Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Projekte „Karys-lenktynininkas“ triumfavęs I.Bilius: „Mes ne tik po miškus lakstome“

Rugpjūčio 11 d. finišavo daugiau nei pusmetį trukęs unikalus projektas „Karys-lenktynininkas“. Dėl teisės tapti profesionalios ralio komandos vedliu ir 2018-aisiais kautis dėl Lietuvos ralio čempiono titulo varžėsi 20 karių, tačiau laimėjo vienas – 26-erių metų kaunietis Ignas Bilius.
Ignas Bilius
Karys-lenktyninkas nugalėtojas Ignas Bilius / Mariaus Vizbaro nuotr.

Įveikę visus 6 projekto etapus dalyviai penktadienį rinkosi Kaune veikiančiame „Vilko“ kartodrome, kur oficialiai paskelbtas geriausias karys vairuotojas bei šturmanas, atrinkti ir šeši talentingiausi mechanikai. Visi jie sudarys komandą, netrukus startuosiančią Lietuvos ralio čempionate.

Automobilis, kurį kariai vairuos – „Mitsubishi Lancer Evo 9“, šiuo metu dar ruošiamas servise. Tikimasi, jog naujosios komandos startas Lietuvos ralio čempionate įvyks kitų metų sausį.

Automobilis, kurį kariai vairuos – „Mitsubishi Lancer Evo 9“, šiuo metu dar ruošiamas servise. Tikimasi, jog naujosios komandos startas Lietuvos ralio čempionate įvyks kitų metų sausį. Rugsėjo 8 d. numatytas apšilimas Elektrėnų ralyje. Tiesa, ten kariai-lenktyninkai suks ratus su dviem ratais varoma „Honda“.

„Šis projektas – tarsi automobilių sporto atstovų parama kariuomenei. Dalyvaudami jame kariai mokėsi iš pačių geriausių lenktynininkų, tokių kaip Vytautas Švedas. Projekte dalyvauti panoro ir 5 moterys. Iš jų 3 pateko į galutinį etapą. Buvo net taip, kad moteris žengė toliau, o jos vyras karys liko už borto“, – projekto rezultatus reziumavo jo koordinatorė Inga Juškevičiūtė.

Tikrieji išbandymai dar laukia

Prieš paskelbiant geriausius dalyvius žodį taręs automobilių sporto legenda, šio projekto komisijos pirmininkas Stasys Brundza sakė, jog tikrieji išbandymai šių karių dar laukia ateityje.

„Savu laiku pavarų dėžę dienos metu pakeisdavome per 8,5 min., naktį – per 9 min. Tobulėjimui ribų nėra. Buvo smagu matyti, kaip tvarkosi šio projekto dalyviai“, – prisiminimais pasidalijo jis.

Mariaus Vizbaro nuotr./Stasys Brundza
Mariaus Vizbaro nuotr./Stasys Brundza

Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas pasidžiaugė, jog „Karys-lenktynininkas“ yra realus projektas, o ne tik šou. Jis pasidžiaugė idėja, atvedančia Lietuvos kariuomenės jaunimą į automobilių sportą.

„Manėme, jog pakaks išrinkti pagrindinę komandą. Tačiau kai paklausėme karių dalyvių, ko jie galėtų atsisakyti dėl sporto, ar atsisakytų tarnybos, jie griežtai pasakė „ne“. Tuomet supratome, jog reikia paruošti ir atsarginę komandą“, – kodėl išsiplėtė apdovanotų projekto dalyvių skaičius, paaiškino idėjos autorius Stasys Tarailė.

Automobilių sportas – ne naujiena

Pirmojo projekto nugalėtoju paskelbtas 26-erių metų Ignas Bilius, Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo mechanizuoto pėstininkų bataliono „Piranijų“ kuopos atstovas. Jis patikino, ir kariuomenėje nuolat esantis „ieties smaigalyje“. Tai išduoda kuopos šūkis: „Surask, sukaustyk ir sunaikink“.

„Man patinka būti antru. Gali stebėti, ką daro lyderis, mokytis iš jo. Didžiąją laiko dalį projekte taip pat buvau antras. Tik paskutinį ralį laimėjau užtikrintai“, – prisipažino nugalėtojas.

„Iš tiesų man patinka būti antru. Gali stebėti, ką daro lyderis, mokytis iš jo. Didžiąją laiko dalį projekte taip pat buvau antras. Tik paskutinį ralį laimėjau užtikrintai“, – prisipažino Ignas.

Naujai suformuotoje geriausiųjų komandoje jam teks dirbti poroje su geriausiu šturmanu pripažintu Arūnu Butkevičiumi. Tai – ne pirmas jauno vyro prisilietimas prie automobilių sporto. Praeityje, būdamas 19-20 metų, jis dalyvavo įvairiuose slalomuose, sprinto varžybose, mini ralyje. Nugalėtojo tėtis – ilgametis ralio lenktynininkas bei daugkartinis nugalėtojas Tomas Bilius. Atsisakyti šio pomėgio prieš penkmetį kariui teko dėl finansinių sumetimų – tai itin brangus sportas.

„Nuo mažens dalyvavau įvairiose automobilių varžybose ir kaip žiūrovas, ir kaip dalyvis. Tad kai „Facebook“ pamačiau, kad vyksta toks projektas, užsiregistravau daug negalvojęs.

Mariaus Vizbaro nuotr./Karys-lenktyninkas apdovanojimų ceremonija
Mariaus Vizbaro nuotr./Karys-lenktyninkas apdovanojimų ceremonija

Kas buvo sunkiausia? Niekas nebuvo sunku. Dariau viską, ką galiu. Kaip kariuomenėje. 100 procentu atsiduodi ir pavyksta.

Nustebino iššūkio nuoseklumas. Labiausiai patiko paskutinis etapas – ralis aplink Lietuvą, kai pasijuto didžiulė konkurencija tarp kolegų. Pirmą dieną visi laimingi, draugiški, o po to, kai pasirodė pirmieji rezultatai, prasidėjo žvilgsniai, skaičiavimai. Matydavau tai tėvo konkurentų akyse. Buvo juokinga, nes į viską žiūrėjau paprasčiau.

Suprantu, į kokią peklą lendu, bet labai įdomu. Nors esu lenktyniavęs, jaučiuosi pakankamai žalias“, – įspūdžiais pasidalijo Ignas.

Siekia atkreipti dėmesį

Paklaustas, ko, kaip projekto nugalėtojas, tikisi ateityje, jis prisipažino norįs kuo daugiau žmonių pritraukti į kariuomenę. Kariui norisi parodyti, jog pareigą Tėvynei atliekantys vyrai ir moterys ne tik laksto užsimaskavę po miškus, – jie gali ir lenktyniauti. Lenktyniauti greitai.

Mariaus Vizbaro nuotr./Karys-lenktyninkas apdovanojimų ceremonija
Mariaus Vizbaro nuotr./Karys-lenktyninkas apdovanojimų ceremonija

„Labai rimtai ruošiausi kiekvienam etapui. Vykau į Vilnių, kad pasėdėčiau simuliatoriuje. Vien psichologiškai reikėjo ilgai ruoštis. Tai pastebėjo ir Vytautas Švedas, pasakęs: „Matosi, kad žmogus pasiruošęs“. Tai motyvavo.

Per ralį aplink Lietuvą vos nepražilau, – jaučiau didelę konkurenciją. Persvara buvo trapi – tik 15 sekundžių. Galbūt konkurentai per daug atsipalaidavę buvo“, – paklaustas, kodėl laimėjo būtent jis, atsakė Ignas.

Ko reikia, norint būti geru kariu-lenktynininku? Pasak pašnekovo, disciplinos, kurios kariuomenėje greitai įgyjama. Šalto proto. Ir drąsos, kai jos reikia.

Kasdieniniame gyvenime Ignas vairuoja „Honda Accord“, nes tai – ekonomiškas, patogus automobilis. Jei norisi paspausti greičio pedalą, jis išsinuomoja „Honda Civic“ arba BMW ir vyksta į Kačerginės lenktynių trasą.

Kariuomenė šiam kariui, kuris yra įgijęs kelių inžinieriaus specialybę, – jo šeima, namai, hobis ir darbas. Būdamas joje Ignas išsikrauna, jaučiasi darantis tai, kas labai patinka ir tinka.

Geriausiais projekto mechanikais pripažinti Giedrius Labenskas, Nerijus Jurkšas, Viktoras Kovalkovas, Povilas Vasiliauskas, Tomas Jurgulis bei Modestas Vizinis.

Geriausias atsarginis vairuotojas – Tomas Zaksas, atsarginis šturmanas – Giedrius Labenskas, išrinktas ir visuomenės mėgiamiausiu projekto dalyviu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius