Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokią dilemą po B grupės uždraudimo 1987 metais sprendė „RS200“ praradę „Ford“?

Po legendines B grupės ralio uždraudimo, artėjant 1987 m. WRC sezonui „Ford“ komandos vairuotojai su inžinieriais suko galvas, su kuo važiuoti toliau. Kaip manote, ką jie tada pasirinko?
„Ford RS200“. MrWalkr nuotr. Wikipedija. CC BY-SA 4.0
„Ford RS200“. MrWalkr nuotr. Wikipedija. CC BY-SA 4.0

Vos pasibaigus 1986 m. sezonui „Ford“ komanda neteko savo tuometinio monstro „Ford RS200“ su viduryje įmontuotu turbininiu varikliu. Tada komandos žvaigždė, buvęs WRC pasaulio čempionas Stigas Blomqvistas sprendė dilemą, kokiu automobiliu startuoti naujojoje A grupės eroje

Jis tuomet svarstė, ko jam reikia artėjant pirmam sezono etapui Monte Karle? Absoliutaus sukibimo ar turbinos?

Taip, dar pernai jis turėjo abu minėtus dalykus, tačiau B grupė buvo uždrausta ir reikėjo iš naujo spręsti sudėtingą lygtį – koks turėtų būti A grupės automobilis? Jis galėjo rinktis tarp galiniais ratais varomos „Sierra RS Cosworth“ ir V6 variklį turinčios, keturių varomųjų ratų sistema apginkluotos „Sierra XR 4x4“.

Tais metais Monte Karle S.Blomqvistas nusprendė pasirinkti keturiais ratais varomą „Sierrą XR“, o jo komandos draugas Kalle Grundelis galiniais ratais varomą „Sierra RS Cosworth“.

Ir tuomet pasirodė sniegas. 1987 m. Monte Karlo ralis pasižymėjo vienu iš didžiausių sniego kiekiu istorijoje. Tai puikiai tiko prieš trejus metus prie „Audi“ vairo dar WRC čempionu tapusiam švedui S.Blomqvistui.

Jau po pirmų kelių greičio ruožų K.Grundelis nuo tais metais laimėjusio Miki Biasono („Lancia Delta HF 4WD“) atsilikinėjo 5 min.

Tą kartą „Ford“ ne vieninteliai pateikė per sunkią ir gerokai sumažinta galia alternatyvą savo prieš tai turėtam B grupės monstrui. „Audi“ Walteriui Rohrlui taip pat pateikė ne itin konkurencingą „Audi 200 Quattro“. Nepaisant to W.Rohrlas tame ralyje prisikasė iki podiumo. Tuo tarpu jį besivijęs S.Blomqvistas važiavo ketvirtoje vietoje.

Bandomasis „Ford“ ralis iš dar tik pusėtino, pavirto nesėkme kai Stigo Blomqvisto „Sierrai“ sugedo įpurškimo sistema. Vienintele gera to puse turėjo būti tai, kad dėl komandos draugo nesėkmės į TOP10 turėjo palypėti K.Grundelis su savo „ Ford Sierra Cosworth“.

Taip ir turėjo nutikti, tačiau pastarasis atsitrenkė į uolą ir sulaužęs savo automobilio važiuoklę paskutiniame ruože turėjo trauktis.

O kaip tais metais toliau sekėsi S.Blomqvistui? Namų etape Švedijoje jis finišavo šeštas. Vėliau jis dar du kartus lipo ant podiumo (P3 Suomijoje ir P2 Didžiojoje Britanijoje), tačiau bendrai paėmus sezonas nebuvo sėkmingas. Jis bendroje įskaitoje liko tik septintoje pozicijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius