Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Ambersail-2“ laukia taktinė dilema: kuris kelias aplink Gotlandą gali lemti pergalę?

​​​​​​​Sekmadienį popiet Lietuvos „Ambersail-2“ įgula startuodama trečiajame „The Ocean Race Europe“ Prologo etape turės priimti sudėtingą taktinį sprendimą, lemsiantį šio etapo rezultatą. Distancijoje nuo Stokholmo iki taško Pietų Švedijoje su keturiomis „Volvo 65“ konkurentėmis besivaržysianti įgula turės nuspręsti iš kurios pusės – vidinės ar išorinės – apiplaukiant Gotlando salą lenktynių distanciją pavyks įveikti greičiausiai.
Jachtos Stokholmo archipelage.
Jachtos Stokholmo archipelage. / Eduardo Bareikos nuotr.

Pasak įgulos navigatoriaus, triskart pasaulį lenktyniniu režimu apiplaukusio Conrado Colmano, sėkmę šiame etape lems tai, kas pirmieji gaus antrojoje distancijos pusėje turintį stiprėti vėją.

„Šis etapas taktiškai tikrai keblus. Mes išplauksime iš Stokholmo archipelago prie Sandhamn salos, kur bus duotas startas pietų kryptimi. Tačiau kol kas – tiek ir žinome. Ar apiplaukinėsime Gotlandą vidine puse, ar išorine – kol kas neaišku. Pagal dabartines prognozes, iš pradžių gausime šoninį vėją, tačiau maždaug ties etapo viduriu, pralaukus pusę Gotlando salos, rytų krypties vėjas turėtų „išsijungti“ ir tuomet įgulos rungsis, kuri naująjį, pietų, vėją gaus pirma. O kur jis turėtų papūsti pirma – ar vidinėje, ar išorinėje Gotlando pusėje – kol kas sunku pasakyti, tačiau sekame prognozes ir, tikėkimės, iki starto sprendimą turėsime“,- prieš startą teigė C.Colmanas.

Startas turėtų būti duotas apie 15-16 val. Lietuvos laiku, prie starto linijos iš archipelago susirinkus visoms jachtoms dalyvėms: Lietuvos „Ambersail-2“ (kpt. Rokas Milevičius), lenkų „Sailing Poland“ (kpt. Bouwe Bekking), austrų „The Austrian Ocean Race Project“ (kpt. Gerwinas Jansesnas), jungtinės švedų ir olandų komandos „Childhood 1“ (kpt. Ernst Janas Van Housseltas).

Pasak C. Colmano, kelias aplink išorinę Gotlando pusę būtų šiek tiek ilgesnis, tačiau, jei būtent ten tikimasi vėją gauti greičiau ir stipresnį, tai gali būti palankesnė pusė. Jo teigimu, su drąsiais taktiniais pasirinkimais, ypač renkantis kitaip, nei konkurentai, tokiose situacijose galima arba viską išlošti, arba viską pralošti.

Distancijos ilgis tiesiąją linija – 210 jūrmylių, realiu plaukimu ji turėtų siekti apie pustrečio šimto jūrmylių. Planuojama, kad šis etapas truks apie parą, tačiau netikėti vėjo pasikeitimai viską gali pakoreguoti.

Eduardo Bareikos nuotr./Jachtos Stokholmo archipelage.
Eduardo Bareikos nuotr./Jachtos Stokholmo archipelage.

Šiame, paskutiniajame Prologo etape finišas planuojamas ties pietiniu Elando salos tašku. Iškart po finišo „Ambersail-2“ įgula pajudės Kylio link, o iš ten, ne varžybiniu režimu link Loriento, kur po poros savaičių, gegužės 29 d., startuos nebe Prologas, o „The Ocean Race Europe“ varžybos.

Tiesa, Kylyje Lietuvos įgula turės atlikti ir dar vieną kilnią tvarumo misiją – Prologo metu specialiu jachtoje gabenamu aparatu surinktus vandens mėginius atiduoti GEOMAR instituto mokslininkams, kad šie galėtų ištirti, kiek vandens pavyzdžiai iš skirtingų Baltijos jūros akvatorijų užteršti mikroplastikais.

Sustojimo Stokholme metu visos įgulos dalyvavo vadinamosiose Pro-Am varžybose, kur ant jachtų denio susitinka keli profesionalūs įgulos nariai ir keli garbingi svečiai, rėmėjai ar partneriai, kuriems tai – proga iš arčiau susipažinti su buriavimo sportu. Lietuvos įguloje Stokholmo Pro-Am varžybose dalyvavo ir Lietuvos ambasadorius Švedijoje Giedrius Čekuolis.

Eduardo Bareikos nuotr./Jachtos Stokholmo archipelage. Lietuvos ambasadorius Švedijoje Giedrius Čekuolis (kairėje).
Eduardo Bareikos nuotr./Jachtos Stokholmo archipelage. Lietuvos ambasadorius Švedijoje Giedrius Čekuolis (kairėje).

Šiame etape „Ambersail-2“ įgulą sudaro kapitonas Rokas Milevičius, buriuotojai Tomas Ivanauskas, Linas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conrad Colman, Deimantė Jarmalavičiūtė, Saulius Pajarskas, Raimundas Daubaras, Simonas Bačiulis, Andrius Pranckevičius, Andrius Mamontovas, Andrius Nikanorovas, Arminas Liubinas, Eduardas Bareika.

The Ocean Race Europe“ ir Prologo etapai:

Klaipėda – Gdynė

Gdynė – Stokholmas

Stokholmas – Pietų Švedija

Lorientas – Kaškaisas

Kaškaisas – Ispanija

Ispanija – Genuja

VIDEO: TORE Prologue LEG3, brief before start

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius