Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pažiūrėkite, kaip dirba lenktynininko pėdos varžybų metu

„Liqui Moly Racing Team Lithuania“ komandos pilotas Kazimieras Vasiliauskas būtų visai neblogas šokėjas - vaizdo medžiagoje matosi, kaip šis, itin didelę žiedinių lenktynių patirtį turintis pilotas kone visą laiką dirba abiejomis savo pėdomis tam, kad ne tik parodytų gerą trasos įveikimo laiką, bet ir išlaikytų automobilį trasos ribose.

Dėka sumontuotos sekvencinės pavarų dėžės, „Kazimui“ sankabos pedalą paliesti per važiavimą tenka vos vieną kartą – pajudant iš vietos. Toliau jis drąsiai traukia pavarų svirtį į save, taip jungdamas visas šešias pavaras. Dėka to pačio pavarų jungimo agregato, perjungimo metu akseleratoriaus pedalo įsibėgėjant iki daugiau nei 200 kilometrų per valandą atleisti nereikia – tai už pilotą atlieka variklį valdanti elektronika, taip užtikrindama ne tik sklandų, bet ir itin greitą pavarų perjungimą, kuris padeda sutaupyti sekundės dalis.

Vos tik išriedėjus iš techninės zonos, būtinas stabdžių trinkelių apšildymas. Ilgoms distancijoms skirtos trinkelės yra itin kietos ir savo darbą atlieka tik tada, kai pasiekia reikiamą temperatūrą. Siekdamas kuo greičiau tokią pasiekti, vairuotojas pastoviai laiko šiek tiek įmintą stabdžių pedalą, įsibėgėjęs – staigiau pastabdo. 

Bolidui pasiekus posūkį, Kazimieras stipriai spaudžia stabdžius ir atlieka vadinamąją „pirigazovkę“ – jungdamas į žemesnę pavarą, jis spustelti akseleratoriaus pedalą, taip palengvindamas ir prailgindamas pavarų dėžės dalią. Nors šis judesys nėra būtinas, juk agregatas ir yra sukurtas, kad jungtųsi be palengvinimų, vairuotojas pasiduoda įpročiui ir tuo pačiu taupo įtaiso resursą – jo dar prireiks visam tūkstančiui kilometrų, kuriuos pilotai turės įveikti.

Kazimieras, kaip ir kitas komandos pilotas Justas Tamašauskas, išsiskiria tuo, jog kone visą laiką „prilaiko“ automobilį stabdžių pedalu – pasiekus posūkį, pedalo spustelėjimas perneša automobilio svorio centrą ant priekinės ašies, taip prispausdamas priekinius ratus ir suteikdamas pilotui pasitikėjimo sukti į posūkį. Šis manevras įmanomas naudojant tik sportui skirtus stabdžius – paprasti perkaistų nepravažiavus nei keletos kilometrų.

Kazimieras, Justas ir komandos vyriausias pilotas Edvinas jau pasiruošę tūkstančio kilometrų maratonui – jo metu šokio žingsnelius ant bolido pedalų teks atlikti visas devynias valandas. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius