Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 05 29 /19:18

„Formulė 1“ patvinusiame Monake: apmaudi „Ferrari“ klaida ir lietus paskandino Ch.Leclercą

Ir treniruočių metu, ir kvalifikacijos metu „Ferrari“ pilotai buvo akivaizdžiai greitesni už savo konkurentus. O „Red Bull“ meksikietis S.Perezas lenkė dabartinį čempionato lyderį, savo komandos draugą M.Verstappeną. Tačiau lietaus palaistytas Monakas viską apvertė aukštyn kojomis.
Monako GP nugalėtojas S.Perezas (Red Bull)
Monako GP nugalėtojas S.Perezas (Red Bull) / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kokios lenktynės! Iš pradžių 40 min. atidėtas startas dėl lietaus. Po to – keisti „Ferrari“ sprendimai 19-21 ratuose (ir vėl kaltas lietus) chaotiškai keisti padangas, kurie atėmė iš Charleso Leclerco pirmąją vietą. O C.Sainzui pritrūko pusantros sekundės, kad į trasą grįžtų prieš S.Perezą. Tai buvo esminis posūkis lenktynėse.

Taigi, nors monakietis Ch.Leclercas buvo pats greičiausias dvi treniruočių ir kvalifikacijos dienas, iš dalies pasikartojo pernykštis prakeiksmas, kai, laimėjęs kvalifikaciją, Charlesas negalėjo startuoti dėl pavaros gedimo (po smūgio į atitvarus Q3 pabaigoje). Tačiau šiemet smūgį sudavė savos komandos vadovai.

Taigi „Red Bull“ padidino persvarą prieš „Ferrari“ konstruktorių įskaitoje, o Maxas Verstappenas dar šiek tiek atsiplėšė nuo bičiulio ir didžiausio konkurento Charleso Leclerco.

Greičiausią ratą nuvažiavo ir papildomą tašką laimėjo pabaigoje padangas pasikeitęs L.Norrisas.

Lenktynes „papuošė“ vienintelė rimta avarija – Mickas Schumacheris perlaužė bolidą per pusę, tačiau pats nenukentėjo. Smulkesnis lenktynių aprašymas – žemiau. Svarbiausių Monako GP įvykių VIDEO nuorodą rasite čia.

FINIŠAS! S.Perezo (Red Bull) trečioji pergalė karjeroje (prieš tai laimėjo Baku ir Bahreine). Antras C.Sainzas (Ferrari). Trečias – M.Verstappenas. Be abejo, „Ferrari“ graužia nagus po abejotino sprendimo staiga pakviesti Ch.Leclercą keisti padangų. Jis finišavo tik ketvirtas, nors pirmąją vietą beveik turėjo rankose.

Likus 4 min. įveikti 59 ratai. Taigi visi finišavę dešimtuke gaus pilnus taškus.

Likus 10 min. Tarpai tarp lyderių ketvertuko minimalūs, mažesni nei sekundė. Įtampa auga. O F.Alonso (P7) pravažiuoja greičiausią lenktynių ratą!

Likus 18 min. iki laiko ribos jau įveikti 47 ratai. Tam, kad pilotai gautų visus taškus, jie turi nuvažiuoti 75 proc. iš numatytų 77 trasos ratų (taigi 57 ratus).

A.Albonas (Williams) stoja boksuose, lenktynės baigtos dėl gedimo.

L.Norrisas, turintis atotrūkį nuo F.Alonso (P7), stoja vidutinių padangų.

Likus 21 min. Ch.Leclercas ima pamažu artėti prie M.Verstappeno. F.Alonso (P7) už savęs tebelaiko L.Hamiltoną.

Likus 31 min. teisėjai leidžia naudoti DRS. O lenktynių pradžios laikas vis tik skaičiuojamas nuo teorinės jų pradžios – 16 val. Taigi numatomas finišas, jei nebus sustojimų, 19 val.

M.Verstappenas (P3) kol kas greitesnis už Ch.Leclercą ir bandys vytis C.Sainzą (P2). Bus įdomu, jei atkirps tą sekundę.

E.Oconas gavo 5 sek. baudą už susidūrimą su L.Hamiltonu.

33/77. Saugos automobilis (SC) pasitraukia. Lyderių rikiuotė Perezas, Sainzas, Verstappenas, Leclercas, Russelas.

31/77. Lenktynės tęsiamos. Perezas su Verstappenu išvažiuoja geltonomis vidutinio kietumo padangomis, o Sainzas su Leclercu – kietosiomis, važiavusiomis jau 10 ratų. Russelas (P5) – irgi su vidutinėmis. Ši taktika pasiteisins, jei vėl reikės peršokti į lietaus padangas. O jei ne, ar atlaikys geltonosios iki finišo? Nes ekspertai joms prognozuoja 30 kokybiškų ratų.

30/77. Raudona vėliava. Trasa valoma po avarijos, atstatomi atitvarai. Primename, kad lenktynės gali tęstis ne ilgiau 3 val. Tačiau vargu, ar bus įskaičiuota pirmoji valanda, kai dėl lietaus lenktynės iš esmės nevyko. Lenktynės iš eigos bus atnaujintos 18.15 val.

27/77. Didelė M.Schumacherio avarija. Galinė bolido dalis visai nulūžo. Laimei, minkštieji barjerai puikiai sugėrė smūgį. Saugos automobilis trasoje.

AFP/„Scanpix“ nuotr./M.Shumacherio avarija Monake
AFP/„Scanpix“ nuotr./M.Shumacherio avarija Monake

26/77. K.Magnussenas pastatė bolidą į garažą, jam lenktynės baigtos. A.Albonas važiuoja prakirstu galiniu ratu. M.Verstappenas sako jaučiantis svilėsių kvapą.

22/77. Nesuprantami „Ferrari“ veiksmai. Kodėl Leclercas staiga pakviestas keisti padangų kietomis, nuvažiavęs tik porą ratų tarpinėmis? Jis praranda pozicijas... nes dar turi laukti, kol iš pitų išvažiuos C.Sainzas. Didelis lūžis lenktynėse.

Paeiliui stoja ir „buliai“ Perezas su Verstappenu. Lyderių penketas toks: Perezas, Sainzas, Verstappenas, Leclercas, Russelas. Ką sau galvoja „Ferrari“, planuodami sustojimus?

20/77. Graži kova dėl P8 tarp E.Ocono ir L.Hamiltono. „Alpine“ pilotas nor ir prastesnėmis (lietaus) padangomis, sėkmingai gina poziciją.

19/77. Ch.Leclercas keičia padangas ir grįžta į P3 paskui S.Perezą. S.Perezas kol kas lekia su vėjeliu. Jei stos C.Sainzas, S.Perezas taps lyderiu. Geras taktinis „Red Bull“ ėjimas.

18/77. L.Norrisas irgi stoja keisti padangų. M.Schumacheris pažeidžia priekinį sparną. L.Hamiltonas spaudžia E.Oconą ir stumteli jį.

17/77. Tarpinės padangos dedamos ir S.Perezo bolidui. Grįžta į P5 paskui L.Norrisą.

16/77. L.Hamiltonas keičia padangas tarpinėmis. Grįžta į P9.

14/77. P.Gasly lenkia ir D.Ricciardo (P13). Ch.Leclercas komandai sako, kad kol kas nestos keisti padangų tarpinėmis. Matys stos tuomet, kai bus galima rinktis „Slick“ tipo ratus.

12/77. P.Gasly (Alpha Tauri), pasinaudojęs tarpinių padangų privalumais, posūkyje aplenkė G.Zhou (Alfa Romeo). Tokių lenkimų daug nematysime. S.Perezas užsimena komandai, kad galima keisti padangas tarpinėmis.

7/77. S.Vettelis ir P.Gasly stoja keisti padangų tarpinėmis. Lenktynių tempas didėja.

2/77. Starto procedūra neeilinė. Pilotai vienas paskui kitą pajuda į startą pasitraukus SC (raudonas „Mercedes“). Taigi lenkti tokiomis sąlygomis – kol kas jokių šansų. Trasa slidi, matomumas prastas. Gasly, Schumacheris, Strollas ir Latifi stoja tarpinių žalių padangų keisti lietui skirtomis mėlynomis.

1/77. Paskui saugos automobilį važiuodami lietaus padangomis bolidai slidinėja, padangą po smūgio į sieną pradūrė L.Strollas. Klaidą padaro N.Latifi.

16.55 val. rodoma, kad iki atidėto starto – 10 min.

Raudona vėliava po formavimo rato. Lenktyniauti nesaugu. Startas atidedamas.

Formavimo ratas. Daug purslų, bolidai iš vietos pajuda sunkiai. Trasa vietomis plaukia. M.Schumacheris komandai „Haas“ sako: „dar niekuomet nebuvau taip sušlapęs bolide“.

Startas atidėtas. Monaką prieš lenktynes plovė lietus! Bus įdomios 78 ratų lenktynės beveik 3,5 km ilgio trasoje. Dilema, kokias padangas rinktis. Startas dėl lietaus atidėtas 16 min.

Pastarąjį kartą lenktynės per lietų čia vyko 2016 m. Tąkart startavęs iš P3, lenktynes laimėjo L.Hamiltonas. Taigi šansų aplenkti varžovus visad yra. 2021 m. čia pergalę šventė M.Verstappenas, 2019 m. L.Hamiltonas, 2017 m. – S.Vettelis.

Starto tvarka:

Charleso Leclerco pergalė kvalifikacijoje (kaip ir pernai) nekėlė abejonių. Ir netgi Q3 pabaigoje įvykusi S.Perezo avarija ir vėliau sekęs kontaktas su C.Sainzu jau nieko nebekeitė – monakietis iššovė pirmuoju bandymu trečiojoje kvalifikacijos dalyje ir jo niekas nebūtų aplenkęs. Kvalifikacijos ir treniruočių metu įvykusias avarijas rasite čia.

Akivaizdu, kad L.Hamiltonas šiame sezone per lėtas, kad mestų iššūkį (jis kvalifikacijoje tik P8). M.Verstappenas, kvalifikavęsis P4, pripažino, kad šis savaitgalis jam – ne iš lengvųjų. Tiesa, jei būtų palankiai susiklosčiusios aplinkybės, jo pozicija gal ir būtų aukštesnė. Bet jokiu būdu ne „pole“ – aplenkti Charleso Leclerco niekas nesitikėjo.

Tačiau yra papildomų sąlygų. Jei nelis, tikimasi tik vieno sustojimo lenktynių, nes Monako asfaltas padangoms kenkia nedaug. Taigi erdvės strateginiams žaidimams beveik nelieka.

Tačiau lietaus tikimybė, sinoptikų teigimu, padidėjo nuo 25 iki 60 proc. Ši aplinkybė tikrai galėtų sujaukti ramybę net ir „Ferrari“ stovykloje.

Laukiame starto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai