Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas laiptelis lenktynininko J.Karklio karjeroje: pasirašė sutartį su „Engstler Motorsport by NordVPN“

Jonas Karklys šių metų žiedinių lenktynių sezoną pradėjo neįtikėtinai anksti. Raudonąja „Jutos“ Audi R8 LMS GT3 Evo 2 jis pradėjo lenktynauti tuo metu, kai Lietuvą dengė sniegas.
Jonas Karklys „Hockenheimring“ trasoje
Jonas Karklys „Hockenheimring“ trasoje / Komandos nuotr.

Jonas Karklys metų pradžioje sulaukė Jono Gelžinio pasiūlymo išbandyti jėgas „GT Winter Series“ čempionato etape (iš viso yra penki). Visad galvodavo, kad žiemą lenktyniauti žiedinėje trasoje – romantika ir labiau svajonė, nei realybė. Tačiau Ispanija turi daugybę puikių trasų, todėl gali nesunkiai organizuoti tokias varžybas netgi žiemos metu.

Startavo žiemą

Nors lenktynės ir vadinasi žiemos lenktynių serija, žinoma ledo ar sniego ten nebūna.

„Etapas vyko Valensijos trasoje. Šį miestą puikiai žinau, tačiau trasoje iki šiol važiuoti neteko. Nuo 2008 iki 2012 m. mieste suprojektuotame žiede vykdavo F1 lenktynės. O vos už pusvalandžio kelio yra Ricardo Tormo trasa. Ji yra ypatinga tuo, kad skirta daugiau motociklų žiedinėms lenktynėms. Tai reiškia, kad joje mažai greitų tiesiųjų, dominuoja ilgi, užtęsti posūkiai su vidiniu pasvirimu. Tai šiek tiek neįprasta trasa, teko apsiprasti. Ricardo Tormo vardas ispanams gerai žinomas. Tai – legendinis motociklininkas, miręs nuo leukemijos.

Į šias lenktynes susirenka GT automobiliai, taip pat TCR-ai, GT4 klasė. Trasoje savo lenktynių sesijas važiuoja ir „Formulė 4“. Iš viso apie 40 formulių. Lenktyniauja Ispanijos, Italijos, Prancūzijos, Europos čempionatų dalyviai, besiruošdami naujam sezonui. Žinoma, paskui vasarą jie pasklinda po skirtingas pirmenybes.

„Labiausiai nustebino lenktynių masiškumas ir didžiulis žiūrovų skaičius. Tokių vaizdų, kai pagrindinė tribūna sausakimša žiūrovų, sunku pamatyti kitose serijose, išskyrus lenktynes Vokietijoje ar Anglijoje, kur lankomumas taip pat labai įspūdingas“, – prisimena Jonas.

Buvo labai smagi kompanija. Puikiai pažįstama „Jutos“ komanda su Arūnu Gečiausku ir švedas Lukas Sundahl, penkis kartus Skandinavijos „Porsche Carrera Cup“ čempionas, greitas vyrukas. Buvo smagu treniruotis.

Kvalifikacijoje Jonas ir Lukas pademonstravo vienodą laiką. Iš viso renginys vyko keturias dienas: dvi dienos treniruočių ir dvi dienos lenktynių.

Įdomus lenktynių formatas, iš viso vyksta trejos: sprinto lenktynės po pusvalandį su prieš tai vykstančia kvalifikacija. Taigi kvalifikuojiesi ir startuoji 30 min lenktynėse. Ne kaip ADAC, kur važiuoja dviese. O trečiose lenktynėse jau lenktyniauja duetas – vienas startuoja, kitas pabaigia, jos trunka 55 min. Turi 72 sekundes pasikeitimui pitlane.

Tiesa, kai kurios komandos leido į trasą ir tik po vieną žmogų, tarkime dvi DTM komandos, kurios puikiai pasirodė. Vienas tokių pavyzdžių – danas Nicki Thiim – 34-erių metų „Porsche Supercup“ čempionas, „Aston Martin“ daugiametis gamyklinis vairuotojas.

Reikėjo priprasti prie trasos specifikos

Įdomu, kad net ir „žiemą“ sukibimas trasoje visiškai tas pats.

„Sudėtingiau buvo pirmą dieną priprasti prie trasos specifikos. Nes ji labai skiriasi nuo Vokietijos, kur tiesiojoje prieš posūkį atleki kokiais 260 km/val., stabdaisi iki 50 km/val., apsisuki ir vėl leki, tai čia viskas kitaip. Turi į posūkį atsinešti kuo daugiau greičio. Atrodo, kad tokiu greičiu važiuojant į posūkį automobilis jau nebegali sukibti su danga. Bet GT3 turi daug aerodinaminių elementų. Turi tai išnaudoti, taip pat ir trasos pasvirimą ir tiesiog įšokti į posūkį. Kvalifikacijoje su naujomis padangomis sekėsi gerai, savo sprinte atvažiavau ketvirtas, Arūnas Gečiauskas – aštuntas. O kartu finišavome penkti. Aišku, nevažiavome siekti labai aukštų rezultatų, bet po žiemos miego tokie pasiekimai nudžiugino. Nupūtėme dulkes ir pamatėme, kur dar reikėtų padirbėti artėjant vasaros sezonui“, – sako Jonas.

Daugelis žino, kad GT3 aerodinamika puikiai dirba greituose posūkiuose. Bet čia posūkiai buvo lėti. Kur yra riba, kai galima išnaudoti GT3 privalumus?

„Maždaug nuo 100 km/val. aerodinamika pradeda veikti. Tačiau pats automobilis yra labai sudėtingas – aerodinamiką lemiančių nustatymų yra labai daug ir įvairių. Tad ir santykinai lėtame posūkyje automobilis gana greitas. Tai, tarkime, lyginant su TCR, GT3 leidžia vieną ratą vidutiniškai įveikti 10 sekundžių greičiau – galimybės tikrai didelės. Tiesiog turi įskristi į posūkį, jausdamas galimybių ribas: kada aerodinamika veikia, kiek turi pasisukti automobilis ir pan. Kuo mažiau laiko iššvaistyti per anksti stabdant ar kažkur kitur“, – paaiškino lenktynininkas.

Taigi metų pradžia tikrai gera ir naudinga. Incidentų Jonui pavyko išvengti, nors per treniruotes buvo pakabinęs šiek tiek žvyro, bandydamas suprasti, kiek plačiau galima išleisti automobilį. Trasa labai saugi, todėl leidžia bandyti išnaudoti kiekvieną milimetrą. O varžydamasis tokiame lygyje kitaip ir negali: jei atsitrauksi nuo krašto truputį per toli, iš karto jau turėsi aštresnį posūkio kampą ir prarasi greitį ir laiką.

„Trasa labai patiko. Ji išdėstyta labai patogiai, trimis stačiakampiais. Viename 40 ha stačiakampyje pati trasa ir aplink ovalu sustatytos tribūnos. Smagu, kad iš bet kurios vietos galima matyti visus posūkius. Aplink išsidėstę natūralūs gamtos suformuoti kalniukai, ant kurių (ypač per „Moto GP“) pridygsta žiūrovų. Tad lenktynes stebi keli šimtai tūkstančių gerbėjų. Tai labai patogu, nes galima lenktynes stebėti net nepatekus į trasos teritoriją. Kitas stačiakampis – didžiulis padokas. Trečias – automobilių parkingas. Šalia įrengtas ir kartodromas, taigi labai šaunus autosporto kompleksas“, – prisiminė J.Karklys.

Naujas puslapis lenktynininko karjeroje

Kas toliau? Ar Jonas važiuos Palangoje, klausimas nekyla. Tačiau kokios kitos suplanuotos lenktynės – Europos trasose?

Balandžio 26 d. startuoja tarptautinis „GT Masters“ čempionatas. Pernai Jonas jame važiavo vienoje komandoje su Jonu Gelžiniu. Tačiau šiais metais bus kitaip, nes J.Karklys pasirašė sutartį visam sezonui su Vokietijos „Engstler Motorsport by NordVPN“ komanda.

„Labai džiaugiuos, nes tai – gera, patyrusi komanda. Šiemet čempionatas bus labai aukšto lygio, jame varžysis 24 automobiliai (pernai 12-15). Geriausios komandos, lenktynininkai iš viso pasaulio, po du kiekviename automobilyje.

Tvarka tokia. Šeštadienio rytą kvalifikacija vienam lenktynininkui, po to tas pats pilotas turi startuoti po pietų. Nuo 25-tos minutės atsidaro langas, kai galima keistis. 35-tą minutę keitimai baigiami. 65 sekundės skiriamos sustoti, pasikeisti ir išvažiuoti vėl į trasą. Antrasis lenktynininkas šeštadienį finišuoja, o sekmadienį kvalifikuojasi ir pradeda pirmąją lenktynių fazę.

Tad pačiose nuostabiausiose Europos trasose laukia šeši etapai: Oscherslebenas (gilios tradicijos, atvažiuoja daug žmonių, vyksta kartu su DTM), Zandvortas (F1 trasa, irgi vyksta kartu su DTM etapu), Niurburgringas (kartu su FIA Truck Grand Prix), tuomet Spa Belgijoje, Red Bull Ring, ir galiausiai Hochenheime Vokietijoje finišas. Tai penkios F1 trasos ir keturi etapai su DTM“, – vardija Jonas Karklys.

Tiesa, buvo svarstymų važiuoti čempionate su „Juta“ ir Jonu Gelžiniu.

„Visad smagu dalyvauti su lietuviška komanda. Visgi šiemet turime skirtingas tarptautines programas, tad susitiksime tik skirtinguose etapuose. Tuo metu gavau pasiūlymą važiuoti su komanda, kuri tokiuose čempionatuose dalyvauja jau daugybę metų, turi didelį patirties bagažą. Kartu dirbsiu su dviem inžinieriais, tai yra papildoma galimybė tobulėti. Šiame sportinės karjeros etape tai yra svarbu, užmegztas ryšys su komanda labai svarbus.

Bet kuriuo atveju, su Juta įprastai važiuojame nemažai lenktynių kartu: tai Creventic, tai Baltijos čempionate“, – paaiškino J.Karklys.

Beje, pernai Pernu trasoje Estijoje Jonas pagerino trasos įveikimo rekordą. Tačiau kol kas nežino, ar šiemet bandys vėl.

Kas būtų dabar nutikę, jei į ADAC GT Masters (aukšto lygio ir didelių kaštų) varžybas Jonas būtų atėjęs prieš tai nežengęs kitais, žemesniais laipteliais: su „Škoda“ ar „Renault Clio“, „Hyundai i30 TCR“ (ADAC ir Europos čempionatai).

„Tie žemesni laipteliai ypač mano klasėse (kai visi važiuoja identiškais automobiliais) yra puiki galimybė pasitrinti, susiglausti veidrodėliais, patirti, kas yra tikras lenktyniavimas.Ten gavau labai geros praktikos, patekau į labai geras komandas, kurios man davė tai, ko labiausiai reikėjo tuo metu. Tai dvi čekų komandos, pvz., Pyterio Fulino (žinomas čekų lenktynininkas, triskart Europos čempionas) komanda. Atėjus iš kartingų ir sėdus prie Škodos vairo tokia patirtis buvo labai reikalinga, reikėjo priprasti labai agresyviai stabdyti, sureguliuoti balansą.

Lenktyniaujant Clio varžovai buvo labai stiprūs: broliai Bleekemolenai, T.Pekažas, su kurio važiavau komandoje, taip pat lenkų, olandų, vokiečių talentingas jaunimas. Tai buvo labai geras apsitrynimas.

O po to – labai geras žingsnis lenktyniauti TCR čempionate automobiliu, kuris varomas priekiu. Hyundai buvo aukštesnio kalibro mašina, teko išmokti kai kuriuos dalykus. Ir kaštų prasme priekiu varomi automobiliai buvo geras sprendimas, ir patirties. Nes, jei žiūrėtume į GT3, labai daug jaunimo atvažiuoja po formulių: F4, F3, net ir F2 ir F1 testinių pilotų yra važiuojančių, pvz. Jack Aitken, kuris startavo viename GP etape.

Jie ateina su visai kita praktika, nuo labai greitos mašinos su didžiule prispaudžiamąja galia. Tad jiems natūraliai greitis su GT3 mašina sulėtėja. Man – atvirkščiai. Tačiau TCR kryptis susitraukusi, iš varžybų pasitraukė daug gamintojų. Sumažėjo ir lenktynių skaičius, ir prestižas. Turėjau pasiūlymą važiuoti Europos čempionate. Bet labai patiko vienas patarimas: jei ir laimėtum TCR Europos čempionatą, po to vis tiek eitum į GT3. Tad gal ir gerai anksčiau pradėti važiuoti su GT3 ir greičiau perprasti kai kuriuos niuansus.

Žinoma, kad buvo labai didelis šuolis iš TCR persėsti prie GT3 vairo. Visai kita dinamika ir stabdymas. Variklis automobilio viduryje. Visai kitoks balansas. Čia jau yra ABS, traukos kontrolė, didesnė aerodinamika. Bet nieko nekeisčiau, gerai, kad nuėjau į TCR, tik po to GT3. Nes ir biudžetų laipsniškas pasikeitimas. Negali iš karto eiti į stipriausią lygą ir bandyti kažką įrodyti, reikia vis tiek apsitrinti“, – paaiškino lenktynininkas.

Antri metai su GT3: kam įpareigoja nauja sutartis

Pernai buvo pirmi metai su „Jutos“ GT3, šiemet bus antri – su Vokietijos komandos. Ką reiškia pasirašyti sutartį su komanda? Numatomas lenktynių skaičius, atsakomybės?

„Pasirašymas su komanda reiškia įsipareigojimą lenktyniauti bent vieną sezoną kartu. Sutartyje numatomi visi lenktynininko ir komandos įsipareigojimai vieni kitiems. Pvz., kaip lenktynininkas įsipareigoja būti geros sportinės formos, komanda – visada tinkamai parengti automobilį. Taip pat aprašomos kitos komercinės sąlygos, dalyvavimas treniruotėse, kaip vyksta finansinių prizų dalyba“, – paaiškino niuansus Jonas Karklys.

Artimiausias lenktynininko startas „GT Masters“ čempionate – balandžio 26 d. Vokietijoje, Oscherslebene.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai