Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip pradėti sportuoti? 5 patarimai

Moteris sportuoja
Vida Press nuotr. / Moteris sportuoja
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų norėtų būti fiziškai aktyvesni, tačiau daugumai šio noro taip ir nepavyksta įgyvendinti. Specialistai pataria: jeigu norite sportuoti, atraskite jums patinkančią veiklą, užsibrėžkite pasiekiamus tikslus, stebėkite mitybą ir nepamirškite savęs apdovanoti.

Atlikus Lietuvos gyventojų apklausą* paaiškėjo, kad keturi iš penkių Lietuvos gyventojų norėtų būti fiziškai aktyvesni. Tačiau tik 45 proc. apklaustųjų duoda sau pažadus sportuoti.

Asmeninio trenerio Rimo Petraičio teigimu, jeigu norite būti aktyvesni, reikėtų ne svajoti, ketinti ar žadėti, o tiesiog imti ir įgyvendinti savo norą. Norintiems daugiau judėti, treneris pateikė 5 patarimus.

1. Raskite tinkamą veiklą

„Pirmiausiai reikia surasti vieną ar kelias veiklas, kurios jums patinka. Dabar yra tikrai didelis pasirinkimas: dviračiai, riedučiai, bėgiojimas, treniruoklių salės, įvairūs grupiniai užsiėmimai ir t. t.

Sakoma: paversk hobį darbu ir dirbti niekada nereikės. Taip pat su fiziniu aktyvumu. Ilgai nesitęs ta veikla, kuri jums nepatinka ar kelia diskomfortą. Ir priešingai – jums tinkanti veikla greitai taps malonia kasdienybės dalimi“, – sako R. Petraitis.

Fotolia nuotr./Sportas
Fotolia nuotr./Sportas

2. Pradėkite nuo mitybos

Jeigu norite, kad fizinė veikla padėtų numesti svorį, sutvirtinti raumenis ar pasiekti kitų asmeninių pergalių, pirmiausiai peržiūrėkite savo mitybos įpročius.

„Mityba lemia maždaug 70-80 proc. sportinių pasiekimų. Judėdamas ir sportuodamas žmogus stimuliuoja organizmo procesus: didina ištvermę, lankstumą, greitį. Tinkamas maistas šias savybes įtvirtina. Žinoma, reikia nepamiršti ir poilsio, nes be jo organizmas neatsigaus“, – sako treneris.

Fotolia nuotr./Sveika mityba.
Fotolia nuotr./Sveika mityba.

3. Link tikslo – mažais žingsniais

„Lengviausia judėti į priekį tuomet, kai nusistatote nedidelius, maždaug per mėnesį pasiekiamus tikslus. Pasiekę vieną, eikite prie kito. Jeigu vos pradėję sportuoti, iš karto nusistatysite didelį iššūkį, pavyzdžiui, nubėgti maratoną, tuomet gana greitai motyvacija gali dingti. Tai nereiškia, kad negalite siekti maratono distancijos, tačiau iki to reikia judėti etapais“, – teigia R. Petraitis.

Pradėjus judėti link asmeninių pergalių, svarbiausia nesustoti. Pasak R. Petraičio, žmonės būna labiausiai motyvuoti per 3 pirmus aktyvumo mėnesius, kuomet akivaizdžiai juntamas rezultatų gėrėjimas. Vėliau, kai pasiekimai jau nebėra tokie ryškūs, rekomenduojama įvairinti veiklą.

4. Sportuokite su draugais

Treneris pasakoja, kad gerą impulsą duoda sportavimas su draugais. „Pats pradėjau sportuoti su draugais ir tarp mūsų atsiradusi sveika konkurencija labai skatino nepasiduoti ir siekti geresnių rezultatų. Būna ir tokių dienų, kai tiesiog tingi ir negali prisiversti sportuoti, tačiau ateina draugas ir išsiveda tave. Po savaitės jau pačiam tenka temptis draugą. Ir taip vienas kitą paremdami, paskatindami ir padrąsindami judate pirmyn“, – sako R. Petraitis.

123rf.com/Bėgimas
123rf.com/Bėgimas

5. Apdovanokite save

Treneris teigia, kad nereikėtų vengti savęs apdovanoti už asmenines pergales. Apklausos duomenys rodo, kad Lietuvoje taip daro tik 15 proc. aktyviai judančių gyventojų. Dažniausia savęs palepinimo forma yra koks nors pirkinys (53 proc.) ir kiek rečiau – pasivaišinimas skaniu patiekalu ar gėrimu (30 proc.). R. Petraitis pastebi, kad tokiais atvejais reikėtų vartoti mėgstamus produktus saikingai ir, jeigu įmanoma, vengti tortų, picų ir panašių patiekalų, kurie per vieną kartą gali nubraukti jūsų sunkaus darbo vaisius.

Taip pat reikėtų vengti alkoholinių gėrimų. Juos pakeitę nealkoholinėmis alternatyvomis, galite tikėtis geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, „Švyturio Baltas“ nealkoholinis alus turi vitaminų B9 ir B12, kurie mažina nuovargį ir pavargimo jausmą po fizinių krūvių bei vitamino B12, kuris svarbus normaliai medžiagų apykaitai**.

*Reprezentatyvią apklausą „Lietuvos gyventojų fizinio aktyvumo tyrimas 2016“, šių metų balandžio mėnesį atliko bendrovė „Nielsen“. Tyrimo metu apklausti 505 respondentai, kurių amžius nuo 18 iki 65 metų. Apklausa atlikta bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ užsakymu.

**Tyrimas atliktas 2015 m. balandžio 23 d., remiantis siuntos ID 89000010251

Maistingumo deklaracija

Maistingumo lentelė
Maistingumo lentelė

Įvairi ir subalansuota mityba yra sveikos gyvensenos dalis.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką