Vaidotas Baumila su vadybininku pėsčiomis išsiruošė į Nidą: jeigu bus „šakės“, prašys lietuvių pagalbos

Jeigu miškelyje ar kaimo glūdumoje šiuo laikotarpiu sutiksite lyg niekur nieko besisukiojantį atlikėją Vaidą Baumilą, nenustebkite, nes tai – ne miražas. Susikrovęs svarbiausius daiktus porai savaičių ir į kompaniją pasiėmęs savo vadybininką Romą Michailovskį, atlikėjas patraukė pažinti kitokios Lietuvos ir patirti tokį fizinį iššūkį, kurį, turbūt, atlaikytų nedaugelis.
Vaidotas Baumila
Vaidotas Baumila / Asmeninio albumo nuotr.

Atlikėjas Vaidotas Baumila šiuo metu yra kelyje Kaunas-Nida. Tiesa, kitaip nei daugelio pajūrio išsiilgusių miestiečių, V.Baumilos kelionė truks gerokai ilgiau – apie 11 dienų, mat čia jis pasirinko keliauti... pėsčiomis. 15min atlikėjas papasakojo, kodėl susikrovęs kuprinę patraukė link Nidos, su kokiais iššūkiais jau teko susidurti, ir atskleidė, ką mano apie pakeliui sutiktus lietuvius.

Muzikantas sako, kad idėjos būtent šitaip keliauti ištakos veda į dar praėjusius metus, kuomet jis nužygiavo pėsčiomis net 425 kilometrus Šiaurės Ispanijoje.

„Tada ėjau nuo Irūno (miestas Šiaurės Ispanijoje – aut. past), bet man pritrūko poros savaitėlių, kad pasiekčiau Santjago miestą. Kadangi turėjau tik porą savaičių, iš planuotų 800 kilometrų nuėjau tik pusę. Šiemet norėjau tą kelią užbaigti, bet kadangi to padaryti nepavyko, pasirinkau paprastesnį žygį į Nidą“, – šypsosi V.Baumila.

Kelionės akimirkos – galerijoje:

Na, bet ir tai nebuvę taip paprasta, bent iš pat pradžių. Kaip sako atlikėjas, žygis turėjo įvykti dar karantino metu, tačiau sprendimą pasivaikščioti jis nukėlęs į ateitį dėl pagarbos kitiems.

„Pagalvojau, kad tai būtų šventvagiška kitų žmonių, kurie sėdi namuose, atžvilgiu. Nors tu galbūt ir keliauji vienas, nieko neužkrėsdamas, bet vis tiek nesėdi namuose, tad prie „Stay at Home“ judėjimo tai būtų atrodę nekaip.

Dabar, kai situacija šiek tiek pasitaisė ir atėjo šiltesnė vasara, pagalvojau, kad reikės idėją pratęsti, ir taip prisijungė mano vadybininkas Romas.

Tada atsisėdome dviese prie internetinių žemėlapių, įvairiausių programėlių ir pasižiūrėjome į vietas, kurias norėtume aplankyti. Tarkim, Panemunės dvarai, pilys yra tikrai įspūdingos, jas gyvenime, manau, reikia pamatyti tikrai ne kartą ir įvairiausiais keliavimo būdais“, – pasakoja muzikantas.

Vyriška kompanija

Socialiniuose tinkluose paskelbus, kad vyručiai keliaus kartu, netruko kilti ir klausimų – o kur žavioji V.Baumilos mergina ir kodėl kelionei jis pasirinkęs būtent Romą?

Pats atlikėjas juokiasi, kad Brigita yra labai aktyvus ir iššūkių nebijantis žmogus, kitaip tariant – tikrai ne pėsčia, tačiau šįkart norėjosi pasirinkti draugą, su kuriuo daug keliauta ir prieš tai. Be to, kaip jis sako, tam tikra prasme jiedu su Romu buvo suvesti likimo.

„Žinau, kad Romo draugė dabar eina „Camino Lituano“ piligriminį kelią, o mes sugalvojome nukeliauti į Nidą pėstute. Kartais iššūkiai turi būti įgyvendinami nebūtinai su antrosiomis pusėmis. Tiesą sakant, net nepagalvojau apie šį klausimą. Su Romu kartu daug dirbame ir, kadangi jo draugė kaip tik ruošėsi eiti į žygį, o aš planavau tą patį, tai tiesiog jam pasiūliau prisijungti“, – paaiškina V.Baumila.

Asmeninio albumo nuotr./Vaidotas Baumila

Anot atlikėjo, kelionėse žmogų gali pažinti geriausiai, tokį, koks jis ir yra. Iki šiol dviese kelionių skonių priragavę vyručiai vienas kitam dar neatsibodo, o tai V.Baumila laiko geru ženklu.

„Jei tas žmogus neužknisa kelionėje, tai reiškia, kad gali sugyventi geriau ir grįžęs namo“, – juokiasi jis.

Įvardyti motyvacijų, kodėl tiek pats atlikėjas, tiek jo vadybininkas „pasirašė“ sudėtingam iššūkiui, V.Baumila taip pat neužtrunka. Kaip sako jis, naudos iš žygiavimo tikrai yra nemažai. Kol kas pagrindiniai keliautojų tikslai yra du: pažinti kitokią Lietuvą pėsčiomis ir tiesiog pasiekti Nidą.

Per Lietuvą pėsčiomis šiais laikais mažai kas ir žygiuoja, mano Vaidotas. Tik dabar, kai po karantino nebėra tiek galimybių keliauti į užsienį, jis vis dažniau išvysta tokių pėsčiųjų, kaip jiedu su Romu. Būtent dėl to atlikėjas norėjęs įrodyti tiek sau, tiek kitiems, kad toks keliavimo būdas yra įdomus ir vertingas.

Asmeninio albumo nuotr./Vaidotas Baumila

„Man teko nemažai važinėtis motociklu, daug ir automobiliu, viską matyti pro langą. O kai eini pėstute pro rugių laukus, pro visokias trobeles, ir sveikiniesi su žmonėmis, tau duoda obuolių, uogų, kitokių vaišių, tu ir Lietuvą supranti kitaip.

Dar pagalvojome, kad šis keliavimo būdas yra labai naudingas pažinimo, istorine prasme. Aišku, galbūt ne visur infrastruktūra suteikta keliavimui, bet jos tikrai yra nemažai. Reikia tik surasti, ji nėra gerai žymima žemėlapiuose, bet ją įmanoma surasti ir tuomet keliauti pėsčiųjų takais“, – tikina muzikantas.

Didžiulė nauda atsiranda ir psichologine prasme. V.Baumila pastebi, kad jam ilgas žygiavimas pėsčiomis padeda pabėgti iš komforto zonos. „Toks fizinio krūvio užkrovimas kūnui jau yra žiaurus iššūkis. Kai apie nieką kita negalvoji, tik apie tai, kad nueisi atstumą nuo taško A į tašką B, pamatysi tą ir aną, paskaitysi, suprasi, pažinsi, kartu atsikratai ir tokios kasdienybės, kas, man atrodo, yra geriausias dalykas.

Asmeninio albumo nuotr./Kelionės akimirka

Taip pat priėmus tokį iššūkį gimsta naujos mintys: kūrybinės, nekūrybinės, ką tik galite įsivaizduoti. Viskas gali gimti, bet visų pirma reikia išsikelti tikslą“, – įsitikinęs pašnekovas.

Maudžiančios kojos ir besišypsantys praeiviai

15min su Vaidotu susisiekė dar antradienį, tai buvo trečioji jųdviejų su Romu žygio diena. „Nusprendėme, kad per 10-11 dienų jau būsime Nidoje. Tad tikiuosi, kad nueisime per tiek laiko, kiek ir žadėjome, nors sąskaitoje dienų turime ir daugiau. Dabar per dieną nueiname apie 30 kilometrų“, – pasakoja pašnekovas.

Tiesa, tuos 30 kilometrų nužingsniuoti per dieną nėra taip paprasta. Romui tai pirmas toks didelis žygis, tad ir pirmąsias dienas tikrai teko prasikankinti. Tačiau nereikia iškart visko mesti – vienu metu mygtukas tiesiog persijungia ir kojos pačios pradeda vesti į priekį, paaiškina V.Baumila.

„Būna, kad kūnas su protu per fiziniu iššūkius šiek tiek susipyksta, nes eiti yra tikrai labai sunku. Vakar eiti buvo ypač sunku, nes buvo labai karšta, 29 laipsniai šilumos pavėsyje. O mes ėjome ne kokiu miško takeliu, o Panemunės plentu, kuris atspindi saulę ir karštį. Todėl stojome maudytis bent porą kartų – tiek Nemune, tiek šaltoje Dubysoje, kur praleidome gal pusantros valandos.

Asmeninio albumo nuotr./Vaidotas Baumila

Po to, užsukę už Tverečiaus, nusprendėme, kad gal toliau ir neisime. O tada suradome tą gražųjį kempingą prie Belvederio dvaro. Visai netyčia“, – pasakoja atlikėjas.

Tokių mažų ir didelių atradimų kupina kiekviena Vaido ir Romo diena. Tai ir niekur negirdėti vietovardžiai, ir mažai kam žinomi kempingai, ir pasislėpusios užkandinės, ir nematytas neurbanistinis pasaulis, kurį praturtina itin draugiškai nusiteikę žmonės.

V.Baumila teigia pastebėjęs būtent tą žmonių kitoniškumą. Kaip sako jis, lietuviai, kai reikia, yra tikrai ištiesiantys pagalbos ranką. Tarkim, keliautojai svarsto išbandyti ir nakvynę pas ką nors svečiuose. Visgi kol kas koją kiša drovumas.

„Kol kas niekas nesusitarta, galbūt yra galimybė pernakvoti Jurbarke pas žmones, bet žiūrėsime, kaip viskas išeis. O jei jau tikrai bus šakės, manau, reikės išbandyti lietuvišką artumą, broliškumą, kuris anksčiau galbūt buvo plačiau išsikerojęs nei dabar. Dabar esame daugiau susvetimėję. Dar labiau tas susvetimėjimas pasijautė per pandemiją, kuomet vienas kitą šiek tiek saugome, taigi, norisi kažkaip atgaivinti broliškumą.

Asmeninio albumo nuotr./Vaidotas Baumila, Romas Michailovskis

Aišku, mūsyse kuklumas yra stiprus, tad taip prieiti ir lengva ranka prašyti yra nepatogu, atrodo, kad visa tai – nesąmonė. Pavyzdžiui, nueiti ir paprašyti, kad įpiltų vandens iš šulinio. Ir prašėme. Pasirodo, visi žmonės nori padėti ir kalbėtis, netgi patarti, kokiais keliais patogiau eiti. Jie tarsi žavisi ryžtu taip keliauti. Ir iš tikrųjų išvažiavęs iš Vilniaus supranti, koks yra tas paprastesnis lietuvis.

Tad lietuvių svetingumas tikrai nenuvylė, tik mes patys sau kažkaip prisimetame kuklumą, todėl būna sunku prieiti, paprašyti pagalbos, nes, matyt, seniai buvome taip nusileidę ant žemės“, – juokiasi V.Baumila.

Beje, turbūt nenuostabu yra ir tai, jog atlikėjas netikėtai sutinka ir gerbėjų. Kai kurie tiesiog pribėga nusifotografuoti, kiti – pasišnekučiuoti. Visgi pastaruoju metu pakliuvo ir vienas kurioziškesnis atvejis.

„Raudonės pilies darbuotoja sako: jūs man labai panašus į tą atlikėją Baumilą. Sakau, kad aš tas pats. O ji klausia: ką jūs čia veikiate? Sakom, kad vaikštomės. Ji labai nustebo, bet po to kartu nusifotografavo. Taigi, tose kelionėse visko tikrai pasitaiko“, – pokalbį užbaigia pašnekovas.

TAIP PAT SKAITYKITE:

25-ąsias vestuvių metines Svetlana ir Dainius Palivonai minėjo kelyje: unikali fotosesija – per visą Lietuvą

Ineta ir Ąžuolas Žvaguliai mini penktąsias vedybų metines – tam renkasi neįprastas vietas