-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Viada-Multi FX“ komandos ekipažų nesėkmės Utenoje nesukliudė metus pabaigti tarp geriausiųjų

Praėjusį savaitgalį Utenoje įvyko paskutinysis šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas „Samsonas Rally Utena“. Jame startavo ir trys „Viada-Multi FX“ ekipažai. Vienintelis Jono Sluckaus ir Dainiaus Aleknos duetas lenktynes baigė be nuotykių. Tuo metu Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu bei Saulius Trapuila su Mindaugu Meilūnu šiose varžybose patyrė incidentus, rašoma pranešime.
„Viada-Multi FX“
„Viada-Multi FX“ / Alfonso Rakausko nuotr.

Šaltas dušas pirmuose metruose

Bene komplikuočiausiai varžybos klostėsi Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano duetui. Praėjusiame ralyje avariją patyręs ekipažas tikėjosi, kad visos nesėkmingos kortos jau išmestos ir sezoną pavyks pabaigti skambia nata, tačiau ralio dievai šįkart ir vėl nuo jų nusisuko.

Pačiame pirmame greičio ruože, pirmame jo posūkyje, vos už šimto metrų nuo starto ekipažas galiniu jų „Škoda Fabia R5“ ratu kliudė kelkraštyje tūnojusį akmenį ir pažeidė ratlankį, kuris tiesiog pertrūko. Duetui neliko kitos išeities kaip tik stoti keisti ratą greičio ruože ir gaišti brangias minutes.

„Užkabinome vieną šalia kelio buvusį akmenį. Šiek tiek pavažiavę pajutome, kad gale kažkas ėmė daužytis ir pamatėme, kad mus lenkia mūsų pačių ratas. Ratas išlūžo iš stipinų. Nežinau, ar čia nuo šio smūgio, ar tai dar praeitos avarijos pasekmė. Sunku pasakyti. Keisdami ratą praradome virš trijų minučių. Prie to paties dar nulaužėme ir vieną amortizatoriaus dalį, tad iš jo pradėjo bėgti alyva. Finišavus du greičio ruožus nuotaikos buvo labai prastos, nes tikrai buvome nusiteikę važiuoti rezultatui ir kovoti dėl pirmos vietos. Buvau susikrimtęs.

Gerai, kad Utenoje gavome amortizatorių, tik reikėjo palaukti, kol jį atveš. Amortizatorių gavus jis buvo greit pakeistas, bet vis tiek pavėlavome į laiko kontrolę dvylika minučių ir gavome dar dvi minutes baudos. Taigi, po dviejų greičio ruožų turėjome daugiau nei penkių minučių atsilikimą nuo lyderio ir nusiritome į pačią rikiuotės pabaigą“, – sakė Giedrius Notkus.

Kovotojų charakteris atvedė ant podiumo

Nesėkmingą pirmąją ralio dieną galiausiai pabaigęs Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas nusprendė baltos vėliavos per anksti nekelti ir antrą dieną važiuoti vien dėl žiūrovų ir visų juos palaikančių. Ir šis planas pavyko puikiai – ekipažui pavyko laimėti keturis greičio ruožus ir tris kartus užfiksuoti antrą rezultatą. Tai, žingsnis po žingsnio, vis mažino ir jų atsilikimą nuo klasės varžovų. Galiausiai likus vienam ruožui Giedrių Notkų ir Dalių Strižaną nuo antroje vietoje važiavusio lenkų ekipažo jau skyrė vos dešimt sekundžių.

„Antrą ralio dieną mus pastatė į 24 startinę poziciją. Teko brautis į priekį iš apačios. Visai neblogai suvažiavome pirmą greičio ruožą ir pamatėme, kad jį laimėjome. Nuo to momento pradėjome „štampuoti“ tuos gerus laikus. Buvome tai antri, tai vėl pirmi. Trejetuke sukiojomės praktiškai visuose greičio ruožuose. Eigoje pamatėme, kad pavyko pasivyti ir aplenkti komandos draugų – Jono Sluckaus ir Dainiaus Aleknos ekipažą.

Likus keliems greičio ruožams pamatėme, kad teoriškai galime pavyti Lenkijos lenktynininką Robertą Kociką. Kiekviename greičio ruože prie jo priartėdavome po 20-30 sekundžių ir likus vienam greičio ruožui mus skyrė jau vos 10 sekundžių. Pasakiau Daliui, kad bandome laimėti. Nors to greičio ruožo ir nelaimėjome, buvome antri, bet R.Kociką aplenkėme 20 sekundžių. Taip pakilome į antrąją savo klasės vietą ir 13 poziciją absoliučiai. Tai mums leido metinėje įskaitoje išsilaikyti trečioje savo klasės vietoje.

Taigi, sezoną visgi baigėme gera nata – pavyko pasiekti podiumą, išlaikyti metinės įskaitos poziciją. Jautėme tikrai didelį žiūrovų, gerbėjų palaikymą. Serviso zonoje, ir netgi sustojus tarp greičio ruožų pasitikrinti padangų slėgį ateidavo žmonės ir prašydavo kartu nusifotografuoti. Džiugu, kad turime tokių fanų“, – sakė Giedrius Notkus.

Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“
Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“

Pasirodymą baigė miške

Fortūna nugarą šįkart atsuko ir kitam „Viada-Multi FX“ ekipažui – Sauliui Trapuilai su Mindaugu Meilūnu. Neblogai pradėję varžybas jie turėjo smulkių techninių problemų, tačiau didžiausi nemalonumai jų laukė antrąją ralio dieną. Devintame greičio ruože ekipažas spėjo įveikti vos vieną kilometrą ir po klaidos jų BMW nulėkė į mišką bei sustojo atsitrenkęs į medį.

„Pradžia buvo tikrai nebloga. Gerai suvažiavome bandomąjį greičio ruožą. Automobilis veikė puikiai, bet neilgai. Jau pirmame greičio ruože dingo vairo stiprintuvas, tai antrąjį važiavome be jo. Per servisą mechanikai įdėjo standartinę vairo kolonėlę, su kuria vairas tapo per lengvas ir jį reikėjo gerokai daugiau sukti, tai kitus du greičio ruožus pravažiavome atsargiai, nesivaikydami labai gero rezultato. Per kitą servisą vairo stiprintuvą komanda sutvarkė ir naktiniuose greičio ruožuose jau važiavome pilnu pajėgumu.

Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“
Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“

Antrąją varžybų dieną nusprendėme atsigriebti tai, ką praradome pirmąją. Pirmus du greičio ruožus suvažiavome prastokai. Buvo klaidų ir su stenograma, ir užgeso automobilis. Paaiškėjo, kad dėl to kaltas išorėje esantis masės jungiklis. Po tokių nesėkmių supratome, kad reikia spausti ir atsilošti. Ir devintame greičio ruože, nuvažiavus vos vieną kilometrą, posūkyje slystelėjo galinė automobilio dalis, priekis užkabino kažkokią kelkraštyje buvusią smėlio krūvą ir nulėkėme į mišką. Nespėjau net sureaguoti. Supratau, kad trenksimės į medžius. Vienintelis klausimas buvo, į kokio storio medį pataikysime. Gerai, kad medis pasitaikė plonas. Smūgis buvo ne priekiu, o šonu, tad automobilis apgadintas nedaug, bet varžybų tęsti jau nebegalėjome“, – sakė Saulius Trapuila.

Ekipažas incidento metu nenukentėjo. Ir nors šio ralio duetui pabaigti nepavyko, tiesioginio konkurento pasitraukimas dar pirmąją ralio dieną lėmė, jog panevėžiečiai, preliminariais skaičiavimais, išliks šių metų 2WD įskaitos bei savo klasės čempionais.

VIDEO: S.Trapuila/M.Meilunas Samsonas23 Crash

Laikėsi konservatyvaus plano

Vienintelis incidentų išvengęs „Viada-Multi FX“ ekipažas – Jonas Sluckus su Dainiumi Alekna, lenktyniavę „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Jie bendroje įskaitoje užėmė 26-ą vietą, klasėje liko ketvirti, bet stabilus tempas praktiškai visą sezoną ekipažui lėmė tai, jog šiemet jie bus tituluoti LARČ2 įskaitos vicečempionais.

„Pirmąją ralio dieną, jau pirmuose dviejuose greičio ruožuose praradome daug laiko, nes prieš startą pradėjus lyti lietui ir įjungus valytuvus jie tiesiog sustojo. Teko du greičio ruožus važiuoti be jų, tai laiko praradome tikrai daug, kokias dvi minutes tikrai.

Kaip juokavome su šturmanu Dainiumi Alekna, kadangi po pergrupavimo atsidūrėme už „opelių“ ir prieš „žigulius“, tai teko su jais ir lenktyniauti. Nusprendėme, kad nebandysime nieko atlošti, nes užduotį turėjome vienintelę – tiesiog pasiekti ralio finišą. Mums to reikėjo, kad metinėje įskaitoje išlaikytume antrąją vietą. Ir planas pavyko. Finišą nors ir ne kokioje pozicijoje, bet pasiekėme ir įgyvendinome savo tikslą dėl metinės įskaitos“, – kalbėjo Jonas Sluckus.

Metinėje Lietuvos automobilių ralio čempionato komandų rikiuotėje „Viada-Multi FX“ ekipa išsaugojo trečiąją vietą, o Utenoje šįsyk buvo penkti.

Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“
Alfonso Rakausko nuotr./„Viada-Multi FX“

Legendinį ralį stebės kaip žiūrovai

Šiuo raliu Utenoje komandos nariai automobilių sporto sezoną ir pabaigs. Nors Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu bei Jonas Sluckus su Dainiumi Alekna sezono kalendoriuje buvo numatę dar vieną startą legendiniame „Saaremaa Rally“ Estijoje, tačiau Lietuvoje patirtos avarijos ir gedimai išsunkė visą komandos biudžetą, todėl šių planų teko atsisakyti. Sauliaus Trapuila su Mindaugu Meilūnu startuoti šiose lenktynėse irgi ketino, tačiau po avarijos Utenoje ambicijas palenktyniauti dolomitiniais Saremos salos keliais jie irgi atidėjo kitiems metams.

Tačiau „Viada-Multi FX“ komandos nariai į Estiją vyks kaip žiūrovai ir palaikys lietuvius, kurių čia startuoti ketina net trylika ekipažų. Iš viso „Saaremaa Rally“ dalyvių sąraše šiemet rikiuojasi daugiau nei 170 duetų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius