Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
09 20 /09 21 16:46

Po dramatiškos „Enefit“ 24h lenktynių atomazgos pergalę iškovojo „Deals On Wheels“ ekipa

Rugsėjo 20 d. 15.00 val. Panevėžio autodrome duotas startas jau trečiosioms „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėms. Kvalifikacijoje nugalėjo ir lenktynes iš pirmosios starto pozicijos pradėjo „Latvian Automotive Media“ komanda su „Renault Scenic“, o po 24 valandas trukusios kovos pergalę iškovojo „Deals on Wheels“ komanda su „Tesla Model 3 Long Range“ automobiliu.

Finišas

Paskutinė valanda susiklostė itin dramatiškai, lyderiams įveikus 583 ratus.

Likus kiek mažiau nei 15 minučių ilgą laiką lyderiavusi „Nanosun by Tarzanija“ komanda buvo priversta pripažinti juos sparčiai besivijusios „Deals on Wheels“ komandos pranašumą.

Ir nors į antrąją vietą smuktelėjusi „Nanosun by Tarzanija“ ekipa dar mėgino iš taikiklio nepaleisti savo pagrindinių oponentų su „Tesla“, jų vairuojamas „Volkswagen ID.3“ artėjo prie baterijos išsikrovimo ribos. Dėl to komanda priėmė sprendimą susitaikyti su pralaimėjimu, tenkintis antra vieta ir ramiai pasiekti finišą.

Trečioje vietoje absoliučioje įskaitoje lenktynes baigė „Porsche Lietuva“ ekipa su „Taycan Plus“ modeliu. Nuo jų keliais ratais atsiliko itin solidų tempą didžiąją lenktynių dalį demonstravusi ir net pirmavusi Lietuvos žurnalistų komanda su „Renault Scenic E-Tech“. Pastarųjų kritimą pozicijomis žemyn lėmė viena vienintelė taktinė klaida pasirenkant netinkamą sustojimo įkrovimui momentą.

Finišavus parą trukusioms „Enefit“ 24h elektromobilių lenktynėms paaiškėjo ir nugalėtojai klasėse.

Pirmoje klasėje triumfavo tie patys absoliučios įskaitos nugalėtojai „Deals on Wheels“. Jie klasėje keturiais ratais pranoko „Porsche Lietuva“ komandą ir 61 ratu pranoko „Moller Auto Lietuva“ ekipą su „Audi Q8 E-tron“.

Antrojoje klasėje nugalėjo „Nanosun by Tarzanija Racing“. Nuo jų 28 ratais atsiliko „ARX Auto“ su „Škoda Enyaq Coupe IV“. Treti, nusileidę 41 ratu, antroji "Enefit“ komanda, lenktyniavusi „Volkswagen ID.4“ automobiliu.

Trečiojoje įskaitoje, kurioje varžėsi dvi ekipos, pirmąją vietą laimėjo „Enefit 1“ komanda su „Renault Megane“. Jie 52 ratais pranoko „Elinta Motors“ ekipą su „Subaru BRZ“ elektromobiliu.

„Renault Auto Media“ kategorijoje, kurioje analogiškais „Renault Scenic E-Tech“ automobiliais varžėsi Baltijos šalių žurnalistai, triumfavo lietuviai. Nuo 33 ratais atsiliko estai, o už pastarųjų dar per tris ratus finišavo latviai.

23/24

Prasidėjo paskutinė varžybų valanda, todėl trasoje intriga vis labiau auga. Itin intriguojanti kova dėl pirmosios vietos, nes čia dabartinius lyderius „Nanosun by Tarzanija Racing“ ir antroje vietoje klasifikuojamus „Deals On Wheels“ skiria mažiau nei pusė minutės. Tai reiškia, kad poziciją praktiškai galėtų nulemti vienas arba du „Joker“ ratai. Trečioje vietoje rikiuojasi „Porsche Lietuva“ komanda, lyderiams pralaiminti šešis ratus. Ketvirti kol kas su 12 ratų decifitu – „Lietuva Auto Media“ su „Renault Scenic E-Tech“.

Paskutinės valandos transliaciją galite stebėti žemiau esančiame lange.

VIDEO: Enefit 24H elektromobilių lenktynių finišo transliacija

22/24

Iki lenktynių finišo lieka dvi valandos. Dauguma komandų jau atlikusios visus vairuotojų pakeitimus ir paskutinius elektromobilių baterijų įkrovimus.

Šiuo metu jau yra įveikti 524 lenktynių ratai. Į priekį išsiveržė „Nanosun by Tarzanija Racing“ komanda, važiuojanti „Volkswagen ID.3“ modeliu. Nuo jų pusantro rato atsilieka ilgą laiką rikiuotę vedę „Deals on Wheels“ su „Tesla Model 3 Long Range“. Trečioje vietoje rikiuojasi „Porsche Lietuva“ su „Taycan“ modeliu.

21/24

Komandoms iki finišo liko trys valandos. Kol kas lyderiauja „Deals On Wheels“ ekipa su „Tesla“, tačiau jie planuoja dar vieną sustojimą įkrovimui. Už trijų ratų nuo jų – „Nanosun by Tarzanija“. Dešimties ratų atsilikimą nuo lyderio šiuo metu demonstruoja „Porsche Lietuva“.

20/24

Iki lenktynių finišo likus keturioms valandoms lyderiais išlieka „Deals On Wheels“ su „Tesla“. Jie dviem ratais lenkia „Volkswagen ID.3“ vairuojančią „Nanosun by Tarzanija“ komandą. Treti devynių ratų deficitu – „Porsche Lietuva“, vairuojantys „Taycan Plus“ modelį.

Šiose varžybose užfiksuotas ir gana netikėtas momentas – komandoms tenka keisti sudilusias padangas. Nors ankstesniais metais Kuršėnuose tokių precedentų neužfiksuota, Panevėžio mokymo centro trasos asfaltas pasižymi kur kas grubesniu paviršiumi.

Vytauto Pilkausko nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Varžybų akimirka

Visgi šiam netikėtumui kai kurios komandos buvo pasiruošusios ir tai numačiusios savo strategijoje. Atsarginį padangų komplektą į lenktynes atsivežė ir jį jau naudoja dabartiniai varžybų lyderiai „Deals On Wheels“, lenktyniaujantys „Tesla Model 3 Long Range“ modeliu.

19/24

Artėjant devynioliktai lenktynių valandai, po vairuotojų pasikeitimų ir sustojimų įkrovimui į rikiuotės viršūnę vėl sugrįžo „Lietuva Auto Media“. Nuo jų dviem ratais atsilieka „Nanosun by Tarzanija“ ir „Deals on Wheels. Trijų ratų deficitas nuo lyderių skiria „Porsche Lietuva“ komandą.

Nuo 10 val. kviečiame stebėti dar vieną tiesioginę varžybų transliaciją. Ją rasite žemiau esančiame lange.

VIDEO: Enefit 24H elektromobilių lenktynių tiesioginė transliacija

18/24

Išaušus rytui, devintos valandos duomenimis, kova dėl pirmosios pozicijos verda tarp „Nanosun by Tarzanija“ bei „Deels on Wheels“ ekipų, vairuojančių atitinkamai „Volkswagen ID.3“ bei „Tesla Model 3 Long Range“ automobilius. Komandas skiria trys ratai.

Trečioje vietoje rikiuojasi „Porsche Lithuania“ komanda su „Porsche Taycan Plus“. Jie lyderiams pralaimi penkis ratus. Ketvirti taip pat su penkių ratų deficitu – „Lietuva Auto Media“, važiuojantys „Renault Scenic E-Tech“ automobiliu.

Visų kitų ekipų atsilikimas nuo lyderio – gerokai didesnis ir siekia mažiausiai 22 ratus.

VIDEO: Pirmosios „Enefit“ 24H lenktynių akimirkos

11/24

Įveikus 11 valandų lenktynių intriga niekur nedingo. „Deals on Wheels“ su „Tesla“ vos 18 sek. lenkia „Lietuva Auto Media“ ekipą su „Renault Scenic E-Tech“. Trečioje vietoje žengia „Nanosun by Tarzanija“, kuri atsilieka penkiais ratais.

Iš viso jau įveikta 261 ratas.

10/24

Po dešimties valandų kovos trasoje kol kas geriausiai veikia „Lietuva Auto Media“ ekipa. Jie aštuoniais ratais lenkia „Deals on Wheels“, „Nanosun by Tarzanija“ rikiuojasi treti.

Trasoje lenktynių sąlygas sunkina ne tik tamsa, bet ir rūkas.

9/24

Mušant vidurnakčiui intriga vėl grįžta. Lyderiaujanti „Lietuva Auto Media“ komanda prieš „Deals On Wheels“ pirmauja pusantro rato. „Porsche Lietuva“ klasifikuojami trečioje pozicijoje su septynių ratų atsilikimu.

8/24

Iki vidurnakčio likus vienai valandai lyderiais išlieka Lietuvos žurnalistai su „Renault Scenic E-Tech“. Jie išlaiko dešimties ratų persvarą. Antroje vietoje „Deals On Wheels“ su „Tesla“. Į trečiąją vietą pakilo „Moller Auto Lietuva“ su „Audi Q8 E-tron“.

7/24

Praėjus septynioms valandoms nuo starto jau įveikti 182 ratai Panevėžio mokymo centro autodromo trasoje. Lenktynėse po vairuotojų pasikeitimo ir įkrovimo ir toliau pirmauja Lietuvos autožurnalistų rinktinė. Nuo jų atsilikę keturiais ratais antri važiuoja „Porsche Lietuva“, Treti – analogišku skirtumu atsiliekantys „Deals On Wheels“.

Geriausias rato įveikimo laikas kol kas priklauso elektriniu savadarbiu „Subaru BRZ“ važiuojančiai „Elinta Motors“ komandai. Tačiau jie jau kurį laiką stovi ir nuo lyderių atsilieka net 48 ratais.

6/24

Lenktynininkai įveikė ketvirtadalį varžybų laiko normos. Įveikti 162 ratai. Pirmauja „Deels On Wheels“. „Nanosun by Tarzanija“. „Lietuva Auto Media“ žengia treti. Lyderiai važiuoja aštuonių ratų intervale.

5/24

Per penktąją lenktynių valandą situacija lyderių trejetuko viršūnėje nepasikeitė. Ir toliau lyderiauja Lietuvos žurnalistų rinktinė su „Renault Scenic E-Tech. O štai antroji ir trečioji pozicija apsikeitė vietomis. Antri dabar „Deals on Wheels“, treti – „Porsche Lietuva“.

Įveikta jau 138 ratai.

Mindaugas Plukys, kuris oficialiai paskirtas visų trijų Baltijos šalių komandų vadovu, savo ekipų nariams strateginių planų nekuria ir taktikų nedėlioja, o tik konsultuoja dėl techninių plonybių, kaip geriau išnaudoti „Renault Scenic E-Tech“ privalumus.

„Ekipažams aš duodu tikrai nemažai informacijos, o kaip jie trasoje elgsis – pačių komandų reikalas. Ir jau matėme situaciją, kai viena iš mūsų komandų, jau pačioje lenktynių pradžioje užsidirbo baudą už tai, kad dar neįveikus pirmųjų trijų ratų, kurių metu lenkimai bei „Joker“ ratas yra draudžiamas, tą padarė. Ir netgi iš paskos savęs nusivedė kelis varžovus. Taigi, visi jie gaus baudų. Tačiau varžybos ilgos, reikės „atidirbti“ baudas ir ieškoti galimybės kaip tą prarastą laiką kompensuoti“, – kalbėjo Mindaugas Plukys.

4/24

Trasoje prasideda vis intensyvesni vairuotojų pasikeitimai. Dauguma komandų jau strateguoja ir pirmuosius sustojimus baterijų įkrovimui. Po keturių valandų ir 115 ratų lenktynių lyderių pozicija priklauso „Lietuva Auto Media“ ekipai. Jie keturiais ratais lenkia „Porsche Lietuva“ komandą. Į trečią poziciją smuktelėjo „Deels On Wheels“.

Lenktynių pradžioje lyderiavusi „Elinta“ ekipa su savadarbiu, elektra varomu „Subaru BRZ“ smuktelėjo į paskutinę vietą ir lyderiams jau pralaimi pusvalandį. Visgi ši ekipa į varžybas atvyko vedina kitų tikslų – testuoti savo kūrinį.

3/24 val.

Trims lenktynių valandoms praėjus į priekį šovė „Deals on Wheels“ ekipa, kuri dabar vienu ratu lenkia „Nanosun by Tarzanija“ ekipą, važiuojančią „VW ID.3“ modeliu. „Lietuva Auto Media“ komanda su „Renault Scenic E-Tech“ nuo lyderių atsilieka keturiais ratais ir klasifikuojami trečioje vietoje. Šiuo metu įveikta kiek daugiau nei 90 ratų.

2/24 val.

Po dviejų valandų lenktynių į priekį išsiveržė Latvijos žurnalistai su „Renault Scenic E-Tech“. Jie vienu ratu lenkia stabilumą demonstruojančią „ARX Auto“ komandą. Į trečiąją poziciją pakilusi „Deals on Wheels“ rinktinė su „Tesla Model 3 Long Range“ modeliu.

Nuvažiuoti jau 57 lenktynių ratai. Lenktynės išties dinamiškos ir situacija lyderių lentelėje keičiasi gana dažnai.

1/24 val.

Per pirmąją lenktynių valandą keletas ekipų jau užsidirbo nuobaudų, tad stabilumo rezulatų lentelėje kol kas nedaug. Po pirmosios valandos pirmauja antroji „Enefit“ komanda, važiuojanti „Volkswagen ID.4 Pro“ modeliu. Jie įveikė 32 ratus. Vienu ratu nuo jų atsilieka „ARX Auto“ komanda su „Škoda Enyaq Coupe IV“. Trečioje vietoje žengia latvių žurnalistų rinktinė, lenktyniaujanti „Renault Scenic E-Tech“ elektromobiliu.

Komandoms įžengus į antrąją lenktynių valandą kviečiame stebėti tiesioginę transliaciją iš diskusijos apie tvaraus judumo populiarumą. Transliaciją galite stebėti žemiau esančiame lange.

VIDEO: Diskusija: Kodėl tvarus judumas nepopuliarus? Ko iš tikro reikia, kad judėjimas miestuose pasikeistų

Startas

Lygiai 15 valandą 11 lenktynėse dalyvaujančių automobilių pajudėjo į trasą. Finišas bus duotas šeštadienį 15.00 val. Iki to laiko komandos suks ratus, 1,5 km ilgio žiedinėje trasoje, vys įkrovimas pagrindinio lenktynių partnerio „Enefit“ įrengtose laikinose greito įkrovimo stotelėse, keisis vairuotojai.

VIDEO: Enefit 24H elektromobilių lenktynių starto tiesioginė transliacija

Prieš lenktynes ir jų metu – gausybė atrakcijų

Prieš lenktynių startą trasą įveikė išskirtinis saulės energija varomas automobilis „Solaride“. Vienintelis toks automobilis Baltijos šalyse bus eksponuojamas renginio teritorijoje iki šeštadienio 15.00 val..

19.00 val. patogiai įsitaisius „Slowdown“ sėdmaišiuose bus galima pažiūrėti filmą apie „Solaride“ saulės automobilio sukūrimą.

Rugsėjo 21 d. nuo 10.30 val. kiekvienas galės sudalyvauti robotų slalome, išbandyti savo miklumą ir greitį su „Mbot“ robotu. Reikės valdant nuotoliniu būdu kuo greičiau įveikti slalomo kliūčių ruožą. Prizų čia užteks visiems.

Veiks ir reakcijos treniruoklis – bus galima pasitikrinti kaip greitai galima reaguoti į šviesos signalus žaidime „Catch the Light“! Tai technologija, kuri padeda treniruotis net Formulės 1 pilotams. Morzės ABC projekte atrasite slaptosios kalbos pasaulį! Iššifruosite slaptas žinutes Morzės abecėlės pagalba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas