TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Žemyno „cepelinų“ čempionato šeštoji vieta – marijampoliečiui Rimui Kostiuškevičiui

Rimo Kostiuškevičiaus pilotuojamas dirižablis
airship-champions.eu nuotr. / Rimo Kostiuškevičiaus pilotuojamas dirižablis
Šaltinis: 15min
0
A A

Europos dirižablių čempionate marijampolietis Rimas Kostiuškevičius užėmė šeštą vietą. Vokietijoje vykusios varžybos lietuviui nebuvo itin sėkmingos – prieš kelis mėnesius iš pasaulio oro žaidynių jis parsivežė bronzos medalį, o 2010-aisiais iš pasaulio čempionato – sidabro.

Tegernzės miestelyje Bavarijoje, pačiuose šalies pietuose, surengtose varžybose R.Kostiuškevičius surinko 4 780 taškų.

Jose triumfavo šveicaras Jacques’as Antoine’as Besnard’as (6 875 taškai). Tris dešimtmečius oreivyste užsiiminėjantis vyras pilotuoja ne tik karšto oro balionus ir dirižablius, bet ir sraigtasparnius, skraido parasparniais. Jis penkiskart dalyvavo dirižablių pasaulio čempionatuose ir net keturiskart pasipuošė aukso medaliu. 2010 metais Prancūzijoje vykusiose pirmenybėse R.Kostiuškevičius, tąkart likęs antras, nusileido tik šiam šveicarui.

airship-champions.eu nuotr./Rimas Kostiuškevičius
airship-champions.eu nuotr./Rimas Kostiuškevičius

Lietuvį Tegernzė taip pat aplenkė trys vokiečiai, įskaitant buvusį šalies čempioną, bei lenkas Wojciechas Bamberskis, nugalėjęs ir gruodžio pradžioje Dubajuje vykusiose pasaulio oro žaidynėse. Marijampolietis tąsyk liko trečias.

Čempionate buvo atlikti penki skrydžiai. Jų metu sportininkams reikėjo atlikti po keletą pratimų – greičio, laiko, tikslo. Pavyzdžiui, laiku atskristi, kuo tiksliau padėti žymeklį ar greičiau apskristi. Kaip R.Kostiuškevičius yra sakęs sportas.info, jam geriau sekasi užduotyse, kurioms reikia apskaičiuoti laiką nustatytui atstumui įveikti. Užtat varžytis greičiu sunkiau dėl dirižablio techninių galimybių – 41 m ilgio ir 3 tūkst. kubinių metrų tūrio baltos ir mėlynos spalvų "cepelinas" yra didelis, inertiškas. Sportiniai dirižabliai būna dukart mažesni, kiek kitokios formos.

R.Kostiuškevičius taip pat yra vienas labiausiai patyrusių Lietuvos karšto oro balionų pilotų, Europos vicečempionas.

„Cepelinais“ jis pradėjo skraidyti tik prieš dešimtmetį. „Su dirižabliu aukščiau kaip 300-400 m nelabai ir pakilsi, – sportas.info yra pasakojęs jis. – Su oro balionu, ieškodamas tos vėjo krypties, kurį tau reikalinga, visada stengiesi pakilti kuo aukščiau. Dirižablis turi jėgainę – variklį, kuris stumia, ir tu valdai procesą – gali pasukti į kairę, paskristi į dešinę – ten, kur reikia. Baliono vienintelė varomoji krypties jėga – vėjas – kur pučia, ten ir skrendi, nuo tavo meistriškumo priklauso, kaip skirtinguose aukščiuose sugebi rasti skirtingą vėjo kryptį, laviruoti ir atskristi ten, kur tau reikia. Su balionu daugiau yra kūrybinio darbo, nuojautos, metereologinės informacijos įvertinimo, sprendimų priėmimo greičio ir pan.“

airship-champions.eu nuotr./Dirižablių varžybos
airship-champions.eu nuotr./Dirižablių varžybos

Standųjį dirižablį, vėliau pavadintą jo vardu, 1900-aisiais sukonstravo vokiečių generolas Ferdinandas von Zeppelinas. Iki praėjusio amžiaus vidurio šie orlaiviai buvo naudojami žvalgybai, ieškoti povandeninių laivų ir minų užtvarų, bombarduoti, o šiandien labiau naudojami pramogai ir reklamai.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Dakaras 2018

Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką