Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vaidotas Žala prabilo apie artėjančio Dakaro scenarijų

Vaidotas Žala trečiadienį leido pailsėti savo šturmanui ir Dakaro guru Sauliui Jurgelėnui. Lydimas bendraminčių ir techninės komandos, į „Kamanės“ (taip vadinama „Bitutės“ giminaitė „Hilux Overdrive“) bandymus Pagirių karjere išvažiavo vienas. Primename, kad „Agrorodeo“ komanda startuos jubiliejiniame Dakaro maratone kitų metų sausio 6 dieną.
Vaidotas Žala
Vaidotas Žala / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

2018 m. Dakare dalyvaus net keturios komandos iš Lietuvos. Be Vaidoto Žalos su Sauliumi Jurgelėnu, dykumų maratone taip pat startuos tojotomis važiuosiantys Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu bei Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu, pernai užėmę rekordiškai aukštą – 21-ąją vietą. Prie jų prisijungs tokių varžybų patirties turintis motociklininkas Balys Bardauskas.

Rasojanti kakta ir įspūdingi šuoliukai

Žvarbią dieną, lynojant išlipęs ir agresyviai dūzgiančios „Kamanės“, Vaidotas šluostėsi nuo kaktos prakaitą – viduje tikrai karšta, važiuojant tokiais sūkiais.

Be abejo, Lietuva ir pasaulis dar nepamiršo per socialinius tinklus iki šiol plintančio Vaidoto Žalos šuoliuko Rokiškio ralyje vaizdų. Todėl pasišokinėjimams kopose pritaikytos „Hilux Overdrive“ įspūdingi pasiskraidymai Pagirių smėlynuose atrodo labai „normaliai“. Stebina tik Vaidoto Žalos šypsena, pasakojant apie kiekvieną važiavimo elementą ar nelygumus, kurių iš už posūkio nesimatė.

Aptarinėdamas savo šuoliukus ir nėrimus žemyn nosimi dėl specifinio trasos reljefo, Dakaro pilotas, atstovaujantis „Agrorodeo“ komandai, į ateitį žvelgė tik su jam būdinga plačia šypsena ir uždegančiu optimizmu, tarsi sakančiu, kad artėjantis Dakaras bus įdomus kaip niekad.

VIDEO: Vaidoto Žalos ir „Agrorodeo“ komandos Dakaro automobilio bandymai Pagirių karjere

Nuo „Bitutės“ prie „Kamanės“

Po nesėkmingų bandymų dykumų maratone dalyvauti gerokai kuklesne dyzeline „Bitute“ (ji dar bus tobulinama), šiemet Vaidotas su Sauliumi bandys jėgas galingesne ir labiau Dakarui pritaikyta tojota – „Hilux Overdrive“. Ar lengva buvo persiorientuoti, kuo skiriasi važiavimas?

Kamanė yra labai greita, pakaba daug leidžia, važiuojant per nelygumus ir tramplinus.

„Mūsų vyr. inžinierius Edvardas Lucevičius sako, kad prie gero automobilio priprasti nesunku. Įsėdęs į šitą žvėrį apsukau tris ratus, ir man viskas tapo aišku. Vienintelis adaptacinis reikalas – neperspausti. Nes ta saugi riba yra gerokai toliau, nei su Bitute. Kamanė yra labai greita, pakaba daug leidžia, važiuojant per nelygumus ir tramplinus, ji greitai įsibėgėja.

Ja galima agresyviai statytis ir tampytis šonu. Tai va tas ir yra sunkiausia – pajusti, kur yra riba. Nes tie ribiniai 10 proc. ties maksimalia riba, kai dar važiuoji saugiai, yra labai slidūs. Atvažiuoji į aštresnį trampliną, ir skirtumas tarp švelnaus ir staigaus tampa labai nedidelis. Todėl didžiausia adaptacija Dakare tokia ir bus – greitėti po truputį, kad neperspausčiau“, – kalbėjo Vaidotas Žala.

Gera automobilio istorija

apie hilux overdrive

  • Automobilio kaina – apie 200 tūkst. eurų. Bendras biudžetas – apie 400 tūkst. eurų. Vien startinis mokestis – apie 60–70 tūkst. eurų.
  • Variklis: 5 litrų V8 benzininis variklis, kurio galia 350 AG ir 560 Nm sukimo momentas, maksimalus greitis beveik 190 km/h.
  • „Hilux“ sveria apie 2 tonas, į jo degalų baką telpa 500 l benzino.

Primename, kad senesnės evoliucijos „Hilux Overdrive“ lietuviai įsigijo iš dykumų lenktynių veterano – 68-erių metų belgo (viešbučių tinklo savininko), sėkmingai finišavusio trijuose dakaruose (belgas neturėjo avarijų, taigi automobilio karma gera). Taigi iš pradžių Saulius su Vaidotu net juokavo, kad automobilio būklė – kaip iš pardavimų skelbimų: mažai važinėtas, tik sekmadieniais į bažnyčią...

„Mašinėlė tikrai buvo gerai prižiūrėta. Vos ją atsivežę, sėdome ir šovėme į testus – viskas puikiai veikė. Tačiau Dakare galioja toks principas – turi atvažiuoti su visiškai šviežiu automobiliu. Kuo kruopščiau automobilį atsinaujinsi, tuo mažiau rūpesčių bus dykumų maratone. Ir daugiau šansų, kad atvažiuosi iki finišo. Todėl kai kuriuos agregatus keitėme visiškai naujais, pavarų dėžę ir amortizatorius perrinkome. Aišku, būtų idealu atsinaujinti viską. Bet tokiu atveju geriau pirkti visai naują automobilį. Kita vertus, jei viską perrinkai, tai jau yra gerai“, – aiškino pilotas.

Kas bendra tarp Dakaro ir Pagirių karjero?

Bandydamas automobilį karjere, Vaidotas retkarčiais pakeisdavo automobilio pakabos nustatymus – sumažindavo arba padidindavo amortizatorių slėgį ir žiūrėdavo, kaip „Kamanė“ elgsis šokinėdama per griovelius ir kalnelius. Kiek tokios treniruotės Pagirių trasoje primena tikrą Dakarą?

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vaidotas Žala
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vaidotas Žala

„Važiavimas karjere yra labai intensyvus. 100 proc. nelygi danga. Suki visą laiką beveik tą patį ratą ir prie jo pripranti, nors jis techniškai sudėtingas. Tuo tarpu Dakare yra įvairių ruožų: tarkime 30–50 km sudėtingesnis, paskui žvyrkelio kokį 100 km, kur pravažiuotum ir su lengvuoju automobiliu, ten gali net šiek tiek atsipūsti. O karjere važiavimas visą laiką koviniu režimu, kaip klasikiniame ralyje. Čia visą laiką esi įsitempęs ir susikoncentravęs. Bet technikos patikrai tai yra labai gerai, nes net ir nuvažiavęs nedaug kilometrų, automobilio mazgus apkrauni maksimaliai ir gali juos išbandyti“, – sakė Vaidotas, kratydamas iš automobilio smėlį hidrauliniu kėlikliu.

Dakare ralinių triukų nebus

Jei jau prabilome apie klasikinį ralį, tai Vaidoto šuolį Rokiškyje tikrai sunku pamiršti. Ar tokį patį galėtų atlikti ir su šia labiau spyruokliuojančia „Toyota“?

Vaidotas, prisiminęs savo triuką Rokiškyje, purto galvą:

„Tokio paties šuoliuko tikrai negalėčiau, nes ralyje greitis žymiai didesnis. Dakaro automobilis sunkesnis, jo svorio centras aukštesnis. Bet apskritai jis pilotui leidžia labai daug. Tarkime, atvažiavus lėčiau nei Rokiškio ralyje, skersam per trampliną tokius triukus galima atlikti ir su šiuo automobiliu. Žinoma, jei Pietų Amerikoje pradėsi tai daryti, gali iki finišo neatvažiuoti. Juk nežinai, kas laukia už kiekvieno tramplino. Todėl ir teks stengtis važiuoti atsargiau.“

Kuriam bus smagiau važiuoti „Kamane“?

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Agrorodeo“ Dakaro komandos automobilis
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Agrorodeo“ Dakaro komandos automobilis

Ar tai reiškia, kad šių metų Dakare, persėdus į galingesnį ir greitesnį, labiau provokuojantį automobilį, Vaidotui važiuoti bus smagiau, o Sauliui – sunkiau, nes reikės prilaikyti pirmąjį pilotą?

„Sauliui tikrai bus sunkiau, nes tempas didės. Bet ir man nelengva. Nes, važiuodamas su Bitute, fiziškai ne itin pavargdavau. Juk dažnai gesdavome, gaudavome pailsėti. Tai tik nemiga kankino. O tas keistas režimas, kai dieną naktį važiuoji...

O pats vairavimas ankstesniuose dakaruose būdavo visiškai kitoks. O kai su Kamane porą valandų palakstėme Rukloje, savo kūnu pajutome, kad tempas ir nuovargis didesnis – reikia geriau pasiruošti fiziškai. Ir jei bandysi iš savęs viską išspausti per pirmus 100 km, gali sugriūti anksčiau laiko. Todėl labai svarbu protingai paskirstyti jėgas“, – apibendrino Vaidotas Žala, kartu su Saulium Jurgelėnu ir visa „Agrorodeo“ komanda jau penktadienį kviečiantys į „Kamanės“ palydėtuves.

Nes lapkričio 23 d. automobiliai jau bus kraunami į laivus Le Havro uoste Prancūzijoje ir plauks į Pietų Ameriką. Dakaro startas – 2018 m. sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai