Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kuo komandinės treniruotės yra naudingesnės už individualų ruošimąsi maratonui?

komandinės treniruotės
Youtube.com nuotr. / Komandinės treniruotės
Šaltinis: 15min
0
A A

Pasirengimo technikas maratonui ar kitoms bėgimo varžyboms kiekvienas žmogus renkasi individualiai.

Tai gali būti rytinis arba vakarinis krosas bei mankšta,  treniruotės su asmeniniu treneriu, lankymasis sporto klube. Dar vienas būdas – tai komandinės treniruotės, kurių metu bėgimo entuziastai mankštinasi bendraminčių rate.

Iki pat rugsėjo 9 dieną vyksiančio „Danske banko Vilniaus maratono” bėgikai yra kviečiami į nemokamas „Nestlé“ pasirengimo treniruotes „Skanauk gyvenimą“, kurias veda profesionalūs treneriai.

Nuo pat pavasario Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje vykstančios iniciatyvos dalyviai pripažįsta, jog bėgioti drauge kur kas smagiau ir efektyviau nei mankštintis individualiai.

„Nors bėgioju daug metų ir esu dalyvavęs 8 maratonuose, pasirodo, daug ko nežinojau. Šiose treniruotėse išmokau taisyklingai kvėpuoti, pasirinkti tinkamą bėgimo techniką, supratau, kaip nevarginti širdies ir nenusilpti.

Manau, kad be trenerės pagalbos ir patarimų, turėčiau mažiau drąsos, ryžto bei pasitikėjimo savimi“, – sako trenerės Ingos Juodeškienės treniruotes Kaune lankantis būsimasis maratono dalyvis Klemensas.

Taip pat jis priduria, jog komandinis pasirengimas efektyvus dėl kitų bėgimo profesionalų bei entuziastų suteikiamos patirties. Mankštinantis bendraminčių rate, mokomasi iš savo ir iš svetimų klaidų. Be to, žmones tokiame kolektyve vienija panašūs interesai, kurie skatina reguliariai mankštintis.

„Vienu didžiausių komandinių treniruočių privalumų galima laikyti galimybę pasisemti įkvėpimo.  Matydamas kitų žmonių užsidegimą bei ryžtą, šias treniruotes imi vertinti ne tik dėl gaunamų žinių, bet ir jausmo, kad pasiekti rezultatai kelia daugiau džiaugsmo bei įkvepia dar labiau stengtis“, – pasakoja Klemensas.

„Šaunu tai, jog trenerė ne tik dalinasi bendrais patarimais, tačiau kiekvienam skiria individualaus dėmesio. Dar vienas šių treniruočių pliusas, jog sužinai, kaip nežaloti sveikatos. 

Pavyzdžiui, naudojame pulsometrus, kurie leidžia reguliuoti elgesį bėgiojant – sumažinti tempą, sustoti ar kaip tik pasirinkti ilgesnį nuotolį. 

Kartais žmonės mano, jog čia renkasi vien profesionalai ir pritapti yra labai sunku. Iš tikrųjų į treniruotes ateina ir visiškų bėgimo naujokų, todėl nereikia bijoti pasirodyti silpnu.

Žmonės čia labai draugiški ir niekad nepasijuoks –  verčiau patars ir paskatins“, – sako Kauno treniruočių dalyvis Paulius.

Vilniuje trenerio Povilo Rakštiko vedamose bėgimo treniruotėse „Skanauk gyvenimą“ reguliariai dalyvaujanti Eglė pasakoja, kad lankydama jas nuo pat pavasario, šiuo metu jaučia pažangą. Ji pabrėžia, kad svarbiausia turėti konkretų tikslą, kuris ir skatina žengti pirmyn.

„Treniruotėse sužinojau, kaip taisyklingai bėgioti, kokius pratimus atlikti mankštos metu, kaip prižiūrėti raumenis ir kurie jų yra svarbiausi bėgimui.

Didžiausiais privalumais laikau sustiprėjusią sveikatą, valios ir ištvermės ugdymą. Jaučiu, jog greičiau nubėgu tiek trumpas distancijas, tiek ilgesnius ištvermės atstumus.

Kiekvienas žmogus čia turi savo tikslą – įveikti pasirinktą maratono nuotolį, siekti tam tikro rezultato. Tai veda į priekį ir suteikia jėgų“, – pasakoja Eglė.

Kitas Vilniaus treniruočių dalyvis Martynas labiausiai vertina trenerio gebėjimą žinias ir patarimus pateikti paprasta, net bėgimo naujokams suprantama kalba. Dar vienu privalumu jis laiko kitų dalyvių entuziazmą, kuris skatina susidomėjimą bėgimu.

„Lankydamasis treniruotėse gavau naudingos informacijos, susijusios tiek su pačiomis bėgimo taktikomis, tiek su mityba, poilsiu, avalyne. Jaučiu, jog sustiprėjau, pagerėjo kasdienė savijauta, atsirado tam tikras rėžimas. Bėgioti kartu su bendraminčiais žymiai smagiau nei sportuoti vienam. 

VIDEO: Nemokamos „Nestle" bėgimo treniruotės „Skanauk gyvenimą" Kaune

Čia  renkasi tie, kurie mėgaujasi šiuo sportu ir sugeba įkvėpti net prieš tai nebėgiojusius žmones. Man treniruotės tapo maloniąja dienos dalimi – turiu tikslą, prie kurio sistemingai artėju“, – teigia Martynas.

Temos Bėgimas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką