Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Toyota Gazoo Racing“ instruktorius Jarkko Miettinen: „Praktika ugdo čempionus“

Estijoje, Parnu mieste esančioje „Porsche Ring“ trasoje vieną dieną karaliavo išskirtinai „Toyota GR Yaris“ automobiliai. Čia „Toyota Gazoo Racing“ surengė „Driving Experience“ mokymus visiems tiems, kurie turi ar planuoja įsigyti šį jau kultiniu tapti spėjusį „Toyota“ gamintojo automobilį. Prie šių mokymų prisijungė ir šių eilučių autorius.
„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“
„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“ / Organizatorių nuotr.

Iš „Toyota“ atstovybės Panevėžyje UAB „Auresa“ gavęs kvietimą prisijungti prie šio renginio ilgai nedvejojau. Kadangi „Toyota GR Yaris“ automobiliu jau antrą sezoną lenktyniauju Lietuvos automobilių slalomo čempionate, pamaniau, kad tokia praktika ir „Toyota Gazoo Racing“ instruktorių žinios pravers ne tik bendrąja prasme, bet ir varžantis slalomo sezone, kuris jau įpusėjo.

Renginys Estijoje, „Porsche ring“ trasoje truko visą dieną, o pradėjome viską nuo pažinties su „Toyota Gazoo Racing“ instruktoriais, kurie ir vedė „Driving Experience“ mokymus. Tradiciškai renginys prasidėjo nuo teorinės dalies, kur „WRC Challenge Program“ instruktorius Jarkko Miettinen papasakojo apie teisingą sėdėseną prie vairo, posūkio smaigalio (angl. Apex) įveikimą, trajektorijas, nepasukamumą (angl. Understeering) ir per didelį pasukamumą (ang. Oversteering).

Organizatorių nuotr./„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“
Organizatorių nuotr./„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“

Išklausę teorijos paskaitą persikėlėme į trasos techninę zoną, kur mūsų jau laukė išrikiuota dešimt identiškų „Toyota GR Yaris“ automobilių. Pasiskirstę į dvi grupes ir susigrupavę po du renginio dalyvius į vieną automobilį iš paskos instruktoriaus pajudėjome į pirmąją praktinę užduotį. Tai buvo tradicinis slalomo elementas – „gyvatėlė“.

Ją reikėjo įveikti išlaikant kuo stabilesnį greitį ir nenuverčiant gairelių. Nors tokios užduotys man pačiam gerai pažįstamos ir nieko naujo tame nesužinojau, tačiau instruktorius paaiškino, kad tai tik pati pradžia ir dienai bėgant greičio turėsime vis daugiau, tačiau pradžioje turime susipažinti su automobilio valdymu ir jo specifika.

Po pirmosios rungties iškart atlikome stabdymo testą. Vadiname briedžio teste reikėjo maksimaliai išnaudoti stabdžių jėgą ir ABS funkciją, o jau kitoje rungtyje mūsų laukė dar įdomesnis testas – maksimalus stabdymas posūkio metu. Čia puikiai pavyko pajusti, kaip automobilį veikia fizika ir kaip elgiasi automobilis kai jis ekstremaliai stabdomas ne tiesioje linijoje, o sukant į posūkį.

Visus „Driving Experience“ pratimus atlikome po kelis kartus, kiekvienu atveju vis didinami greitį prieš stabdymą ir mėgindami pajusti „Toyota GR Yaris“ elgsenos pokyčius. Kadangi tokį automobilį naudoju varžyboms, situacijos buvo daugiau ar mažiau pažįstamos, tačiau uždaroje ir saugioje trasoje išmėginti dar platesnes jo galimybių ribas buvo tikrai puiki patirtis. Juolab, kad apart varžybų šiuo automobiliu niekur nesportuoju ir nesitreniruoju.

Organizatorių nuotr./„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“
Organizatorių nuotr./„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“

„Praktika ugdo čempionus“, – pasakė instruktorius Jarkko Miettinen pridūręs, kad kiekvienas judesys prie automobilio vairo turi virsti refleksu, o kartojamas jis turi būti tol, kol maksimaliai teisingai viską darantis vairuotojas supras automobilio galimybių ribas.

Po automobilio valdymo pratimų persikėlėme į trasą. Iš pradžių visa mūsų grupė iš paskos instruktoriaus važiavo mažojoje „Porsche Ring“ trasoje, kuri labiau primena kartodromą ir skirta aktyviai dirbti vairu, pajusti išcentrinių jėgų veikimą labai greitai keičiantis posūkiams. Čia buvo galima lengvai suprasti, kaip veikia „GR Yaris“ modelyje esantys trys skirtingi galios skirstymo tarp ašių režimai – „Normal“, „Track“ ir „Sport“.

Galiausiai persikėlėme į pagrindinę trasą, kur iš paskos instruktoriaus reguliariai keisdamiesi pozicijomis rikiuotėje jau sukome greitus ratus, išnaudodami automobilio dinamiką ir trijų cilindrų variklio su turbina generuojamą 261 arklio galios ir 370 niutonmetrų sukimo momento pajėgumą.

Instruktorius paragino nepradėti lenktyniauti tarpusavyje ir prisiminti, kad čia yra mokymai, o ne lenktynės. Taip Parnu žiedinių lenktynių trasoje įveikėme po kelias dešimtis ratų, o bendrai per visą dieną nuvažiavome apie 150 km distanciją įvairiais tempais ir režimais.

Organizatorių nuotr./„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“
Organizatorių nuotr./„Toyota Gazoo Racing Driving Experience“

Galiausiai viską vainikavo slalomo rungtis, kurioje reikėjo važiuoti aplink gaireles, apsisukti aplink paskutinę gairelę 180 laipsnių kampu ir finiše sustoti ribotame plote.

Čia jau reikėjo pademonstruoti visą potencialą ir slalomo patirtį, nes „Toyota Gazoo Racing“ instruktoriai jau matavo trasos įveikimo laiką. Man pavyko pademonstruoti geriausią rezultatą ir šia pakilia gaida vainikuoti visą dieną, kuri be jokios abejonės suteikė vertingų žinių apie „GR Yaris“ modelio valdymą ekstremaliose situacijose ir automobilio galimybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius