TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti

„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Ralis prasidėjo

Pirmasis 2012-ųjų „Rally Sweden“ greičio ruožas – „Shakedown“ sesija netoli Hagforso miesto. 3,99 km ilgio greičio ruože pirmieji automobiliai pasirodė apie aštuntą valandą ryto, o nuo pusės vienuolikos prasidėjo važiavimai laikui. Pagal naujas FIA taisykles, greičiausias ekipažas šiame ruože galės rinktis startinę poziciją penktadieniui. Greičiausi rinksis pirmieji, antrą antri greičiausi rinksis antri ir t.t.
„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Pirmasis greičio ruožas
„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Pirmasis greičio ruožas / Tauro Tunylos/TaT nuotr.
Temos: 1 Ralis

„Shakedown‘as“

Lietuviai kvalifikaciniame greičio ruože pasirinko nestartuoti. Kadangi jis nebuvo privalomas, Benedikto ir Irinos bei Roko ir Mariaus ekipažai nusprendė laiką išnaudoti poilsiui ir pataupyti techniką. Tame yra logikos – laukia 350 km greičio ruožų ir net 1500 km kelio tarp jų.
Benediktas laisvą rytą išnaudojo treniruotėms. Ne tokiomis apie kokias galvojate – jis treniravosi kuo greičiau uždėti papildomus žibintus. Su jais važiuoti dienos metu nėra prasmės, o vos sutemus mechanikų po ranka nebus – teks juos montuotis pačiam. Įdomu, Loebas ar Solbergas tą irgi daro patys?

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Rally Sweden 2012“. „Shakedown“ sesija
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Rally Sweden 2012“. „Shakedown“ sesija

„Shakedown“ rezultatų nereikėtų laikyti labai svarbiais, tačiau paminėti verta. Greičiausias ekipažas čia – Jari-Matti Latvala su „Ford“. Jie gavo teisę rinktis startinę poziciją ir ja pasinaudojo – išsirinko 17 vietą penktadieniui. Šis sprendimas priimtas pasitarus su komandos strategais. Jų nuomone, atsižvelgus į oro sąlygas ir dangą, 17 pozicija yra ideali – kelias bus jau nuvalytas, bet dar nenuvažinėtas.

Viename posūkyje už trasos pasivažinėjo „Citroen“ komandos jaunasis lenktynininkas Thierry Neuville. Jis tikrąja to žodžio prasme įslydo į griovį, bet užgulęs akceleratoriaus pedalą sugebėjo išsikapanoti (vaizdo siužetą rasite čia). Sako, kad sėkmė šį prancūzą lydi ne pirmą ralį – prieš kelerius metus jis panašiai „įveikė“ posūkį ir vasariniame ralyje. Užkulisiuose ši klaida yra populiariausias pokalbių objektas, bet neabejoju, kad greitai atsiras ir įdomesnių temų.

„Super special stage“

Vakare Karlštado mieste įvyko pirmasis tikras greičio ruožas, kurio laikas bus skaičiuojamas bendroje įskaitoje. Tai „Super Special Stage“ arba SSS1, kurio metu automobiliai varžėsi porose. Vos 1,90 km ilgio ruožas buvo įrengtas atvirame miesto stadione. Panašu, kad šiomis dienomis Švedijoje populiariausias sportas – ralis, nes susirinko tikra žiūrovų minia. Dauguma jų palaikė vietinius – renginio pabaigoje startavusių lietuvių minia nesulaukė, tribūnos buvo pustuštės.

Stadioną palikus žiūrovams pasimatė kiek ralio organizatoriai „pristatė“ apsaugos – po kelis teisėjus turbūt kas 100 metrų. Visi jie labai atidžiai stebėjo, kad koks išsišokėlis ralio žiūrovas (o tokių per Švedijos ralio istoriją buvo ne vienas ir ne du) nesugadintų renginio.

Pirmą kartą matant Pasaulio ralio čempionato etapą iš arti, smarkiai nustebino aukštas lygis.

Tie patys teisėjai, įrengta kokybiška ir puikiai matoma trasa, viduryje pastatytas didžiulis ekranas, gyvas komentavimas – tai tik kelios detalės iš idealiai sustyguoto spektaklio. Pagrindinius vaidmenis atlieka galingi ralio automobiliai. Žiūrovams tai patinka, jie skanduoja, mosikuoja vėliavomis. Plevėsavo ir lietuviška trispalvė!

Lietuviai čia pasirodė tikrai neprastai. Ypač Benediktas – jo važiavimas buvo gražus pažiūrėti, o parodytas laikas antras geriausias klasėje. Tačiau ir aštuntas Roko Kvaraciejaus parodytas laikas jokiais būdais nėra prastas. Tiesa sakant, jis nelabai svarbus, mat nuo rytojaus prasideda tikrasis ralis ir 350 greičio ruožų kilometrų visas sekundes ištirpdys. Kaip juokavo Roko gerbėjai „Facebook“, nuo Leobo jis atsiliko 16 sek. – jam palinkėjo, kad po finišo persvara būtų ne didesnė.

Greičiausias ekipažas klasėje, kurioje varžosi lietuviai – norvegai Andersas Grondal ir Trondas Svendsenas. Jų „Subaru Impreza WRX Sti“ trasoje tiesiog skrido! Rodėsi, kad trasa jiems gerai pažįstama – jokių svarstymų greičio pedalas ar stabdžių pedalas. Užtikrintai, gražiai ir keturiomis sekundėmis greičiau nei Benediktas. Jiems pavyko aplenkti net ir tris WRC automobilius.

Tauro Tunylos/TaT nuotr./„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Pirmasis greičio ruožas
Tauro Tunylos/TaT nuotr./„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Pirmasis greičio ruožas

Beje, greitasis suomis Jari Ketomaa buvo lėčiausias iš visų WRC lenktynininkų. Keista, turbūt įsivėlė į nemalonumus ir padarė porą klaidų. Tikėkimės jo „Ford Fiesta RS WRC“ sveika ir rytoj jis galės parodyti, kodėl būtent suomius iki šiol vadina geriausiais ralio vairuotojais (nekreipiant dėmesio, kad egzistuoja toks Sebastienas Loebas).

Tradicijos yra tradicijos – Benediktas sulaužė dar vieną buferį. Jis turbūt ir pats nesuskaičiuoja kiek jų yra sugadinęs. „Sulaužė buferį“ skamba labai rimtai, bet taip nėra. Veikiau aplaužė – kairiame priekiniame kampe atsirado 20x20 centimetrų skylė. Važiuoti ji tikrai netrukdo, o pirmojo apsilankymo pas mechanikus metu jis bus pakeistas. Kad tik tokios problemos lydėtų mūsiškius ralyje.

Tikrasis ralio startas

Rytoj prasideda antroji ralio sekcija. Laukia devyni greičio ruožai, dauguma ilgi ir „tikri“. Po penkto ekipažai važiuos į Konksvingerio miestą, kuriame vyks nuotolinė remonto sesija. Tai reiškia, kad per 15 minučių mechanikai galės remontuoti automobilį tik su tais įrankiais, kokie yra sportiniame automobilyje. Jokių esminių darbų padaryti nepavyks – nebent pritaisyti nukritusį buferį ar pareguliuoti kokį mechaninį agregatą. Rimtesniais darbais jie galės užsiimti dienos gale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas apie vėjo elektrines: ką žinote apie elektros gamybą iš vėjo?
Reklama
Dantų atkūrimas per parą – implantacijos laimėjimas, leidžiantis akimirksniu susigrąžinti šypseną
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Užsisakykite 15min naujienlaiškius