniruotės Paul Ricard trasoje Europos Le Mano serijoje / Komandos nuotr.

Ketvirtadienio treniruočių patirtys

LMP 3 (ir kitų šios serijos klasių dalyvių, kaip LMP 2 bei LMGTE) laukė dviguba treniruotė – rytinė ir popietinė. Ryte komanda ir lenktynininkai dirbo su pačiais automobilių nustatymais ir reguliavimais: siekdami maksimalaus stabilumo, geriausio padangos sukibimo, ir, tuo pačiu – geriausio rezultato trasoje.

Nors neoficialių treniruočių metu komanda naudojo toli gražu ne pačias naujausias padangas, nustatymams ir technikos kalibravimui to visiškai užteko. Po pirmosios ganėtinai trumpos treniruotės sesijos, po pietų laukė kur kas daugiau treniruočių 5,771 km ilgio trasoje. Nors kai kuriuos papildomus elementus (pvz., stabdžių balansą) gali reguliuotis ir patys sportininkai važiavimo metu, didžioji dalis darbų padaroma komandos inžinierių, bolidą kaskart prieš lenktynes reguliuojant pagal konkrečią trasą.

Ryte pravažiavęs apie 11 ratų, Lietuvos sportininkas Julius Adomavičius neslėpė, kad lūkesčiai (ar nusiteikimas) prieš etapą buvo kiek kitokie. Po treniruočių simuliatoriumi ir teorinių žinių apie trasos konfigūraciją ir reljefą, kai kurios trasos ribos (vadinamieji kerbai) kur kas aštresni, o Mistralio tiesioji – velniškai ilga ir greita. Tad po jos aštrių dešinių posūkių serija – ganėtinai pavojinga.

VIDEO: Greičiausias Juliaus Adomavičiaus ratas Europos Le Mano serijoje Catellet trasoje

Po truputį jaukindamasis LMP3 bolidą, popietinės treniruočių sesijos metu po Mistralio tiesiosios, kuri yra 1,8 km ilgio, Julius jau buvo pasiekęs 277 km/h greitį. Tiesa, trasoje važiuojantys LMP 2 tipo automobiliai už lietuvio valdomą LMP 3 tipo „Ligier JS P320 – Nissan“ (ir kitus šios klasės bolidus) – vidutiniškai 7 sekundėmis greitesni.

Žinant, kad šio tipo lenktynėse pirmą ir dvyliktą vietas gali skirti vos šimtosios sekundės dalys, tai – itin didelis skirtumas.

Deja, treniruočių metu varžybų sustabdymų ir raudonų vėliavų išvengti nepavyko, tad visi komandos sportininkai sėkmingai išmėginti trasos nespėjo, tam buvo skirta oficialių treniruočių diena – penktadienis.

Bronzinės licencijos taisyklė

Visi komandos sportininkai turėjo bendrą 1,5 valandos trukmės treniruotę nuo 13 valandos (14 valandos Lietuvos laiku), o nuo 16.30 val. pusvalandis skirtas tik FIA bronzinių licencijų turėtojams: toks sportininkas kiekvienoje šioje bei LMGTE įskaitose dalyvaujančiose komandose – privalomas.

VIDEO: Juliaus Adomavičiaus treniruotės Prancūzijoje, Europos Le Mano serijos lenktynėse

Juliaus Adomavičiaus atstovaujamoje komandoje „Inter Europol Competition” tai – 35 metų italas Mattia Pasini, daugiau žinomas kaip daugkartinis pasaulinių „Moto GP“ lenktynių nugalėtojas ir čempionas, automobilių sportą išmėginęs visai neseniai. Kitas Juliaus komandos draugas – jaunasis Lenkijos sportininkas Mateusz Kaprzyk, karjerą 2014 metais pradėjęs kartingo sporte, 2019-aisiais savo jėgas išmėginęs kėbulinių automobilių varžybose, „Porsche Sprint Challenge Central Europe“ serijoje.

Penktadienio nuotykiai: nuotolinis Juliaus Adomavičiaus egzaminas

Treniruočių diena Juliui Adomavičiui prasidėjo... egzaminu universitete. Nuotoliniu būdu atsiskaitęs, praktiškai iš egzamino Lietuvos sportininkas šoko tiesiai į sportinį automobilį. Treniruočių metu, inžinieriai nuolat keitė nustatymus, siekdami tobulumo ir maksimalaus bolido sukibimo su trasa: keli milimetrai reguliuojant ir automobilio valdymas posūkiuose kardinaliai keičiasi.

„Iš tikrųjų, abi treniruočių dienos buvo skirtos automobilio kalibravimui ir geriausiam galimam sureguliavimui pagal esamą trasą. Tiek ir mano, tiek ir komandos draugų važiavimo metu, ieškojome geriausių sprendimų, kad „nebėgtų“ automobilio galas, tuo pačiu, užtikrinant ir maksimaliai gerą tempą“, – teigė Julius Adomavičius.

Komandos laukė dar viena treniruotė šeštadienio rytą, nuo 9.00 valandos. Tai – paskutiniai 1,5 h trukmės „pasispardymai“ prieš 14 h įvyksiančią kvalifikaciją: pastarosios – vos 10 minučių. Pagal preliminarų dalyvių sąrašą, „European Le Mans“ serijos trečiajam etapui ruošėsi 42 komandos, iš kurių 15 varžysis toje pačioje „LMP 3” įskaitoje, kaip ir Juliaus komanda.

Tiesioginę kvalifikacijos bei varžybų transliaciją galima stebėti oficialiame varžybų serijos „Youtube“ kanale, o visa informacija apie prestižines lenktynes, komandas ir tvarkaraščio detales – jų internetiniame puslapyje https://www.europeanlemansseries.com.

VIDEO: LIVE FR - Qualifications - Le Castellet Round 2021

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius