Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Justas Tamašauskas atvertė kortas: Elektrėnuose debiutuos prie „Škoda Fabia R5“ vairo

Elektrėnuose įvyksiančių „Rally Elektrėnai by aromama“ varžybų sąrašą panagrinėję akylesni ralio gerbėjai pastebėjo vieną įdomią detalę. Vienas greičiausių 2WD vairuotojų Justas Tamašauskas šiame ralyje pasirodys ne puikiai visiems pažįstamu BMW, bet „Škoda Fabia Rally2 evo“ automobiliu. Sportininkas 15min GAZAS skaitytojams sutiko plačiau papasakoti apie šias rokiruotes ir tai, ko tikisi iš pažinties su R5 kategorijos technika.
Justas Tamašauskas Elektrėnuose startuos su R5 „Škoda“
Justas Tamašauskas Elektrėnuose startuos su R5 „Škoda“ / Automobilio dizaino maketas

Justas Tamašauskas sako, kad bent jau kol kas šį automobilį nuomosis vienerioms varžyboms Elektrėnuose. Tai SRT komandos „Škoda Fabia Rally2 evo“. Šį automobilį šiais metais nuomojosi ir Europos ralio čempionato varžybose startavęs Vaidotas Žala. Taip pat juo lenktyniavo ir Vladas Jurkevičius.

Justas Tamašauskas tvirtina, kad tokia idėja išbandyti vieną konkurencingiausių automobilių kilo net ne jam, o šturmanui Dovydui Ketvirčiui, kuris padėjo šiai minčiai tapti galutiniu sprendimu.

„Tai kol kas yra vienerių varžybų projektas. Galbūt būtų ir antrų, bet planuose dar turiu mintį važiuoti „Saaremaa“ ralyje Estijoje, nes iki šiol nesu įgyvendinęs savo svajonės ten laimėti 2WD įskaitą su BMW. Tam, kad būčiau geros formos prie BMW vairo Estijoje, paskutiniame Lietuvos ralio čempionato etape Utenoje važiuosiu vėl su BMW, kad pasitreniruočiau. Taigi su „Škoda“ tikslas yra pravažiuoti vienerias varžybas Elektrėnuose ir pasižiūrėti, kaip tas automobilis veikia, kaip elgiasi. Planų apie kitų metų sezoną su R5 dar nekuriame, bet bent jau kol kas planuojame vieną išvažiavimą į Elektrėnus.

Ta mintis išbandyti „Škoda“ yra visiškai mano šturmano pastūmėjimas į priekį. Tai yra brangus projektas ir jam reikia pasiryžti. Pasiūlėme šią mintį partneriams ir nė vienas neatsisakė papildomai prisidėti prie šio sezono biudžeto. Tačiau dar kartą noriu akcentuoti, kad didžiausias postūmis ir iniciatyva čia yra iš Dovydo“, – kalbėjo Justas Tamašauskas.

Justas Tamašauskas atvirauja, kad kol kas jam dar neteko išbandyti šio automobilio, tačiau prieš Elektrėnų ralį jie planuoja vienos dienos testų sesiją. Lenktynininkas sutiko atskleisti, kokios adaptacijos tikisi persėdus iš savadarbio BMW į gamyklinį „Škoda“ bolidą ir prisiminė kitų sportininkų istorijas, kurie nuo žemesnės kategorijos automobilių persėdo į „Rally2“ techniką.

„Jeigu kalbėtume pavyzdžiui apie Giedrių Notkų, tai jis persėdo nuo vieno keturių varomų ratų automobilio ant kito keturių varomų rato automobilio – iš „Mitsubishi Lancer EVO“ į „Škoda“. Jam sudėtingiausia buvo pakeisti vairavimo įpročius ir stilių, nes abu automobiliai varomi visais ratais, bet elgtis su jais reikia skirtingai. Sunku tuos refleksus pakeisti.

O man nereikės keisti savo įpročių. Man reikės visko mokytis iš naujo. Tai yra du skirtingai dalykai – perlaužti save, kad automobilį valdytum kitaip ar viską išmokti ir suprasti nuo nulio, nes su visais varomais ratais aš važiavęs nedaug.

Prisiminkime Vladą Jurkevičių, kuris nuo R2 persėdo į R5 ir jam šis automobilis iškart „prilipo“. Tas pats mano geras draugas Krzysztofas Bubikas, važiavęs su BMW, Balstogės ralyje startavo su R5 ir rodė gerą greitį“, – kalbėjo Justas Tamašauskas.

Pašnekovas tvirtina, kad ambicingų tikslų varžyboms Elektrėnuose nekelia iš šį „išbėgimą į aikštelę“ su R5 automobiliu įvardija kaip gerą patirtį. Pasak Justo Tamašausko, kol kas negalima kalbėti apie planus važiuoti su „Škoda“ visą kitą sezoną, mat startai šiuo automobiliu yra brangūs ir komanda kol kas to sau leisti negali.

„BMW atsisakyti kol kas neplanuojame. Tai nėra lėtas automobilis. Jei greiti greičio ruožai, BMW gali konkuruoti ir su R5 automobiliais, kurie turi pranašumą vidutinio greičio posūkiuose. Rokiškio ralis parodė, kal kai kada galime būti ir toje pačioje sekundėje. Aišku, R5 tamplinus mėgsta labiau nei namų darbo BMW.

Pasižiūrėsime, kaip seksis su „Škoda“. Elektrėnų ralis man yra kaip ir namų ralis, tai galbūt bus šiek tiek lengviau. Naktis turbūt visko nepalengvins, bet mes juk nekeliame sau tokių tikslų, kad iškart imtume pradėti matuotis su lyderiais.

Manau, kad turėsime labai gerą laiką ir galbūt neblogą rezultatą. Bet net jeigu ir neturėsime rezultato, mes nenusiminsime. „Škoda“ yra šio momento projektas, o ateityje reikės pasverti savo galimybes. Taip, noro yra, bet reikės nuspręsti, ar mes norime važiuoti daug varžybų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje su BMW, ar apsiriboti tik Lietuvos čempionatu, bet važiuoti su R5“, – kalbėjo Justas Tamašauskas.

Šiuo metu „Rally Elektrėnai by aromama“ dalyvių sąraše registruoti 94 dalyviai. Šeši iš jų važiuos R5 automobiliais. Be Justo Tamašausko jų gretose – Dominykas Butvilas, Vladas Jurkevičius, Giedrius Notkus, Jonas Sluckus ir lenkas Robertas Kocikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius