Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Rokas Baciuška – apie netikėtas skyrybas su komanda „ESmotorport Labas-Gas“

Pasaulio ralio kroso (WRX) čempionate su privačia lietuvių komanda „ESmotorport Labas-Gas“ šį sezoną debiutavęs Rokas Baciuška sukūrė didžiulę intrigą. Pirmajame WRX etape Abu Dabyje Rokas pateko į pusfinalį, jame važiavo antroje vietoje ir tik dėl gedimo turėjo sustoti. Antrajame etape Barselonoje Rokas surinko tiek pat taškų, kaip ir dar du sportininkai, patekę į pusfinalį, tačiau liko už TOP 12 ribos.
Rokas Baciuška – Europos ralikroso čempionas!
Rokas Baciuška / Komandos nuotr.

Žvelgiant iš šalies, tikrai geras jaunojo lenktynininko debiutas aukščiausioje lygoje. Tačiau trečiajame etape Belgijoje vietoje Roko startavo jau belgas Francois Duvalis. Komanda čempionato organizatoriams pranešė, kad taip įvyko dėl nesutarimų dėl kontrakto detalių.

Vytauto Pilkausko nuotr./Rokas Baciuška
Vytauto Pilkausko nuotr./Rokas Baciuška

Panašu, kad F.Duvalis buvo tik laikinas komandos sprendimas ir bus ieškoma kito piloto.

Roko formuluotė socialiniuose tinkluose atrodė taip:

„Buvau priverstas nutraukti santykius su komanda ir mano puoselėtos viltys pakeisti Lietuvos sporto istoriją paskendo lietuviškose intrigose“.

15min kreipėsi į abi puses – ir į Roką Baciušką, ir į komandos „ESmotorsport Labas-Gas“ atstovus, prašėme daugiau aiškumo: kas ir kodėl nutraukė santykius. Kol kas oficialius atsakymus pateikė tik lenktynininkas Rokas Baciuška ir jo atstovas Ramūnas Fetingis.

– Rokai, koks buvo jūsų susitarimas su komanda, kai buvo pasirašyta sutartis? Kiek lenktynių buvo sutarta važiuoti? Ar buvo keliami reikalavimai, kiek kartų į pusfinalį ar finalą reikia patekti, kelintą vietą užimti?

– Sutartys buvo sudaromos kiekvienoms lenktynėms atskirai. Mes buvome pasiryžę ir turime biudžetą važiuoti visą sezoną. Tačiau, deja, tai neįvyko.

Reikalavimai man, kaip lenktynininkui, keliami nebuvo. Vienintelis reikalavimas iš komandos pusės buvo turėti biudžetą. Aš norėjau, kad automobilis būtų konkurencingas. Nes mano tikslas buvo nuo pat pradžių buvo kovoti finale, o komanda tikino, kad automobilis tam tinkamas.

– Komanda, 15min žiniomis, planavo WRX važiuoti net dviem automobiliais. Kodėl tai neįvyko?

– Negaliu tiksliai pasakyti. Manau, tai sunkiai įmanoma bent jau šiais metais.

– Kiek tiesos kalbose, kad tu, Rokai, turėjai būti antras komandos pilotas. Bet, nesutarus su Nasseru Al-Attiyah ir kitais, buvo pasirinktas lietuvis?

– Su manimi komandos tuometinis vadovas Ramūnas Fetingis pradėjo kalbėtis tik šių metų pradžioje ir apie jokį kitą sportininką kalbos nebuvo. Vienintelis, kas buvo minimas, tai Kevinas Abbringas, kuris sezono eigoje turėjo prisijungti prie manęs su antru automobiliu. Nuo kito sezono mes turėjome startuoti dviem mašinomis jau kaip komanda.

– Ar tiesa, kad tavo paslaugų atsisakyta todėl, kad F.Duvalis atėjo su biudžetu? Taigi pagerino finansinę komandos situaciją? Bent jau tokios kalbos sklandė internete.

– Kiek žinau F. Duvalis norėjo dalyvauti tik vienose lenktynėse Belgijos Spa trasoje, nes tai jo namų lenktynės. Jis neturi biudžeto čempionatui ir neturi tokių planų. Tai – vienkartinis projektas.

Mano paslaugų komanda atsisakė ne dėl biudžeto. Greičiau atvirkščiai, komanda neteko biudžeto.

Apie tai, kad mes nebevažiuojame, sužinojau keistomis aplinkybėmis. Pirmadienį, gegužės 6 d., mes su komanda dar dalyvavome testuose Prancūzijoje, keitėme automobilio reguliavimus ir viskas buvo gerai. Antradienį vėlai vakare man paskambino komandos dabartinis vadovas ir pasakė, kad aš niekur nevažiuoju. Iš pradžių galvojau, kad kažkas pajuokavo. Deja, tai pasirodė tiesa.

Vytauto Pilkausko nuotr./Ramūnas Fetingis
Vytauto Pilkausko nuotr./Ramūnas Fetingis

Ramūnas Fetingis iš komandos „ESMotorsport Labas-Gas“ pasitraukė jau anksčiau ir liko tik Roko Baciuškos atstovu. Nors šiam projektui ruošėsi jau ne vienerius metus.

– Ramūnai, prieš gerą mėnesį pasitraukei iš komandos. Kodėl likai tik Roko atstovu?

– Tai – dvi istorijos. Pirma – pasitraukiau iš komandos neturėdamas jokių planų. Tiesiog pastarosiomis dienomis smarkiai išsiskyrė mano ir komandos savininko požiūriai į komandą, jos ateitį ir strategiją.

Pasitraukęs informavau apie tai Roko Baciuškos tėtį. Po poros dienų gavau kvietimą susitikti ir mes sutarėme, kad Rokui reikia pagalbos tęsiant jo karjerą. Taip netikėtai viskas apsivertė aukštyn kojomis.

– Kokių priekaištų komanda turėjo Rokui? O gal santykių nenutraukėte ir dar planuojate važiuoti antruoju automobiliu?

– Labai labai gaila, bet su komanda nebeturime nieko bendro. Iš dalies dėl to sutikau tapti Roko vadybininku, kad galėčiau jį išlaikyti toje komandoje. Viskas iš pat pradžių susiklostė idealiai – lietuviška komanda, lietuvis lenktynininkas, pirmą kartą lietuviško autosporto istorijoje dalyvaujame visame Pasaulio čempionate. Tai buvo kažkuria prasme ir mano svajonės išsipildymas. Deja, neilgam...

– Gal pavyko rasti Rokui kitą komandą?

– Šiuo metu deramės su keturiomis komandomis, yra visokių galimybių. Tačiau dėl šio konflikto Roko sezonas sugadintas. Jis prarado galimybę startuoti Spa, nebėra šansų važiuoti Silverstone, paraiškų padavimo terminas etapui Norvegijoje baigiasi ketvirtadienį.

Tad praradus realiai trejas varžybas nebėra prasmės kovoti dėl vietos bendroje čempionato įskaitoje.

Šiuo metu svarstome įvairius variantus. Bet realiausias – pravažiuoti 3-4 Pasaulio čempionato etapus, kurie vyks Europoje ir atlikti daug bandomųjų važiavimų bei planuoti kitą sezoną vėl dalyvauti Pasaulio čempionate. Tik su normalia komanda ir visą sezoną.

Artimiausiu metu manau priimsime vieną ar kitą sprendimą ir žinoma, informuosime Roko gerbėjus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius