TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Treneris Ričardas Tėvelis: mėnuo iki maratono – sistemingo ruošimosi ir atokvėpio balanso metas

Maratono bėgikė
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Maratono bėgikė
Šaltinis: 15min
0
A A

Tinkamam maratono pasirengimui būtinas reguliarus įdirbis, individualiems tikslams pritaikyti krūviai ir subalansuota dienotvarkė. Efektyvus ruošimasis – tai ne tik treniruotėms skirtas laikas, bet ir papildomos pastangos, kreipiant dėmesį į mitybą, poilsį, laisvalaikio leidimo būdus bei psichologinę būseną.

„Maratonas – tai didelis fizinis ir psichologinis krūvis, todėl ruoštis jam reikia atsakingai. Siekiant sėkmingų rezultatų, pasirengimo programą skatinu pradėti kuo anksčiau ir, atsižvelgiant į savo organizmą bei užsibrėžtus tikslus, proporcingai ją keisti. Vis dėlto iki išbandymo likus mėnesiui, radikalių pokyčių nerekomenduoju”, – sako treneris Ričardas Tėvelis. 

Nemokamas „Nestlé“ pasirengimo treniruotes „Danske banko Vilniaus maratonui“ Klaipėdoje vedantis treneris, primena, kad  didžiausia klaida šiuo metu būtų staigus krūvio didinimas arba visiškai nauja ruošimosi taktika. 

„Organizmas palaipsniui prisitaiko prie tam tikro rėžimo, todėl staigūs pokyčiai gali jį alinti. Paskutinį pasirengimo maratonui mėnesį reikėtų išlaikyti sistemingo ruošimosi ir atokvėpio pusiausvyrą. Šiuo metu svarbu tęsti reguliarias treniruotes, tačiau jokiu būdu nepersistengti. Iki starto likus 10 dienų, rekomenduojama sumažinti krūvį, kad organizmas pailsėtų ir varžybų dieną būtų maksimaliai pasiruošęs”, – sako R. Tėvelis.

Pasak trenerio,  tinkamas ruošimasis maratonui – tai tam tikras  gyvenimo būdas. Jei pasirengimas suvokiamas tik kaip keletą kartų per savaitę vykstančios treniruotės, žmogus dažniausiai tiesiog nori įveikti pasirinktą nuotolį, tačiau konkretesnių tikslų neturi. Sėkmingų rezultatų siekimas susideda ne tik iš treniruočių programos, tačiau ir pokyčių kasdieniame rėžime – subalansuotos mitybos, pakankamo poilsio, žalingų įpročių atsisakymo, psichologinės būsenos stabilumo ir kitų.

„Gana dažnai sulaukiu klausimo, kokie gyvenimo būdo pokyčiai, norint tinkamai pasiruošti maratonui, yra esminiai. Žinoma, kaip minėjau, svarbu reguliariai treniruotis, tinkamai maitintis, vengti streso, tačiau iš tiesų nėra griežtų gyvensenos keitimo taisyklių. Kai siekdamas tam tikrų tikslų, žmogus pajunta malonumą, suranda bendraminčių, susiduria su naujais iššūkiais, pasiruošimas tampa ne priverstiniu, nuo įprasto rėžimo visiškai besiskiriančiu laiko leidimu, o gyvenimo būdu, kurį norisi tęsti ir pasibaigus maratonui”, – sako treneris Ričardas Tėvelis. 

Visi bėgimo profesionalai ir entuziastai, norintys drauge su bendraminčiais ruoštis „Danske banko Vilniaus maratonui”, yra kviečiami dalyvauti nemokamose „Nestlé“ pasirengimo treniruotėse „Skanauk gyvenimą“. Jos vyksta Vilniuje Vingio parke pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais nuo 18 val., o šeštadieniais – nuo 10 val.; Kaune – prie LKKA stadiono antradieniais ir ketvirtadieniais nuo 18 val., o šeštadieniais – Dainų slėnyje nuo 11 val.; Klaipėdoje bėgimo treniruočių dalyviai renkasi Vasaros estradoje  penktadieniais nuo 18 val.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Maratonas Bėgimas
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką