Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Formulės 1“ komandos ir pilotai – apie sustojimų taktiką lenktynėse

Daugelis mano, kad padangų veiksnys šiame sezone gali tapti esminiu, o bolido greitis nebus toks svarbus, kaip sugebėjimas valdyti padangų dėvėjimąsi ir parinkti efektyvią lenktynių strategiją.
Sebastianas Vettelis
Sebastianas Vettelis / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Fernandas Alonso nepritaria šiam teiginiui, sakydamas, jog geriausias bolidas visgi turės pranašumą.

Fernando Alonso, „Ferrari“: „Kaip visada, „Formulėje 1“ greičiausias ir geriausias bolidas sezono pabaigoje leis lenktynininkui iškovoti čempiono titulą.

Strategija taip pat turi reikšmės, galbūt vienų – dviejų lenktynių likimą išspręs būtent šis veiksnys, kai kažkas už greito bolido vairo atiduos pergalę dėl padarytos klaidos, tačiau esant 19 ar 20 Didžiųjų Prizų, tokios klaidos beveik nepastebimos. Svarbiausia pasiekti bolido maksimalų greitį, o mes to ir siekiame.

Šiemet turėsime daug variantų. Kartais geriau paaukoti keletą ratų, kai suprantate, jog prarasite greitį atkarpos pabaigoje, tačiau galiausiai turėsite vienu sustojimu mažiau. Tokius sprendimus priimti nelengva, tačiau turime vadovautis kuo lankstesniais metodais kiekvienose lenktynėse.“

„Red Bull Racing“ vadovas Christianas Horneris sutinka su tais, kurie mano, jog mes pamatysime daug strategijos variantų Didžiojo Prizo metu.

Ch.Horneris, „Red Bull“: „Lenktynės pasikeis – sustojimų skaičius išaugs, komandos rinksis skirtingus strategijos variantus, tačiau sąlygos visiems vienodos, reikia padaryti viską, kad suprastume padangų arbą ir sukurtume maksimaliai efektyvų planą. Pernai mes buvome labai konkurencingi pagal šį rodiklį, pažiūrėsime, kokia situacija bus 2011 metais.“

„Mercedes GP“ vadovas Rossas Brawnas mano, kad daugelyje lenktynių komandos darys po tris sustojimus.

R.Brawnas, „Mercedes GP“: „Pirelli“  padangų charakteristikos linijiniu būdu distancijoje blogėja, o paskui staiga praranda efektyvumą – jeigu prarasite šį periodą, tai prarasite daug laiko.

Reikia rasti nustatymus, leidžiančius nuvažiuoti ratus geriausiu tempu ir su kuo mažiau sustojimų boksuose. Manau, dažniausiai komandos rinksis trijų sustojimų variantus – jeigu teks keturis kartus stoti boksuose, vadinasi, jums padangos dėvisi labiau, nei reikia. Atlošti laiką, sugaištą papildomam sustojimui, bus labai sunku.

Daug kas priklausys nuo trasos charakteristikų, pavyzdžiui, Monake sustojimai labai trumpi, todėl ten papildomo sustojimo laiko praradimas ne toks didelis. Viską nulems detalės – jeigu bolidas greitesnis distancijoje su keturiais sustojimais, galimas ir toks variantas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius