Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Gevara Punks Racing“: nuo gatvinio „subariko“ žiemos džiaugsmams iki Lietuvos ralio sprinto čempionato

Praėjusiais metais vieni iš Lietuvos Mini ralio čempionato SGC-4 klasės lyderių Benas Šimkus ir Vaidas Paulikas verčia naują karjeros puslapį. Vos prieš kelerius metus savo žygį automobilių sporte pradėjęs duetas artėjančiame sezone nusprendė savo „Subaru“ automobiliu startuoti Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionate. Duetas greičio ruožuose gins „Gevara Punks Racing“ komandos garbę. Tačiau už būsimo sezono lūkesčius ne ką mažiau intriguojanti yra šio dueto atsiradimo automobilių sporte istorija, rašoma pranešime.
„Gevara Punks Racing“
„Gevara Punks Racing“ / Komandos nuotr.

Ieškojo žiemos pramogų – rado naują aistrą

Ekipažo vairuotojas Benas Šimkus pasakoja, kad planų lenktyniauti ant žvyro jis niekada neturėjo. Priešingai – sportininkas buvo pasinėręs į visiškai kitokią discipliną ir lenktyniavo motociklų plento žiedo lenktynėse.

Tačiau motociklų sporto sezonas tęsiasi tik šiltuoju metų laiku, todėl artėjant vienai iš žiemų Benas Šimkus nusprendė, kad užteks stebėti, kaip automobiliais žiemą ant sniego linksminasi draugai ir pats įsigijo visais ratais varomą „Subaru Impreza WRX“.

„Mano geriausias draugas turėjo „Subaru“, važiuodavo į „Winter Games“ varžybas ir mane pasikviesdavo pabūti mechaniku, padėti jam. Taigi, prie autosporto šiek tiek būdavau, bet pats nevažiuodavau. Tačiau po vienerių varžybų važiuojant namo tam draugui prasitariau, kad visai smagu būtų ir man pabandyti važiuoti. Tuomet jis man pasakė, kad bendras mūsų pažįstamas turi „Subaru“ su variklio defektu ir galbūt už protingą kainą parduotų. Užsikabinau už tos minties ir galiausiai tą „Subaru“ nupirkau“, – sakė Benas Šimkus.

Komandos nuotr./Benas Šimkus ir Vaidas Paulikas
Komandos nuotr./Benas Šimkus ir Vaidas Paulikas

Kadangi automobilis buvo nupirktas su variklio defektu, jo tvarkymas užtruko, o kol vyko jo remonto darbai, baigėsi ir tų metų žiema. Benas Šimkus dar spėjo sudalyvauti viename „Winter Games“ etape, tačiau ten sniegu pasidžiaugti neteko – atšilus orui trasoje juodavo asfaltas.

Pavėlavęs į žiemos sezoną sportininkas galvojo, ką su „Subaru“ veikti toliau. Pabandęs pavažiuoti keliuose slalomuose jis suprato, kad tokio stiliaus varžybos jo nežavi. Tuomet jis sulaukė pasiūlymo iš draugo nuvykti į „Auto-moto parką“ ir ten „Subaru“ išbandyti ant žvyro.

„Draugas man davė žvyrines padangas ir aš nuvažiavau į „Auto-moto parką“. Ir pradėjęs važiuoti ant žvyro aš supratau, kaip tai yra smagu, pamačiau tą tikrąją „Subaru“ prigimtį, kai jis važiuoja skersas. Likau tikrai sužavėtas ir nuo tos dienos atsirado naujų minčių, kad reikia startuoti kokiose nors varžybose ant žvyro. Dar keletą kartų buvau pasitreniruoti „Auto-moto parke“, bet jau supratau, kad čia yra nauja mano aistra“, – sakė Benas Šimkus.

„Mini ralio“ virsmas iš asfaltinio į žvyrinį – laiku ir vietoje

Iš pradžių Benas Šimkus galvojo, kad savo jėgas išmėgins tradiciniame ralyje „Aplink Lietuvą“ ar „Mini ralio“ varžybose. Tačiau pastarąją lenktynių seriją raliu buvo galima vadinti tik teoriškai, kadangi jį sudarė ant asfalto vykstantys etapai, labiau panašūs į klasikinio ir greituminio slalomo kokteilį.

Visgi vėliau situacija pasikeitė Beno Šimkaus naudai, kadangi visi Lietuvos mini ralio čempionato organizatoriai vieningai sutarė, jog C lygos ralis turėtų taip pat vykti ant žvyro. Tai buvo puiki žinia Benui Šimkui ir jis nusprendė, kad ralyje „Aplink Lietuvą“ nebestartuos, o debiutuos „Mini ralio“ varžybų serijoje tuomet su dar visiškai standartiniu automobiliu, kuriame nebuvo jokių sportinių modifikacijų. Tiesa, turėti automobilį čia nepakako – reikėjo ir šturmano, kuris vairuotojui skaitytų stenogramą.

„Šturmanu tapo mano klasiokas, geras draugas Vaidas Paulikas. Abu mes esame kilę iš Tauragės. Jis anksčiau buvo šiek tiek šturmanavęs kitam mano draugui. Pasiūliau jam važiuoti kartu ir ekipaže esame iki šiol“, – pasakojo pašnekovas.

Komandai pirmame sezone pavyko sukirsti rankomis ir su keliais partneriais – UAB „Bekonas“ ir UAB „Namams“. Debiutinis sezonas ekipažui klostėsi permainingai, tačiau sezono gale Benas Šimkus tapo vicečempionu ir bendroje įskaitoje užėmė penktąją vietą.

Komandos nuotr./Benas Šimkus ir Vaidas Paulikas
Komandos nuotr./Benas Šimkus ir Vaidas Paulikas

Automobilį iškart ruošė su mintimi apie aukštesnę lygą

Kaip pasakojo Benas Šimkus, ruošiantis startuoti „Mini ralio“ varžybose jo galvoje jau kirbėjo mintys apie ateitį. Dėl šios priežasties į „Subaru“ buvo sumontuoti ne tuo metu reikalaujami puslankiai, o pilni, homologuoti saugos lankai. Kaip vėliau paaiškėjo, tai buvo teisingas sprendimas, kadangi pirmame šių metų „Mini ralio“ sezono etape Lazdijuose, paskutinio greičio ruožo paskutiniame kilometre duetas neišsilaikė ant kelio ir jų „Subaru“ virto. Tąkart sėkmė visiškai nenusisuko – automobilis tik prigulė ant šono.

Galiausiai išsilaižę žaizdas ir laimėję trejas iš penkerių sezono varžybų Benas Šimkus bei Vaidas Paulikas užsitikrino vietą ant podiumo SGC-4 klasėje, o bendroje įskaitoje vairuotojas iškovojo dar ir trečiąją poziciją. Tiesa, įdomu tai, kad abu ekipažo nariai už rezultatus savo klasėje pasipuošė skirtingos prabos medaliais.

„Esminiu aspektu sezone buvo tai, kad mes praleidome vienerias varžybas dėl to, kad dar važiavau ir su motociklais ir priėmiau sprendimą praleisti „Mini ralio“ etapą. Dėl šios priežasties sezone tapau vicečempionu, nors mano šturmanas Vaidas čempiono titulą iškovojo. Atrodo, kaip taip gali būti, kai važiuojame viename automobilyje, bet ralyje matematika vairuotojams ir šturmanams yra individuali ir taškai susidėliojo būtent taip“, – kalbėjo Benas Šimkus.

Komandos nuotr./„Gevara Punks Racing“
Komandos nuotr./„Gevara Punks Racing“

2023-iaisiais – naujas karjeros puslapis

Kitų metų ralio sezone Beno Šimkaus ir Vaido Pauliko duetas startuos po „Gevara Punks Racing“ komandos vėliava ir savo vertę bandys įrodyti jau nebe „Mini ralio“, bet Lietuvos ralio sprinto čempionate, vadinamojoje B lygoje. Kaip sako ekipažo vairuotojas, norisi daugiau sportinių kilometrų ir didesnio renginio formato, nes nemažai etapų vyks kartu su A lyga – Lietuvos automobilių ralio čempionatu.

„Kitame sezone turėsime dar daugiau iššūkių, tačiau mūsų užnugaryje bus stipri komanda „Gevara Punks Racing“. Labai džiaugiamės, kad su tarptautine logistikos kompanija „Gevara“ radome bendrų sąlyčio taškų ir sulaukėme šių partnerių palaikymo. Bandysime parodyti dar geresnius rezultatus.

Tam ruošiamės ir tobulindami savo „Subaru“. Dėsime kitus amortizatorius. Jie buvo standartiniai, o dabar naudosime specialius žvyrinius, kurie atitinka sprinto techninius reikalavimus. Bus tikrai smagiau šokti per tramplinus. Taip pat pagal reglamento reikalavimus turėsime įsidėti tam tikrą restriktorių. Važiuosime SG-4 klasėje, kurioje nuo standarto labai nutolti neleidžiama. Sieksime būti konkurencingi savo klasėje. Tikrai nesivaržysime su R5 ar N5 automobiliais, tačiau su klasės oponentais laukia tikrai intriguojanti kova“, – kalbėjo Benas Šimkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius