Dabar populiaru
Publikuota: 2019 gegužės 10d. 09:47

Lietuviai startavo Maljorkos regatoje: „Buriavimas čia – lyg krepšinis, kur kėlinys trunka 2 minutes“

Lietuvos atstovų komandos „RS280“ įgula (iš kairės): Deividas Galaburda, Raimundas Daubaras, Saulius Pajarskas, Vėjas Pajarskas
„Sailing Champions League“ nuotr. / Lietuvos atstovų komandos „RS280“ įgula (iš kairės): Deivis Galaburda, Raimundas Daubaras, Saulius Pajarskas, Vėjas Pajarskas

Lietuvos buriuotojai kelia bures Maljorkoje – ketvirtadienį Palmoje prasidėjo iki pat sekmadienio truksianti regata – šeštąjį sezoną skaičiuojanti buriavimo čempionų lyga („Sailing Champions League“). Joje šiemet dalyvauja net dvi komandos: Lietuvoje nepralenkiama „Raganosio“ įgula pasivadinusi „RS280“, ir „Gero vėjo klubo“ ketveriukė.

„Jaučiamės puikiai, o kaip seksis – matysime“, – 15min dar starto išvakarėse sakė „RS280“ kapitonas, Lietuvos buriavimo grandas, beveik 40 metų patirtį šiame sporte turintis Saulius Pajarskas.

Šioje lygoje jis dalyvauja antrus metus iš eilės. Ir neslepia – nors debiutas lengvas anaiptol nebuvo, sugrįžti šiemet jau daug drąsiau. „Tokie, kokie atvykome pernai, ir kokie esame dabar – skirtumas didžiulis. Pats renginys – labai įdomus, jo formatas visai naujas, lenktynės – labai geros, dinamiškos ir tikrai nenuobodžios. Todėl stengsimės pasirodyti kuo geriau“, – šyptelėjo komandos kapitonas.

Drauge su juo Palmoje „RS280“ komandos bures kelia dar trys patyrę buriuotojai – Deividas Galaburda, Raimundas Daubaras ir tėvo pėdomis sekantis S.Pajarsko sūnus Vėjas Pajarskas.

„Gero vėjo klubo“ įguloje Lietuvai atstovauja Mindaugas Saulėnas, Giedrė Saulėnė, Titas Kecorius ir jos kapitonas Juozas Gordevičius.

„Sailing Champions League“ nuotr./Lietuvos atstovų komandos „Gero vėjo klubas“ įgula: Titas Kecorius, Giedrė Saulėnė, Mindaugas Saulėnas. uozas Gordevičius
„Sailing Champions League“ nuotr./Lietuvos atstovų komandos „Gero vėjo klubas“ įgula: Titas Kecorius, Giedrė Saulėnė, Mindaugas Saulėnas. uozas Gordevičius

Gegužės 9–12 dienomis Viduržemio jūroje vykstanti regata – neįprasto formato, čia tarpusavyje varžosi ne laivai, buriuotojų klubai iš skirtingų šalių. Visas renginys susideda iš kelių etapų, Palmoje – pirmasis jų, vadinamasis tarpinis pusfinalis.

Antrasis gegužės pabaigoje vyks Porto Cervo, Italijoje, trečiasis – liepos pradžioje Sankt Peterburge, Rusijoje, o kiekviename jų gerai pasirodžiusios komandos iškovos teisę dalyvauti finalinėje kovoje Šveicarijos Sankt Morico kurorte rugpjūčio viduryje.

Šeštus metus vykstantis renginys kasmet vis plečiasi: praėjusiais metais buvo organizuojami du pusfinaliai, kurių kiekviename dalyvavo apie 30 komandų, o šiemet jų – jau trys ir beveik su 100 komandų.

„Palmoje – atrankos varžybos. Iš 26 ekipažų bus atrinkti 8, kurie keliaus į finalą. Patekti į tą 8-uką – gana sudėtinga, čia dalyvauja daug profesionalų“, – sakė S.Pajarskas.

Buriavimo čempionų lygoje plaukimai vyksta tokia tvarka: visų komandų įgulos susodinamos į vieną didelį laivą, kuriame kiekviena laukia savo eilės pasirodyti. Vieno plaukimo metu dažniausiai tarpusavyje varžosi 5–8 komandos, jos išrenkamos burtų keliu.

Įgulų nariai plukdomi pripučiamu kateriu iki lenktynėms paruoštų jachtų, kurios dalyviams parenkamos atsitiktinai. Iš viso per dieną įgulai tenka įveikti 16–17 plaukimų, kurių kiekviename tarpusavyje varžosi vis kitos komandos. Tikslas – visoms įguloms išbandyti jėgas prieš kiek įmanoma daugiau priešininkų, juos aplenkti.

„Jachtos čia – visos vienodos, visos J/70. Todėl varžosi ne laivai, o buriavimo klubai, visi turi tas pačias sąlygas, o tai labai įdomu. Šiemet su J/70 važiavome treniruotis į Gardą, gal tai šiek tiek padės. Nors mes į aukštas vietas nepretenduojame“, – sakė S.Pajarskas.

Pasak S.Pajarsko, šios lygos formatas – visiškai kitoks nei įprastose regatose. Varžytis čia tenka pagal kiek kitokias taisykles, o ir pats lenktynių tempas daug spartesnis – reikia ir greitesnės reakcijos, ir maksimalaus susikoncentravimo.

„Pripažinsiu, iš pradžių daugelis žiūrėjome skeptiškai, galvojome, kas čia per nesąmonė? Sakėme, kad taip negali būti buriavime. Juk olimpinės klasės plaukimai trunka maždaug valandą, o čia – 10–12 minučių: vos tik spėji startuoti, o jau finišas. Vėl bėgi į kateriuką, o tave keičia kita įgula. Viskas tokiu greičiu sukasi, kad sunku net susigaudyti. Tačiau vėliau pagavome azartą, organizacija čia labai gera“, – pasakojo įgulos kapitonas.

Čempionių lygoje dalyvaujančių klubų pristatymas vaizdo įraše:

(Lietuvių komandas „Gero vėjo klubas“ ir „RS280“ galite pamatyti nuo 43 sekundės)

S.Pajarskas įsitikinęs, kad šias lenktynes reikia „prisijaukinti“ – jis ne vienintelis, kurio pirminis požiūris į šią regatą buvo kritiškas. Tačiau laikui bėgant renginio dinamika esą ima žavėti, o po kiekvieno plaukimo su nekantrumu vėl lauki savo eilės.

„Per tas keliolika minučių laive tenka duotis kaip voverėms, išprakaituojame iki paskutinio lašo, būname fiziškai išsunkti. Tačiau – įdomus jausmas – grįžtame su mintimi, kad norime dar. Stebime, kaip kaunasi kiti ir jau mintyse ruošiamės naujam plaukimui“, – linksmai kalbėjo S.Pajarskas.

Dar vienas skirtumas nuo kitų regatų – šioje nėra vadinamųjų protestų, visos konfliktinės situacijos sprendžiamos iškart, nelaukiant, kol laivai parplauks į krantą. Kiekvieno plaukimo metu aplink lenktynėse dalyvaujančias jachtas sukasi ir keli teisėjų laivai – įgulos stebimos iš visų pusių, todėl visi ginčai dėl rezultatų sprendžiami esamuoju laiku.

„Jei teisėjai išgirsta, kad tarp kelių laivų įvyksta koks nors konfliktas – jie iškart pateikia verdiktą, iškart pasako, kuris teisus, kuris ne. Teisėjai ten – profesionalai, jų kompetencija neabejotina. Todėl jei įgulai parodoma vėliavėlė – deja, tenka padaryti posūkį, apsisukti 360 laipsnių kampu. Ir nors pats veiksmas nėra sudėtingas, dėl jo prarandama daug laiko. Į finišą visi sulenda per 15–20 sekundžių, o apsisukimas trunka gerokai ilgiau, todėl jei jau tenka suktis, dažniausiai lieki paskutinis“, – pasakojo S.Pajarskas.

„RS280“ įgulos kapitonas šiandien su šypsena prisimena praėjusių metų lenktynes, kai čia dalyvavo pirmą kartą. Tuomet apie jas tebuvo girdėjęs iš čia jau anksčiau spėjusio dalyvauti kolegos buriuotojo Simono Steponavičiaus – viskas dar buvo nauja, netikėta, o ir perkąsti kitokio formato subtilybes užtruko. „Pernai suktis teko ne kartą, prisirinkome daug baudų, skaldė mus ohoho, – juokiasi. – Bet šiemet mes jau daug stipresni.“

„Buriuojant reikia laiko priprasti prie vėjo, reikia geriau susipažinti su laivu, o čia plaukiant per kelias minutes to nepadarysi. Tik įšoki į laivą, ir tada jau sukiesi kaip išmanai. Vienoje kišenėje – replės, kitoje – lipni juosta, jei reiktų ką atsukti ir virves pažymėti, ir plaukiam. Čia negali plaukti ten, kur tau atrodo naudingiau vėjo atžvilgiu, turi priartėti prie konkretaus ženklo. Buriavimas šioje regatoje primena krepšinį, kur kėlinys trunka 2 minutes arba iki pirmų įmestų taškų – viskas vyksta labai labai gretai“, – mintimis dalijosi įgulos kapitonas.

Pirmos dienos lenktynėse lietuvių komandos nuo lyderių gerokai atsiliko – „RS280“ atplaukė 22-oje vietoje, „Gero vėjo klubas“ – 25-oje. Pirmą ir trečią vietas iškovojo šveicarų komanda, antrą – vokiečių, ketvirti ir penki atplaukė danai.

Visus ketvirtadienio plaukimo rezultatus galite rasti čia.

Visos dalyvaujančios komandos:

Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Dabar tu gali

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką