-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konkurencijos stokos WRC priežastys ir naujos taškų sistemos kuriozai

Suskaičiavus pagal naują taškų sistemą vairuotojų per Švedijos ralį pelnytus taškus susidarė kuriozinė situacija. Pasirodė, jog ralyje laimėjęs E.Lappi surinko net mažiau taškų nei antroje vietoje finišavęs E.Evansas. Tarp ralio entuziastų pasklidus nepasitenkinimui, nutarėme pažvelgti į šią situaciją iš esmės. Ar problema tikrai yra tik naujojoje taškų sistemoje?
WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka
Kadras iš 2024 m. Monte Karlo ralio. WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka

Nauja taškų sistema

Pagal 2024 m. pristatytą taškų sistemą, šeštadienio pabaigoje dešimt aukščiausias pozicijas bendroje įskaitoje užimančių vairuotojų išsidalina taškus tokia tvarka: 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1.

Sekmadienį nors ir tęsiamas laikų skaičiavimas bendroje įskaitoje, atskirus 7-6-5-4-3-2-1 taškus pelno greičiausieji tik sekmadienio ruožų dalyviai.

Tuo tarpu „powerstage“ ruožo metu išdalinamų taškų tvarka (5-4-3-2-1) nepakito.

Kodėl Švedijos ralyje laimėjęs E.Lappi surinko mažiau taškų už E.Evansą?

Švedijoje po T.Katsutos avarijos į priekį net pusantros minutės persvara pabėgęs E.Lappi, ėmė saugoti atrodytų jau ranka pasiekiamą pergalę. Ryškiai tempą sumažinusį E.Lappį sekmadienį aplenkė net šeši sportininkai (suomis pelnė vos 1 tašką), o „powerstage“ metu jis net nepateko tarp papildomus taškus gavusiųjų. Todėl nors ir antroje vietoje finišavęs, tačiau sekmadienį geriau pasirodęs E.Evansas surinko daugiau taškų.

Teoriškai buvo įmanomas net toks scenarijus, kur ralyje laimėjusį ir rezultatą saugojusį E.Lappi gautais taškais galėjo aplenkti net ir T.Neuville su A.Fourmaux.

Ko verta pergalė, jei pačiame etape pagal pelnytus taškus gali likti vos ketvirtas?

Ralio entuziastų nuomonė

Didžiausioje šalyje ralio bendruomenėje netrukus po šių kurioziškų rezultatų paskelbimo užvirė diskusija. Žymus šalies ralistas Giedrius Notkus tokioje taškų sistemoje, pagal kurią laimėjęs ralyje gali už kitus gauti net mažiau taškų pasigedo logikos.

Tuo tarpu naujosios ralio kartos atstovas Marius Vėgėlė naująja sistema džiaugėsi, tikėdamasis jos dėka sulaukti daugiau rizikuojančių sekmadieniais.

Tuo tarpu ralio entuziastas Dainius didžiausia čempionato problema laikė konkurencijos stoką. Į gilesnes WRC problemas dėmesį sutelkęs ralio fanas, jų sprendinių siūlė ieškoti ne taškų sistemų pokyčiuose.

Ar WRC tapo per brangia?

Nėra prasmės vėl bandyti išradinėti dviratį. Daugelio apžvalgininkų nuomone autosporto karalienė „Formulė 1“ savo aukso amžių išgyveno septintame ir aštuntame praeito amžiaus dešimtmečiuose. Jos sėkmės receptas buvo visai paprastas – jis slypėjo prieinamume.

Tuo laikotarpiu norint startuoti pasaulio čempionate komandai užteko rekordiškai mažos pinigų sumos. Savo komandą tik įkūręs ir čempionate besivaržęs legendinis Frankas Williamsas pradžioje dėl pinigų stygiaus net buvo priverstas užsiimti prekyba naudotais automobiliais bei net neišgalėdamas sumokėti už ofiso nuomą, dirbo tiesiog iš telefonų budelės.

Tačiau maži kaštai užtikrino masiškumą. Pavyzdžiui, 1975 metais F1 čempionate startavo net 23-ys komandos. Tiesa, daugelis tų komandų neišgyveno, daliai avantiūristų svajonė pasibaigdavo jau po pirmo etapo, tačiau jie bent turėjo šansą užsikabinti.

Grįžtant prie šiuolaikinės WRC privalu pastebėti, kad šiuolaikiniai „Rally 1“ automobiliai tapo tiesiog per daug brangūs. Pasaulinės automobilių pramonės krypties įtakotas hibridinių variklių atsiradimas tik padidino komandų kaštus.

Koks viso to rezultatas? Vos dvi gamyklinės komandos ir vien tik privatininkų „M-Sport“ dėka dar esanti „Ford Puma“. Negano to, turime vos tris visuose čempionato etapuose startuojančius realius pretendentus į titulą (T.Neuville, E.Evansas ir O.Tanakas).

Realiai niekas iki dabar nesupranta, kokio velnio mums reikėjo tų hibridų?

„Manau, kad šių „Rally1“ klasės automobilių atsiradimas buvo didžiulė klaida. „Rally2“ automobilis su šiek tiek daugiau galios ir geresne aerodinamika – štai ko mums reikėjo. Realiai niekas iki dabar nesupranta, kokio velnio mums reikėjo tų hibridų? Tokiu būdu mes tik dar labiau išbranginome ralio automobilius“, - sakė buvęs WRC komandos vadovas Andrea Adamo.

Ironiška, tačiau savo laiku būtent tuometinis FIA ralio vadovas Yves Matton mums įrodinėjo, kad „Rally1“ klasė tam ir yra pristatoma, kad sumažinus kaštus padėtų pritraukti naujus gamintojus. Nežinia, kokiu skaičiuotuvu naudojosi T.Mattonas, bet WRC automobilių kaina išliko didžiulė.

Ar problemos sprendimas tikrai slypi „Rally2+“?

Žiūrint per finansinę prizmę perėjimas prie „Rally2+“ gal ir atrodo puikiai, tačiau visuomet yra koks nors bet. Stebint iš šono į šiuolaikinę automobilių industrijos kryptį supranti, kad šiuo metu gamintojams jau sunku įsiūlyti net vien tvariais sintetiniais degalais varomų automobilių lenktynių seriją. Ką dar kalbėti apie bandymus pritraukti norinčius investuoti į nueinančią vidaus degimo variklių technologiją?

O gal problema vis dėl to ne tik kainoje?

Nes gamintojai sau tikrai vis dar gali leisti WRC programą, tik klausimas, ar jie dar to nori?

Manoma, kad „Rally 1“ automobilis kainuoja apie milijoną eurų. Tuo tarpu WEC („World Endurance Championship“) serijoje naudojamas hiperautomobilis kainuoja du, ar gal net ir tris kartus daugiau. Nepaisant to WEC šiame sezone dalyvaus 11-ka komandų, pradedant „Porsche“ ar „Peugoet“ ir baigiant „Ferrari“.

Net „Audi“ vietoj grįžimo į WRC pasirinko „Formulę 1“

Taip, kažkada matydama B grupės beprotybę „Ferrari“ su savo „288 GTO Evo“ vos neįšoko į nuvažiuojantį legendinės grupės traukinį. Tačiau kokių velnių dabar ji turėtų net svarstyti apie „Rally1“ automobilio kūrimą, vietoj galimybės lenktyniauti monstrišku hiperautomobiliu?

Net kadaise WRC sužibėjusi „Audi“ vietoj grįžimo į WRC, pasirinko kur kas brangiau atsieisiančią „Formulę 1“.

Konkurencinė kova

Šiuo metu įvairių lenktynių serijų pasiūla yra žvėriška. F1 savininkė „Liberty Media“ iškėlė jos populiarumą į naujas aukštumas, kasmet vis labiau populiarėja driftas, o kur dar minėta WEC, Formula E, „MotoGP“ ar net mums Lietuvoje artimas FIA pasaulio ralio-reidų čempionatas. Viso to fone WRC natūraliai ima skęsti audringoje konkurencinėje jūroje.

Galų gale kaip nauji gamintojai gali veržtis dalyvauti čempionate, kuriame savo titulo ginti nenori net dabartinis vos 23-ejų metų amžiaus čempionas?

Kaip nauji gamintojai gali veržtis dalyvauti čempionate, kuriame savo titulo ginti nenori net dabartinis jo čempionas?

Ar bent galėtumėte įsivaizduoti tokį scenarijų, pagal kurį Michaelis Schumacheris net keturis metus su komanda kūręs bolidą. Po dviejų iš eilės sėkmingų sezonų, būdamas pačiame savo karjeros pike, nutartų metams išeiti „atostogų“ pasivažinėti kokioje DTM?

Viena aišku, WRC norėdama išgyventi turės evoliucionuoti. Ir kuo greičiau, tuo geriau.

Rašant straipsnį panaudota Dirt fish bei wrc.com medžiaga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius