-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmąją „Monte Carlo Historique“ ralio dieną vairuotojas buvo nereikalingas

Šeštadienį, vasario 3-ąją, Monte Karlo istorinių automobilių ralio dalyviai pradėjo lenktynes greičio ruožuose, tačiau Karolis Raišys sako, kad prakaituoti prie vairo jam nereikėjo — sunkiausiai dirbo šturmanas Ovidijus Meilūnas.

Rezultatais 1961-ųjų laidos „Jaguar MKII“ automobiliu važiuojantys lietuviai džiaugiasi: jie – tarp 10 lyderių, o kiti lietuvių ekipažai braunasi šimtuko link.

Šeštadienį, pirmąją ralio dieną, dalyviams teko įveikti keturias tikslaus važiavimo rungtis.

K. Raišio ir O. Meilūno ekipažas ralį pradėjo aukštomis natomis: bendroje įskaitoje jie užėmė 10-ą vietą, seniausių automobilių kategorijoje – antri.

„Džiugu, kad pagaliau prasidėjo tikrasis ralis, bet man atrodo, kad šiemet lengviau. Ar tai oro temperatūra didesnė, ar užduotas greitis mažesnis. Šiandien vienas greičio ruožas kartojosi, buvo lygiai toks pats, kaip pernai. Jeigu praėjusiais metais ten reikėjo paprakaituoti, tai šiemet – ramiau. Turėjome tik vieną atkarpą sniego ant kalno, jau sutemus, paskutiniame greičio ruože, tai ten patiko“, – įspūdžius pasakoja K. Raišys.

Monte Karlo ralis garsėja nenuspėjamomis kelio sąlygomis dėl kalnuose nuolat besikeičiančio oro: tame pačiame greičio ruože gali būti ir sauso asfalto, ir plikledžio, ir sniego, priklausomai iš kurios kalno pusės ir kokiame aukštyje yra važiuojama. Tačiau šiemet orai neįprastai šilti, slėniuose kepina saulė, orą kaitindama iki beveik 20 laipsnių šilumos, kalnų keliukuose vėsiau, bet sniegas ištirpęs ir asfaltas sausas. Patyrusiam, ne vieną Lietuvos ralio čempiono titulą turinčiam, lenktynininkui patinka sudėtingos sąlygos, jie ten net ir su 63 metų amžiaus „Jaguar MKII“ gali palaikyti spartų tempą.

„Dažniausiai, kuo man lengviau, tuo sunkiau šturmanui, nes tuomet ir visiems kitiems lengva važiuoti. Todėl reikia būti dar tikslesniam, nes skirtumai maži, svarbios mažos detalės. Šiandien svarbiausias buvo šturmanas, o vairuotojas – nelabai reikalingas“, – aiškina K. Raišys.
Istorinių automobilių raliai vyksta tikslaus važiavimo principu: dalyviai turi greičio ruožą pravažiuoti tiksliai tokiu greičiu, kurį yra uždavę organizatoriai. Tiesiose vietose negalima perspausti, o ten, kur kelias susuktas, tenka spausti, nes atsilikus dalinamos baudos. O. Meilūnas nuo tempo reguliavimo pirmosios dienos vakare finišavus Valanso Prancūzijoje atrodė pavargęs.

„Viskas gerai, nebuvo taip, kad įšokom į šaltą vandenį, atvažiavome ankščiau, pasitreniravome, tad streso nedaug. Vis tik jausiasi, kad šiandien užsidirbome poilsį“, – kalba O. Meilūnas.

Ralio naujokai Andrius Vaitekūnas ir Paulius Beniušis, važiuojantys „Volkswagen Karmann Ghia“, pirmąją dieną neišvengė klaidų. Pirmuose greičio ruožuose klaidžiojo, klydo ir naudodami specialią įrangą, tad greičio ruožuose buvo tarp lėčiausiųjų iš 237 dalyvių. Visgi po pietų perprato sistemą, adaptavo savo važiavimą ir ėmė sparčiai kilti į viršų. Šiuo metu jie 117-oje pozicijoje. Gale dienos jie aplenkė ir tautiečius: „Saab 96 V4“ automobiliu važiuojantis Tado Vitkevičiaus ir Feliks Krivickij ekipažas po pirmosios dienos – 118-oje vietoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius