„Fast Lap“, kaip jau įprasta, idealiai tilpo į iš anksto paskelbto grafiko laiko normas: 11.30 val. turėjusi prasidėti techninė komisija būtent tokiu metu ir prasidėjo, o 13.15 val., anot tvarkaraščio, prasidėsiantis pirmosios grupės apšilimo važiavimas būtent tokiu metu ir prasidėjo.
Beveik visiems lietuviams, kaip minėta, ši trasa buvo visiškai nauja: dalis jos konfigūracijos eina tradicinės „Bikernieki“ autosporto komplekso „Auto“ trasos vingiais, tačiau daugiau nei pusė jos – visiškai kita. Labai klastingi, vietomis – siauri ir kalnuoti posūkiai per apšilimo važiavimus uždavė ne vieną mįslę tiek mūsų tautiečiams, tiek keliems dalyvavusiems latviams, mat „Moto“ yra naudojama labai retai bei vos keli mūsų „braliukai“ dar prieš „Fast Lap“ buvo lenktyniavę čia anksčiau.
Andriaus Lauciaus nuotr./Antrojo „Fast Lap“ etapo akimirka |
Kokia trajektorija važiuoti čia? Kaip įveikti šitą posūkį? Kaip važiuoti čia, kad automobilio užpakalis neslįstų? Oho, čia pavojinga vieta! Tai – tik keli dalyvių išsireiškimai, apvažiavus keletą ratų paskui saugos automobilį apšilimo važiavimuose. Ne itin gausiai susirinkusiems žiūrovams tai žadėjo viena – vaizdų bus. Kaip pasirodė vėliau, nuojauta neapgavo.
Jonas Poškus, Paulius Insoda, Mantas Neverdauskas – šių žmonių renginio žiūrovai laukė turbūt labiausiai. J.Poškaus „Mitsubishi Lancer Evo“ pavarų dėžė neatlaikė apkrovų pirmajame „Fast Lap“ etape Kačerginėje, M.Neverdauskas su „Honda Civic“ jame nedalyvavo dėl techninių problemų, o galingiausią automobilį tądien – „Audi Xtra Coupe“ – vairavęs P.Insoda dėl įvairių šią mašiną gana dažnai užklumpančių problemų varžybose startuoja itin retai.
Tačiau šįkart prieš lenktynes „Bikernieki“ komplekse visų trijų pavardės buvo įrašytos išankstinės dalyvių registracijos sąraše.
Andriaus Lauciaus nuotr./Paulius Insoda, „Audi Xtra Coupe“ |
Visi šie „Fast Lap“ favoritai buvo įrašyti į pirmąją grupę, kurioje buvo ir absoliutus pirmojo „Fast Lap“ etapo nugalėtojas Tomas Gruzdys bei ne vienas „Honda“ markės automobiliais gerus rato įveikimo laikus nuolat rodantys Kornelijus Gurčinas, Valdas Laurinkevičius ir kiti. Tad žiūrovai jau 14 valandą turėjo progą suskubti atlikti paskutinius gėrimų ar maisto pirkimus bei keliones į tualetą – 14.15 val. prasidėjo šios grupės įskaitiniai važiavimai.
Tačiau čia teko kiek nusivilti – M.Neverdauskas, pasirodo, vėl turi techninių problemų, tad jo startas ir antrame „Fast Lap“ etape neįvyko. O P.Insoda, pradžiuginęs visus keliais įspūdingai atrodančio
Andriaus Lauciaus nuotr./Tadas Lučkaitis, „Nissan 240SX“ |
automobilio galimybėmis, po kelių įveiktų ratų pasuko į dalyvių techninę zoną – apkrovų neatlaikė „Audi“ reduktorius.
Antroji grupė irgi turėjo įdomybių: čia startavo „Fast Lap“ geriausiųjų dešimtuko dalyvis Tadas Lučkaitis su „Nissan 240SX“, Kačerginės „Nemuno žiede“ vos prieš mėnesį automobilį išbandęs latvis Mareksas Matvejevsas su mažu, ypač lengvu (standarte – apie 750 kg, tačiau keliasdešimt kilogramų galima numesti dėl išimtų salono detalių) ir 192 AG turinčiu „Lotus Elise“ ar kitokio tipo žiedinių lenktynių nevengiantis Karolis Doleba, važiavęs su trečiosios serijos BMW.
Po pirmųjų grupių važiavimų vyko šių metų naujovė: „Fast Lap Race“ varžybos, kur dalyviai varžosi ne dėl geresnio rato įveikimo laiko, o dėl kuo aukštesnės pozicijos. Čia buvo galima išskirti kelias kovas: iki pirmosios vietos tik priešpaskutiniame rate prisikapstęs T.Gruzdys ir prieš jį iki tol važiavęs Paulius Natalevičius su „Honda CRX“, dėl ketvirtosios vietos kovoję Vaidotas Mitkus ir Gediminas Zabotkus bei septintoje pozicijoje visas lenktynes važiavęs Kristijonas Vaičys, nė per metrą neatsilikdamas nuo aukščiau buvusio Mariaus Gulbino.
Žiūrovams trūko turbūt tik tribūnų ir kukurūzų spragėsių: gražaus vaizdo trasoje buvo užtektinai, tačiau „patogumas“ sėdėti ant medžio šakos šalia posūkio – neapsakomas. Vis tik už trasos vaizdą reikia paaukoti patogumą – juk žiūrovams galima buvo sėdėti starto-finišo tiesiojoje esančiose didelėse tribūnose ir džiūgauti stebint tiesiai pravažiuojančius automobilius.
„Fast Lap Race“ lenktynių prizininkai
„Super Fun“ klasė
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Taškai |
1 | Paulius Natalevičius | Honda CRX | 50 |
2 | Deividas Sakalauskas | Honda Civic | 36 |
3 | Kornelijus Gurčinas | Honda CRX | 30 |
„Extreme Fun“ klasė
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Taškai |
1 | Tomas Gruzdys | Nissan 200SX | 50 |
2 | Vaidotas Mitkus | Subaru Impreza WRX | 36 |
3 | Mark Los | Opel Astra | 15 |
driaus Lauciaus nuotr./„Race“ varžybų startas |
„Fast Lap“ finalas eilinį kartą buvo nenuspėjamas: į trasą su pakeistu reduktoriumi išvažiavusi „Audi Xtra Coupe“ ten neapsuko nė dviejų ratų, antrąją vietą daug kam netikėtai užėmė M.Metvejevsas, o trečią, kaip ir pirmame etape „Nemuno žiede“ – T.Lučkaitis. Jis turėjo progą džiūgauti ne tik dėl užlipimo ant apdovanojimų pakylos – vieša paslaptis, kad kiekviename „Fast Lap“ etape vyksta kova tarp jo ir labai panašių galimybių automobilį vairuojančio T.Gruzdžio. Iki šiol rezultatas buvo 2:0 pastarojo naudai, tačiau dabar šis – 2:1.
„Fast Lap“ finalo prizininkai
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Laikas |
1 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer Evo | 1:50,868 min. |
2 | Mareks Matvejevs | Lotus Elise | 1:52,744 min. |
3 | Tadas Lučkaitis | Nissan 240SX | 1:53,500 min. |
Andriaus Lauciaus nuotr./Mareks Matvejevs, „Lotus Elise“ |
„Fast Lap“ klasių prizininkai
A1600
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Laikas |
1 | Paulius Natalevičius | Honda CRX | 1:55,445 min. |
2 | Valdas Laurinkevičius | Honda CRX | 1:57,192 min. |
3 | Deividas Sakalauskas | Honda Civic | 1:57,728 min. |
A2000
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Laikas |
1 | Mareks Matvejevs | Lotus Elise | 1:53,417 min. |
2 | Gediminas Zabotkus | Honda Civic | 1:55,780 min. |
3 | Pranas Sasnauskas | Honda Civic GSR | 1:56,144 min. |
A3000
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Laikas |
1 | Karolis Doleba | BMW 323TI | 1:56,724 min. |
2 | Mindaugas Vaitiekaitis | BMW 320 | 1:59,123 min. |
3 | Kaspars Sirmais | Honda Accord Type-S | 2:01,909 min. |
A3000+
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Laikas |
1 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer Evo | 1:48,840 min. |
2 | Tadas Lučkaitis | Nissan 240SX | 1:53,543 min. |
3 | Tomas Gruzdys | Nissan 200SX | 1:54,314 min. |
Audriaus Gavėno vaizdo siužetas
Norbefilms vaizdo siužetas