„Vaistai nekalba“: nauja informacinė kampanija padės suprasti, kaip racionaliai pasirinkti ir vartoti vaistus

Trečdalis Lietuvos gyventojų nežino, kaip vaistinėje nepermokėti už kompensuojamuosius vaistus. Du trečdaliai šalies namų ūkių yra prikaupę nereikalingų vaistų. Šios ir kitos problemos, kurias išryškino visuomenės nuomonės tyrimas, parodė, kad reikia daugiau aiškumo ir informacijos apie racionalų vaistų pasirinkimą, jų vartojimą.
Vaistų vartojimas
Vaistų vartojimas / 123RF.com nuotr.

Atsižvelgdama į poreikį gilinti gyventojų žinias, Valstybinė ligonių kasa (VLK) pradeda farmacinio raštingumo kampaniją „Vaistai nekalba“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pasak VLK Komunikacijos skyriaus vadovės Jolantos Normantienės, beveik pusė Lietuvos gyventojų vartoja kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones, o kampanijos tikslas – visiems šiems žmonėms suteikti žinių apie racionalų vaistų vartojimą, kompensuojamų vaistų pasirinkimą ir kitas su farmacija ir sveikata susijusias aktualijas.

„Norime gyventojams plačiau papasakoti apie kompensuojamojo vaisto kelią iki paciento rankų, paaiškinti, kaip kaupiamas kompensuojamųjų vaistų priemokų krepšelis, kada už vaistus gali tekti primokėti, o kada priemoka padengiama. Ne mažiau svarbu visiems mums išmanyti, kaip įsigyti ir teisingai vartoti vaistus, kaip jų nekaupti ir ką su jais daryti, kai nebetinka vartoti“, – vardija aktualias informacinės kampanijos „Vaistai nekalba“ temas J. Normantienė.

Kampaniją įgyvendinančios pokyčių komunikacijos agentūros „Idea prima“ projektų direktoriaus Džeraldo Kaunecko teigimu, svarbu paskatinti žmones ieškoti patikimų informacijos šaltinių, kurie padėtų pacientams atsakyti į jiems rūpimus klausimus.

„Kampanijos šūkis „Vaistai nekalba“ primena, kad konsultuotis visais vaistų vartojimo, įsigijimo ir kitais aktualiais klausimais reikėtų tik su sveikatos priežiūros specialistais. Interneto forumai ar pažįstamų patarimai ne visada yra tinkamas žinių šaltinis. Kampanijai pasitelksime vizualias komunikacijos priemones – animacinius ir vaizdo klipus, kuriuose edukuosime apie tai, kaip ir kam skiriami kompensuojamieji vaistai, priminsime, kaip racionaliai juos įsigyti ir vartoti, paaiškinsime savigydos žalą“, – sako D. Kauneckas.

Tris mėnesius truksiančios kampanijos metu bus vykdoma edukacinė reklaminė kampanija televizijos, socialinių tinklų kanalais, komunikacijos sklaida žiniasklaidoje.

Pirmąjį kampanijos animacinį klipą jau galima pamatyti čia.

Reprezentatyvios bendrovės „Spinter tyrimai“ rezultatus galima rasti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas: spręsk ir laimėk elektrinį dantų šepetėlį sau!
„Moerie“ plaukų priežiūros priemonių veidu tapo K.Meschino: pamilau jas jau po pirmo galvos plovimo
Reklama
Jautienos troškiniai – tobulas maistas šaltajam sezonui: vos kelios taisyklės ir gaminsite lengva ranka
Reklama
5 Graikijos kurortai – ką rinktis: salas ar sostinę?