Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Grupinių užsiėmimų trenerė R. Balsė: „Kartais juokauju – be vandens buteliuko neleisiu į treniruotę“

Grupinių užsiėmimų trenerė Raimonda Balsė
Asmeninio arch. nuotr. / Grupinių užsiėmimų trenerė Raimonda Balsė
Šaltinis: 15min
0
A A

Jeigu žmogus mėgsta intensyvų sportą – niekada nesirinks jogos, jei jam patinka judėti lėčiau – nesirinks aerobikos. „Sportas turi būti malonumas, jei save kankinsite – nieko nepasieksite. Svarbiausia, pasirinkti tokią sporto šaką, kuri patinka“, – neabejojo aerobikos klubo „Leta“ vadovė Raimonda Balsė. Norint tiesiog pagerinti savijautą, užtenka sporto salėje apsilankyti kelis kartus per savaitę, siekiant padailinti kūną – jau daugiau. Tačiau du svarbiausi sporto palydovai, pasak R.Balsės, suderinta mityba ir vanduo, vanduo, vanduo.

Portale 15min.lt startavo projektas „Judėti sveika“, kuriame apžvelgsime tai, kokią nauda teikia fizinis aktyvumas, judėjimas, mankšta. Padėsime pasirinkti tinkamą aktyvumo formą, pateiksimų patarimų pradedantiesiems ir padėsime išvengti dažniausiai daromų klaidų. Specialistai atsakys į labiausiai skaitytojams rūpimus klausimus.

– Aerobika – moterims itin patrauklus sportas. Ar pastebite, kad sportuojančių dailiosios lyties atstovių daugėja?klausėme R.Balsės.

– Ateinančių į sporto klubus moterų tikrai daugėja, tačiau sezoniškumas vis tiek matyti labai ryškiai. Didžiausi sportuojančiųjų srautai – rudenį ir pavasarį.

– Dažniausiai moteris sporto sales atgina noras padailinti kūno formas, ar daug norinčiųjų tiesiog pagerinti sveikatą?

– Jaunesnės merginos, ne paslaptis, kone visos ateina norėdamas patobulinti figūrą. Geresnės savijautos, pasisemti jėgų, atsipalaiduoti ateina jau vyresnės moterys.

Nemaža sportuojančiųjų dalis yra jaunos mamos, kurios nori pakoreguoti linijas, numesti svorio po gimdymo. Aš norėčiau pabrėžti, kad jei moteris ateina į sporto klubą tik dailinti figūros, tai irgi nėra blogai. Iš tiesų grožis ir sveikata yra neatsiejami dalykai, jei tai pasiekiama natūraliu būdu. Moteris sportuoja, tvirtina savo kūną, o drauge tampa sveikesnė.

Iš tiesų grožis ir sveikata yra neatsiejami dalykai, jei tai pasiekiama natūraliu būdu.

Sportas iš tiesų gerina tiek dvasinę, tiek fizinę mūsų savijautą. Galiu iš patirties pasakyti, kad pasportavusios moterys turi kur kas daugiau jėgų imtis, pavyzdžiui, buities darbų nei grįžusios namo tiesiai iš darbo. Visiškai kitokia savijauta, kitoks nusiteikimas. Atrodo, kad pasportavęs žmogus turėtų išeikvoti visas jėgas, bet yra atvirkščiai – jis jų pasisemia.

– Aerobikos treniruotė trunka valandą, jos intensyvumas yra nemažas, ar galima ilgą laiką nesportavus iškart bėgti į jūsų treniruotę? Gal reikia kaip nors pasiruošti?

– Iš tiesų, visų pirma, reikia išsiaiškinti, ar žmogui tikrai reikia aerobikos. Kartais moterys man skambina ir klausia, kaip pasiekti kuo geresnio efekto. Visoms vienos taisyklės nėra, reikia bent jau pamatyti tą žmogų. Antra, ir pats žmogus turi žinoti, kur eina. Nors treniruočių būna tikrai įvairių – ir lėtesnių, ir greitesnių, tai labai priklauso nuo trenerio – intensyvumas jų nemažas. Toms, kurios mėgsta sportuoti lėčiau, gal reikėtų galvoti apie kokį kitą sportą. Tačiau geriausia, mano galva, tiesiog pabandyti. Nuėjusi į vieną kitą užsiėmimą moteris supras – tinka jai ar ne.

Todėl norinčios ir pasiryžusios tikrai gali ateiti ir yra laukiamos, tik dirbti reikia po truputį, neprievartauti savęs, lavintis kryptingai ir svarbiausia – jausti malonumą.

Taip sakydama nenoriu atbaidyti tų, kurios nori intensyvaus sporto, tačiau seniai jo nepraktikavo arba tik pradeda. Mūsų treniruotėse visada orientuojamasi į silpnesnį, lėtesnį. Tas, kuris labiau pažengęs, suspės per tą laiką padaryti ir kelis pratimus – pats sau, o visa grupė dirba tokiu ritmu, kad neišmuštų iš vėžių to, kuriam kiek sunkiau.Todėl norinčios ir pasiryžusios tikrai gali ateiti ir yra laukiamos, tik dirbti reikia po truputį, neprievartauti savęs, lavintis kryptingai ir svarbiausia – jausti malonumą. Jei sportas jums bus kančia – nieko nepasieksite.

– Kiek kartų per savaitė patartumėte moterims lankyti aerobiką?

– Na, čia taip pat labai individualiai. Priklauso nuo to, kokie žmogaus tikslai. Yra žmonių, kurie lanko 5 kartus per savaitę arba sportuoja kasdien. Tačiau jei kalbame tiesiog apie sveikatą, manau, užtenka dviejų kartų per savaitę.

Tačiau jei kalbame apie svorį, apie kūno linijas, tada dviejų kartų jau neužteks. O svarbiausia, į ką reikia atkreipti dėmesį norint padailinti kūno formas – mityba.

– Moterys dažnai nori pamatyti sporto rezultatus kuo greičiau. Po kurio laiko, suderinus mityba ir sportuojant, galima tikėtis pamatyti rezultatus?

Aš visada teikiu pirmenybę maisto derinimui, o ne ko nors atsisakymui.

– Minimalius rezultatus įmanoma pamatyti ir po savaitės. Viskas priklauso nuo to, kiek ir kaip kontroliuojama mityba. Aš visada teikiu pirmenybę maisto derinimui, o ne ko nors atsisakymui. Valgyti galima viską, tik reikia žinoti, kaip ir kada.

– Ką galėtumėte patarti pradedančiosioms, ketinančioms save išbandyti grupiniuose užsiėmimuose?

– Visų pirma, aišku, patarčiau stengtis sportuoti taisyklingai. Klaidų dabar nevardinsiu, nes kiekvienas atvejis skirtingas, reikia matyti patį sportuojantį žmogų.

Prieš pradedant sportuoti reikia pasirūpinti tinkama apranga, tinkama avalyne ir, natūralu, laikytis higienos. Paprasčiausiai nepatingėti atėjus iš darbo į užsiėmimą prieš jį nusiplauti kojas, negadinti sporto malonumo nei sau, nei kitoms.

Ir svarbiausias patarimas – gerti daug vandens. Kartais juokauju su moterimis ir sakau „be vandens butelio į treniruotę neleisiu“. Šis patarimas galioja visiems ir visada, tačiau dar labiau lankantiems intensyvias treniruotes. Vanduo yra švaraus žarnyno, liekno pilvo ir apskritai geros savijautos receptas. Reikia išmokti jį gerti, rytą turime pradėti būtent su vandens stikline.

Daugiau projekto „Judėti sveika“ publikacijų galite rasti čia.

Judėti sveika logo
 „Judėti sveika“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką